Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Elektromateriál - diskuse o materiálech a jejich použití
| | |-+  Jak zapojit 1 fázový motor MEZ 3APC71-4SC ?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak zapojit 1 fázový motor MEZ 3APC71-4SC ?  (Přečteno 55484 krát)
Pavel Patera
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 01.05.2012, 15:30 »

Získal jsem motor MEZ 3APC71-4SC (1 fázový asynchronní motor s kotvou nakrátko a trvale připojeným běhovým kondenzátorem),  z jeho svorkovnice však byly odpojeny všechny vodiče včetně propojek.
Motor má klasickou svorkovnici s 6 šrouby, stejnou jako u třífázových motorů. Zapojení jednotlivých vinutí také odpovídá třífázové konstrukci.
Na štítku motoru je (kromě typu) uvedeno 1~,  220V, 1400 ot/min, MP 16uF 250V~. Kapacita kondenzátoru tedy uvedena je (není potřeba ji dopočítávat).
Není však uvedeno, zda jsou pro napětí 220V jednotlivá vinutí zapojena do trojúhelníku (každé vinutí navinuto na 220V - tedy stejně jako u třífázového ekvivalentu) nebo do hvězdy (každé vinutí navinuto na cca 130V). Popis zapojení vylisovaný na víčku svorkovnice je bohužel pro 3 fázové motory s uvedením varianty hvězda i trojúhelník - takže z něj nejde nic určit.
Katalogový list tohoto motoru se mi na internetu nepodařilo najít.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 01.05.2012, 21:40 »

Nebyla by fotka štítku a svorkovnice?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #2 kdy: 02.05.2012, 06:04 »

Kolik vodičů vede od vinutí motoru? Předpokládám že 4, z toho by byly 2 dráty od hlavního vinutí a 21 dráty od vinutí pomocného. Vinutí hlavní má menší odpor, vinutíé pomocné má tedy odpor větší. Svorkovnice může mít označení bud jako klasická 3f sovrkovnice tj. U, v, W nebo jako jednofázová pak by byly svorky označeny jako Z1, Z2, U1, U2, C. Pro jednoduchost a přehlednost by mělo být zapojení vývodů následující. Pokud máme motor otočen tak, aby hřídel směřovala doleva, pak svorky U1 a U2 nebo U1, V1, W1 by měly směřovat ke mě. Poté zapojíme voděče od hlavního vinutí na bližší krajní svorky, pomocné vinutí na levou vzdáleno svorku a bližší prostřední a kondenzátor se připojí na zbylé vzálené svorky tj. na pravou a střední vzdálensou svorku. Klemy jsou propojeny bud svisle jako tzv do D pro jeden směr točení, přípdně pravá klema zůstane svisle a zbylé dvě klemy se přepojí vodorovně - jednou klamou bližší svorky a druhou vzálené svorky pro druhý směr točení. A pokdu je vše v pořádku, tj, izolační stav, ¨vinutí, i po mechanické stránce, tak se motor musí točit.


* 1f.jpg (206.52 KB, 1682x1071 - prohlédnuto 29980 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Pavel Patera
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 02.05.2012, 19:26 »

Nebyla by fotka štítku a svorkovnice?

Fotečka by byla, akorát jsem ji nestihnul včera udělat. Takže přikládám teď.

Pro upřesnění: Motor má tři, pravděpodobně identická vinutí (mají stejný stejnosměrný odpor). Každé z vinutí má samostatně vyvedený začátek i konec. Připojení začátků a konců odpovídá zapojení třífázového motoru (tedy jedno vinutí mezi U1 a U2, druhé mezi V1 a V2, třetí mezi W1 a W2).
Motor slouží jako pohon ventilátoru (vrtuli mám v současné době demontovanou za účelem údržby a rozchození motoru). Trvale připojený běhový kondenzátor byl původně údajně umístěn mimo prostor ve kterém proudí vzduch (původní díra pro přívod kondenzátoru je zaslepena - šroub v levé horní části fotografie svorkovnice) a jedním čtyřžilovým kabelem přivedeno všechno - to ale nemohu potvrdit, motor jsem dostal již odpojený.


* motor_stitek.jpg (74.68 KB, 1024x400 - prohlédnuto 8848 krát.)

