Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  O kolik je možné motor stále přetěžovat, než shoří?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 3 [4] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: O kolik je možné motor stále přetěžovat, než shoří?  (Přečteno 48675 krát)
Kalina Jiří
*
Offline Offline



« Odpověď #54 kdy: 22.03.2012, 11:41 »

Pro zajímavost přikládám článek z mého archívu z MEZ Mohelnice - "Pohonné motory v praktickém provozu".
Všimněte si zatěžovací charakteristik y motoru v závislosti na napětí (obrázek 12).

* Motory v praktickém provozu.pdf (303.33 KB - staženo 2879 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Josef Holub
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



Provozní elektrikář, živnostník


WWW
« Odpověď #55 kdy: 22.03.2012, 18:22 »

Zkusil jsem si aspoň  2 body 6,2 A a 40Hz a 9A a 50Hz proložit do grafu, 3 body je zoufale málo, ale asi to odpovídá kvadratické ventilátorové charakteristic e. Takže nárůst mechanické zátěže s nárůstem otáček bude asi odpovídat. Zřejmě se muselo změnit cosi ve vzduchařině.
Předpokládám, že jde o typ měniče VLT Micro Drive 51 podtyp P4K0 tj. výstup až 4kW 3x9A trvale, 150% přetižitelnost po dobu 1 minuty.
Předpokládám, že proud motorem odečítáte na displeji měniče, je tedy true RMS
Předpokládám, že jste prvotně správně přepsal do parametrů 1-20 až 1-25 štítkové hodnoty motoru = jmenovitý(é) výkon, napětí, kmitočet, proud, otáčky.
Předpokládám, že u tohoto vektorového měniče máte po zapsání štítkových parametrů provedenou správně identifikaci motoru (parametr 1-29 = 2 AMT ON) a že výsledné hodnoty jste si ověřil například změřením odporu vinutí. Předpokládám, že identifikace proběhla s mechanicky odpojeným ventilátorem.
Předpokládám, že pracujete v režimu vektorového řízení ( parametr 1-01 = 1 VVC+) a s momentovou charakteristik ou ( parametr 1-03 = 2 Aut. optimalizace spotřeby)
Pak jestli je tohle vše 0.K. musí být problém někde ve vzduchařině.
Pro jistotu si můžete půjčit motorstartér 6,5A a zkusit provést test s motorem na přímo, bez měniče.
Je možné, že minulý shořelý motor 3kW běžel v pohodě do té doby, než se změnilo cosi ve vzduchařině a bohužel, jestli se to nevrátí, tak je nutné dát silnější motor.
 Jen je mi divné, že ten původní motor původní měnič neochránil - asi neměl napojené PTC čidlo, nebo musel být měnič chybně nastavený.
P.S. Jestli o víkendu měníte motor, nezapomeňte si udělat identifikaci motoru před nasazením řemenů.


měnič jste strefil. Vše jsem nastavil, tak jak má.  Parametr 1-01 a 1-03 jsem nepřenastavova l. Zkusím to o víkendu a zjistím hodnoty 16-10 -- 16-30.

Původní měnič byl tak= 3 fázový a shořel spolu s motorem,ale mám takovej pocit, že byl 2,2kw a byl přetěžován.  proto to asi vyhořelo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jozef BABJAK
« Odpověď #56 kdy: 23.03.2012, 08:54 »

Odpustite mi, ak strelím blbosť, sklársku pec som v živote nevidel. Ale zdá sa mi nelogické mať možnosť regulovať pohon ventilácie FM, týmto pohonom a ventilátorom fúkať, čo to dá, a následne to škrtiť klapkou. Nešlo by to regulovať práve tým FM? Aj keď problém preťaženia v špičke sa tým asi nevyrieši.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Petr M
« Odpověď #57 kdy: 23.03.2012, 09:55 »

Odpustite mi, ak strelím blbosť, sklársku pec som v živote nevidel. Ale zdá sa mi nelogické mať možnosť regulovať pohon ventilácie FM, týmto pohonom a ventilátorom fúkať, čo to dá, a následne to škrtiť klapkou. Nešlo by to regulovať práve tým FM? Aj keď problém preťaženia v špičke sa tým asi nevyrieši.

Mě spíš přijde jako blbost roku škrtit výstup.

Vždycky je potřeba profouknout klapku a je na to potřeba nějaká energi. Na výstupu ventilátoru je vysoký tlak a pracuje proti klapce i tlaku atmosféry, na vstupu je podtlak a tlak atmosféry pracuje společně s motorem proti klapce. Takže logicky, co sežere míň proudu, na co stačí menší a levnější motor a co míň naskáče na faktuře za energie?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jozef BABJAK
« Odpověď #58 kdy: 23.03.2012, 11:07 »

Myslím, že si neodporujeme. Zatiaľ čo ja tvrdím "neškrtiť, ale regulovať",  tak vy tvrdíte, "ak už škrtiť, tak nasávanie, nie výtlak". Tak či tak, stávajúce riešenie so škrtením výtlaku vychadza ako najhoršie možné.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Tomáš.Ondra
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #59 kdy: 23.03.2012, 11:58 »

Mě spíš přijde jako blbost roku škrtit výstup.

Vždycky je potřeba profouknout klapku a je na to potřeba nějaká energi. Na výstupu ventilátoru je vysoký tlak a pracuje proti klapce i tlaku atmosféry, na vstupu je podtlak a tlak atmosféry pracuje společně s motorem proti klapce. Takže logicky, co sežere míň proudu, na co stačí menší a levnější motor a co míň naskáče na faktuře za energie?

Právě že ventilátor se zavřenou klapkou má nejmenší odběr. Je to ověřené na ventilátoru cyklujícím cca 5vteřin zavřeno, 1vteřinu otevřeno. Ve chvíli, kdy klapka upadne, nelze udržet v provozu více jak 15 vteřin, okamžitě padá nadproudovka.
Vychází to asi z toho, že když je klapka zavřená, tak ventilátor nemá co kam přemisťovat a tím se méně opírá o vzduch v něm a méně se mechanicky zatěžuje
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vladisla Bělka
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline


Elektronik


« Odpověď #60 kdy: 25.03.2012, 21:07 »

Jak pak to asi dopadlo¨?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když chceš něco vyhrát,
běhej sto metrů.
Když chceš něco zažít,
běhej maraton.
Emil Zátopek
Josef Holub
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



Provozní elektrikář, živnostník


WWW
« Odpověď #61 kdy: 03.04.2012, 13:17 »


dopadlo to takto.
proběhla výměna motoru za jiný, Štítkově skoro stejný,akorát stavbou a žebrováním mohutnějším.
Proud padl z 9A na 7,8A při 50 Hz a drží dlouhodobě, což předtím proud vstoupal.  Nakonec se zjistilo, že 3kw motor stejně nestačí dávat tolik vzduchu jako ten 5,5kw- (dle taviče to prý nikdy nestíhal).  Takže při tavbě používají ten velký a při odebírání ten 3kw s měničem cca na 30-40Hz.  


Jediná možnost by byla dát měnič na 5,5kw motor, což měnič umí jen 4Kw a nebo dát 4kw motor na ventilátor.  Ani jedno od investora neprošlo.

Jinak zkouška při zavřené klapce na výtlaku = 3,5A při 50Hz
Při plně otevřené klapce na výtlaku = 7,8A při 50Hz

To je asi tak vše.  
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 2 3 [4] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.043 sekund, 23 dotazů.