* motor_svorkovnice.jpg (144.11 KB, 1024x977 - prohlédnuto 22547 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Patera
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 02.05.2012, 20:43 »

A pokdu je vše v pořádku, tj, izolační stav, ¨vinutí, i po mechanické stránce, tak se motor musí točit.

Motor není takový problém naprázdno roztočit, ale vzhledem k tomu, že je to komplet s ventilátorem tak bude pravděpodobně dimenzovaný přesně na potřeby toho ventilátoru a pokud ho zapojím nesprávně tak by mohl být přetížen a dříve nebo později to odnést.

Mechanicky je v pořádku až na mírnou vůli zadního ložiska, které by mělo jít bez problémů vyměnit. Z hlediska izolačního odporu to taky vypadá vcelku dobře, vinutí proti kostře i mezi sebou navzájem se pohybuje mezi 1 až 2 MOhm (při napětí 250V DC - víc z toho měřáčku nevytáhnu) a to ten motor možná ještě nebude úplně vysušený protože ležel nějakou dobu v kůlně v blíže nedefinovaných podmínkách (minimálně tam táhne z venku) a doma ho mám teprve dva dny.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #5 kdy: 03.05.2012, 06:08 »

POZOR!! Hněv Podle fotografie zapojení svorkovnice a podle textu to není originální motor, ale převíjený a upravený!! Někdo do kostry pro 1f motor navinul 3 fázový motor!! Takže tento motor co je na obrázku je 3 fázový!! A ještě velmi amatrsky udělaný!! Připjení na 1f nedoporučuji! Asi by to šlo, ale výkonem by jste šel asi na 1/4 štítkových údajů a možná i méně. Podle toho co je navinuto v kostře.   Šok
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Pavel Patera
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 03.05.2012, 12:56 »

POZOR!! Hněv Podle fotografie zapojení svorkovnice a podle textu to není originální motor, ale převíjený a upravený!! Někdo do kostry pro 1f motor navinul 3 fázový motor!! Takže tento motor co je na obrázku je 3 fázový!! A ještě velmi amatrsky udělaný! Připjení na 1f nedoporučuji! Asi by to šlo, ale výkonem by jste šel asi na 1/4 štítkových údajů a možná i méně. Podle toho co je navinuto v kostře.   Šok

Je to možné, v reálném zapojení jsem to neviděl. Zda tam ten kondenzátor byl nevím, dostal jsem to s tím že to bylo připojené na nějakou krabici ve které bylo příslušenství motoru, ale po člověku který se v elektrotechnic e naprosto nevyzná nemůžu chtít aby veděl co v ní bylo (klidně v ní mohla být tepelná ochrana motoru a 3F stykač).
Je pravda že ve městě odkud to pochází existovala opravna motorů a motory se tu regulérně převíjeli, takže je možné, že vinutí není originální.
Co se týče samotného vinutí tak jako domácí bastl nevypadá, v drážkách statoru jsou izolační trubičky a přesahující konce vinutí jsou omotané tkanicí co se u motorů používala a něčím impregnované.
Pokud je to 3 fázový motor tak mi to nevadí (přívod je a ten 3F stykač na ovládání není problém sehnat). Jenom me mrzí, že když už si někdo dal práci s převinutím toho motoru tak že neopravil údaje na štítku aby odpovídaly tomu co tam je navinuté.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #7 kdy: 03.05.2012, 17:30 »

Bohužel s tím převinutím to není tak jednoduché. Za normálních okolností nelze navinout do 1f kostry 3 f vinutí. To jsou konstrukčně zcela jiné kostry!! Takže to převinutí je velmi zporadické a diskutabilní. Amateřští rádoby navíječi nebo jako servisy ale dělají i takovou fušeřinu. Otázka je potom co je tam vlastně za vinutí - jaký výkon, otáčky apod. Už jen způsob zapojení vývodů a odizolování vodičů je fušeřina podle fotografie. Takový motor nemá a tím myslím převinutí, výkon, stáří a další vlastnosti a parametry nemá ani cenu provozovat. Velmi lehce se vám může stát, že motor po pár hodinách provozu shoří. I proto, že nevíte kolik má správně brát a jak ho máte jistit. A případná cena opravy spáleného motoru vás výjde dráž než nový motor!! Nový motor 3f pokud vezmu hodnotu štítku by odpovídal typu 1LA7070 4AB 10 pro patkové provedení a v provedeníé 1f by to byl typ 1LF7070 4AB 10 rovněž pro patkové provedení. Jedná se o motory s výkonem 0,25 kW a 1400 ot/min.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #8 kdy: 03.05.2012, 17:45 »

Možná někdo jenom vyměnil rozpadlou svorkovnici.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Pavel Patera
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 03.05.2012, 21:27 »

Bohužel s tím převinutím to není tak jednoduché. Za normálních okolností nelze navinout do 1f kostry 3 f vinutí. To jsou konstrukčně zcela jiné kostry! Takže to převinutí je velmi zporadické a diskutabilní.

Děkuji za objasnění stavu motoru.
Samotnému mi nebylo zcela jasné proč by výrobce řešil 1 fázový stejným způsobem jako třífázový když existuje jednodušší řešení s jenom dvěma vinutími. Ale vzhledem k tomu, že jsem neměl k dispozici katalogový list jsem nevěděl zda to takto výrobce opravdu nemyslel.

Mohl bych vás poprosit o objasnění jakým způsobem se kostra 1 fázového a 3 fázového motoru liší (abych si rozšířil znalosti protože o mechanické konstrukci elektromotorů toho moc nevím) ?

Jinak pokoušel jsem zjistit něco o původu toho motoru/ventilátoru - měl by pocházet z demolice zemědělského statku, známý do něj nijak nezasahoval ani ho za ty léta co mu ležel v kůlně nepoužil. Měl by tedy být ve stavu v jakém sloužil zemědělcům, co s ním dělali před tím než ukončili zemědělskou činnost nikdo už nezjistí.
K zapojení mi nebyl schopný sdělit nic bližšího - co si pamatuje tak to bylo staženo do rozvaděče z kterého se to ovládalo a co v něm bylo neví. Je tedy klidně možné, že to opravdu provozovali třífázově.

Ještě bych vás chtěl poprosit o informaci, zda mechanické parametry nových motorů Siemens odpovídají původním motorům MEZ (myslím tím hlavně uchycovací rozměry a průměr/provedení hřídele) - potřebuji to nacpat do současné mechanické konstrukce ventilátoru.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #10 kdy: 04.05.2012, 05:41 »

Možná někdo jenom vyměnil rozpadlou svorkovnici.
To asi nebude jen rozpadlou svorkovnicí. 1 f motor má vb kalsickém provedení pouze 4 vývody z toho 2 vývody hlavní vinutí a 2 vývody pomocné vinutí. A tady je vidět jasně na svorkovnici 6 vodičů. A navíc tazatel píše o tom, že jsou tam 3 vinutí o stejném odporu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #11 kdy: 04.05.2012, 05:59 »

Začnu s připojovacími rozměry koster. Ty jsou stejné a to jak v provedení patkovém, tak i přírubovém. Tedy alespoň v tomto případě. Staré motory MEZ myslím tím ještě starší než máte vy však měli rozměry jiné. Ale ve vašem případě je to shodné. A co se týká vnitřní konstrukce motorů a rozdíl mezi 1f a 3 f by bylo na velmi dlouho diskusy. Liší se to v několika parametrech. Třeba v rozměru drážek kvůli plnění vinutíma sycením, dále i rozměry apod. Zkoušeli jsme navinout do 1 fázové kostry 3f vinutí, ale motor nevykazoval při běhu vlastnosti které by měl mít. Ono navinout se to tam dá, ale nikdo pak neví jaké vlastnosti motor bude mít a jak bude pracovat. V některých případech se motor vůbec nedostal do otáček. A navíc se motory silně hřály. Öno nelze ani přehodit např. rotory jak by si někdo myslel. Na první pohled vypadají stejně, ale ve skutečnosti jsou i rotory zcela odlišné. Třeba na průměru rotoru záleží na každé destetině mm!! A stejné to je i s délkou rotorového svazku. Myslím tím přímo plechů né hřídele. Prostě to berte jako fakt že za normálních okolností to nejde. A další věc ve vašem případě jsou např. ložiska a ložiskové štíty nebo-li víka. Pokud ten  motor stál několik let, tak je velmi pravděpodobné, že ložiska jsou zkorodovaná a že jsou tam vytlačené důlky od kuliček. Samozřejmě okem to není postřehnutelné, ale je to holá skutečenost. A stejý problém budou mít i ložiskové štíty. Budou v nich otlaky od ložisek rotoru, ložiska pak při provozu bodou volná, motor bude hlučný a brzy dojde k poškození motoru. Je to velmi podobné tomu pokud necháte např. kolo stát několik let na jednom místě, tak se vám na pneumatice udělá ploška a kolo vám bude házet. Stejý proces je s ložisky a ložiskovými štíty. Samozřejmě na to existují měřící metody jak zjistit mechanický stav, al ezměření takového malého motoru by vyšlo dráž než nový motor. takže se bdu zase opakovat, že s provozerm tohoto motoru bych velmi váhal a já osobně bych ho nepoužl. A navíc ani neznáte izolační vlastnosti vinutí apod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Rudabob
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 16.11.2012, 21:01 »

 pánové,
mám problém se zapojením motoru (viz fotky) jediné vím, že to bylo zapojené na 230V s běhovým nebo rozběhovým kondenzátorem a že klemy na svorkovnici byli zapojeny podle fotky a fungovalo to, potřeboval bych ten motor zpět rozchodit.
Je to motor ke kompresoru vše je komplet vidět na fotkách.
Tak prosím o radu jak mám motor zapojit jaký kondenzátor k tomu připojit a jak!

FOTKY:  http://mastalkovizdm.rajce.idnes.cz/Zapojeni_motoru/
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 17.11.2012, 18:43 »

Nemůže to být 3f motor už z výroby?
 U víka svorkovnice měl objímku pro připevnění  válcového kondenzátoru. Někdy se C připojil jen po dobu rozběhu-přepínačem s pomocnou nearetovanou polohou.
Pro 220V ,  1f ,  byl zapojen do D, s kondenzátorem.
Pro 380V 3f do Y.
Tato zapojení se užívala než k nám do vesnice byl zaveden 3fázový elektrický proud, jak se zpívá v jedné krásné písni.
Pro přesné určení by to chtělo katalog MEZ-nebyl tady někdy odkaz ??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav L.
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 18.11.2012, 17:04 »

,
k prvnímu tématu a fotkám bych doplnil, může jít skutečně o originál motor i zapojení svorkovnice.Po kud se podíváte na fotografie štítku je zde napsáno jednoůčelový
ty to motory se výraběly jako 3f se zapojením na 1f síť.
Popis zapojení
Pokud sedí zapojení svorkovnice pro 3f el.motor příjde svorkovnice propojit do D pak zapojíme kondenzátor na svorky U1+V1, N na V1 a L na W1 el.motor se bude točit určitým směrem změna otáček se provede zapojení v opačném pořadí od W1.
Vašek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
L. Vaněk
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 19.11.2012, 20:07 »

pánové,
mám problém se zapojením motoru (viz fotky) jediné vím, že to bylo zapojené na 230V s běhovým nebo rozběhovým kondenzátorem a že klemy na svorkovnici byli zapojeny podle fotky a fungovalo to, potřeboval bych ten motor zpět rozchodit.
Je to motor ke kompresoru vše je komplet vidět na fotkách.
Tak prosím o radu jak mám motor zapojit jaký kondenzátor k tomu připojit a jak!

FOTKY:  http://mastalkovizdm.rajce.idnes.cz/Zapojeni_motoru/


    Tady je zapojení podle výrobce, pokud není motor vadný nebo nejsou vývody z vinutí na svorkovnici zpřeházeny, měl by chodit. Podle přiloženého obrázku pod písmenem a) zapojte, pro napětí 230 V jsou to ty dva horní,  pro chod vlevo a vpravo. Kondenzátor musí být 160 uF na 250 V stř. nebo  na vyšší  střídavé napětí, jak je to uvedano na štítku motoru.
 


* FJ4T 64 AM.jpg (369.23 KB, 947x1053 - prohlédnuto 12406 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

 Jaký použít kondenzator k motoru tisíckrát jinak ...
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak rozběhnout 5,5kW motor?
 Jak zapojit správně 3fázový motor?
 Jak zapojit motor cirkulárky?
 Jak zapojit asynchronní motor 37kw?
 Prečo pri prepnutí motora z Y do trojuholníka vyhodí poistky ?
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Jak zapojit 3f motor na štípačku dřeva?
 Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
 Čím chránit motor čerpadla?
 Proč mi proudový chránič vyhazuje motor?
 Jaký je rozdíl mezi jištěním elektromotorů pojistkami a motorovými jističi?
 Ako zapojit 3KW 3fazovy motor cez rozbehovy kondenzator?
 Jaky motor zvolit pro male otacky,vykonny a tichy chod?
 Jak zapojit třífázový motor na jednu fázi ?
 Jak "opravit" vytopený elektromotor?
 Poradite mi s rozbehovym kondenzatorom?
 Jak vyměnit černou porcelánovou vidlici za čtyřkolík u cirkulárky?
 Jaký je výkon 3f motoru v zapojeni do Y?
 Které fáze se přepínají, pokud chci změnit směr otáčení 3f motoru?
 Jak velký potřebuji motor pro vybuzení 22kW motoru pro start kogenerace?
 Jak poznám spálený motor na cirkulárce?
 Je tento motor na spouštění Y D ?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Jak spouštět motor hvězda/trojúhelník včetně reversace?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Kedy zapojit motor do D a kedy do Y?
 Lze zapojit motor Siemens 100L IM B3 přes rozběhový kondenzátor?
 Jak mohu zapojit motor z aut. pračky tatramat pro účel pohonu?
 Jak zmenit smer otaceni motoru v rozbrusovacce Narex?
 Jak zapojit elektromotor jako generátor proudu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Co se stane pokud si spletu u motoru modrý vodič s fázovým?
 Ako zapojit motor na frekvencny menic?
 Jak zapojit 1fazovy motor z pracky na 230V ?
 Jak zapojit 3 fázový motor na 1fázi?
 Mohu elektromotor se štítkem D-mot 220/380V zapojit do trojúhelníku?
 Jak zapojit motor s třemi vývody z cívek?
 Co jsem udělal špatně v zapojení 3f motoru na 1 fázi, že má malý výkon a hřeje?
 Jak změřím spálený 3 fázový motor pokud tam natekla voda?
 Jak změnit otáčky 1fáz asynchr. motoru...450w, 1360ot.?
 Jak zapojím motor cirkulárky dle níže uvedených údajů?
 Aké dynamo či alternátor použiť na malú vodnú elektráreň?
 Jak změnit chod motoru na pohonu branky?
 Lze regulovat otáčky motoru s rozběhovým kondenzátorem?
 Poradíte mi s výběrem vhodného motoru k cirkulárce?
 Jakou velikost rozběhového kondenzátoru zvolit pro třífázový motor?
 Jak spínat každou hodinu motor na 5 minut pro cirkulaci teplé vody?
 Je možné nějak regulovat otáček u hrnčířského kruhu pedálem šicího stroje?
 Jak nejšetrněji zapojit asynchronní elektromotor AP112M-4?
 Jak poznám polaritu u motorového kondenzátoru
 Jak poznat vadný rozběhový kondenzátor?
 Ako pripojím motor konštruovaný na 3x230V do Y na 400 V ?
 Ako zapojit motor retazoveho kladkostroja?
 Jak mám zapojit třífázový motor do hvězdy a taktéž zásuvku k němu?
 Jak se projeví prohození vývodů vinutí v 3f motoru ?
 Jak zapojit motor navijáku Gude?
 Aký je výkon elektromotora zapojeného do trojuholníka?
 Rozeběhnu motor 5,5kW přes přepínač hvězda - trojúhelník?
 Ktorý typ motora sa roztočí niekedy doprava a niekedy doľava?
 Proč vedou z tohoto motoru 3 vodiče?
 Jaký typ 3f motoru je vhodný pro zapojení hvězda trojúhleník?
 Jak zapojit tento motor na 230V?
 Zná někdo tento motor - jaké má parametry?
 Je možné zapojení třífázového motoru na jednu fázi?
 Jak zvýšit výkon elektromotoru?
 Co vše prozrazují štítkové hodnoty proudů?
 Pomůže mi někdo se schématem zapojení ovl. motoru?
 Proč mi nefunguje reverzace jednofázového motoru?
 Jak spočítat převody u cirkulárky?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Co může být za problém při přepnutí 7,5kW motoru hvězda trojúhelník?
 Je možné provozovat třífázový motor na jedné fázi v zapojení do hvězdy?
 Podle kterých parametrů vybrat motor čerpadla?
 Jaké je správné zapojení 1 fázového motoru na 2 fáze?
 Lze rozběhový kondenzátor použít jako kompenzační?
 Lze zapojit motor F160M04 na cirkulárku?
 Jak upravit rozběh motoru štípačky?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Jak zapojit kondenzátor, motor a novou přívodní šňůru stolní brusky?
  Co se stane, když poběží motor pouze na hvězdu a nepřepnu ho do D?
 Preco sa netoci motor na pohone acer life?
 Môže zhorieť nezaťažený elektromotor aj pri správnom zapojení?
 Můžete zkontrolovat toto zapojení 3f motoru na 1f?
 Kolko vyvodov ma 3-fazovy asynchronny motor?
 Kolko stoji previnutie kalovej ponorky?
 Proč motor čerpadla hučí a netočí se?
 Jak správně spustit elektromotor 4kW?
 Jak zapojit třífázový motor stolní brusky na 230V?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Může vadný rozběhový kondenzátor ovlivnit výkon ponorného čerpadla?
 Jak zapojit motor QSBF 80/2-4-R 3T?
 Jak zapojit 1f motor CJaB52D?
 Jak vybrat a zapojit frekvenční měnič? Chci pomoci elektrikáři!
 Jak zapojit reverzační spínač štípačky na dřevo?
 Jak zapojit 3f vibrační motor pouze na tri faze bez zlenozluteho vodice?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Proč se motor pohonu brány, točí na jednu stranu, na druhou se roztočit nechce?
 Jak zapojit motor z původních třech na jednu fázi?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Je bezpečné spouštět cirkulárku motorovým spouštěčem?
 Proč zahradní sekačka při standardních otáčkách nemá sílu sekat?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Jak zapojit rozběhový kondenzátor bez označení kontaktů?
 Lze napájet třífázový motor z jednofázové centrály a pak frekvenční měnič?
 Utáhne elektrocentrála 2kW malý motor 70W?
 Lze motor 230V pohánět autobaterií?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak zapojit asynchronní motor jako generátor ?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak zapojím motor se 4 vývody?
 Jak zapojit malý asynchronní motor na jednu fázi po 100.556.?
 Je možné toto zapojení dvouotáčkového motoru?
 Ako zapojit 3-fazovy motor na 1-fazu aby nemal male otacky a nedymil?
 Jak správně zapojit motor AF 422/1A?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Proč se netočí 1f motor s rozběhovým kondenzátorem?
 Jak zapojit jednofázový elektromotor s rozběhovým vinutím?
 Jak zapojit dvouotáčkový elektromotor (pro mě) se záhadným štítkem?
 Jak zapojit atypický motor z vrat?
 Proč je na elektromotoru 6 vodičů s fázemi?
 Je možné prevádzkovať 3faz. asyn. motoru 460V na 480V?
 Jde do asynchronního motoru, který točený druhým stejným motorem zapojit proud?
 Jak rozbíhat asynchronní motor, připojený k elektrocentrále?
 Jak se obecně uvažuje o principu rozběhu motoru?
 Je problém když je softstartér předimenzovaný ?
 Jak ovládat dva motory (dva směry otáčení) jedním tlačítkem?
 Bude fungovat kombinace motoru 3F motoru a 1F VF menice?
 Je možná úprava 3f motoru na Y/D?
 Jakou náhradu zvolit za motor MEZ Mohelnice 1.5KW, 1425 ot?
 Nemáte prosím někdo tušení kolik kW má tento sousedíkův motor?
 1000x dokola Jak zapojit tento motor?
 Lze použít motor D spínat rozběhem Y/D?

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.062 sekund, 23 dotazů.