Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu?  (Přečteno 3887 krát)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« kdy: 05.02.2012, 11:43 »

Které funkce by měl mít distributor značky na našem trhu?

Ono se jednoduše řekne, že někdo zastupuje, nebo dokonce exkluzivně zastupuje nějakou značku na trhu. Často se včak setkávám, že dotyčný zastupič je spíše překupníkem, než tím, kdo danou značku opravdu hájí a dokáže svému trhu poskytnou nezbytný informační servis.

Například.
Pokud prodávám zahraniční software a nejsem schopný svému odběrateli pomoci aby mu fungovaly všechny deklarované funkce ...
Pokud prodávám hardware a neznám jeho použití ...


Jak to vidíte vy?

Občas si říkám, že to, co zažívám sám je možné pouze u nás. Ale mělo by se o tom mluvit.
 
Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!  
Schoeller Peter
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #1 kdy: 05.02.2012, 12:38 »

Už dávno tvrdím, že u nás nie sú predávači, ale podávači z regálov.
Ale to je aj chyba výrobcov, ktorí povolia exkluzivitu nie tomu, čo rozumie tomu, čo predáva, ale tomu, kto vie výrobok "obkecať" - viď obchodní zástupcovia (alebo podomoví predávači),  ktorí sú nútení predať čo najviac výrobkov za akúkoľvek cenu.
Zaznamenáno
Milan Karvánek
ČESKÝ ELEKTRIKÁŘ
*
Offline Offline


RT E2A


WWW
« Odpověď #2 kdy: 05.02.2012, 12:51 »

Pro mě, by měl především mít dostatek informací a ty tlačit k uživatelům. Tedy dostatek katalogů, nejen různé přehledové "na oko" ,  ale především technické s podrobnostmi, měl by mít i další nutné technické podklady prodávaných výrobků. (onehdá mi jeden moravský výrobce nebyl schopen sdělit parametry cívky - solenoidu, které sám vyrábí a to ani po té, co příslušný vedoucí technického oddělení osobně navštívil výrobu ve vlastní firmě aby se na parametry poptal dělníků  Škleb )
Pokud se jedná o zahraniční firmu, pak samozřejmě vše v češtině. Pokud se jedná o složitější zařízení u kterého je třeba něco "nastavovat",  nebo dokonce psát na míru soft, tak podrobný manuál, opět v č.j. .
No s dokumentací a návody a manuály je to u výrobců vůbec všelijaké, mnozí výrobci jinak dobrých přístrojů mají naprosto podprůměrně zpracované manuály, snad né úplně s chybami, ale rozhodně neúplné s nelogickým a nejasně formulovaným textem (E-Bock, Enika, Elko-EP)
Distributor by měl rozhodně  zveřejnit koncovou cenu prodávaných výrobků (né na dotaz, zítra bývá pozdě a jdu jinam). No a v dnešní době by tohle celé mělo být na internetu.  
Zaznamenáno

Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #3 kdy: 05.02.2012, 21:50 »

Řekl bych, že to opět souvisí s tím, jaké si ona firma vybere spolupracovník y. Znám mnoho lidí, kteří aniž by znali technické detaily a jiné podrobnosti o výrobku, dokážou prodat mnoho kusů tím, jak přesvědčivě a pomocí superlativů, tlačí na možné kupce.
Pak také ty, kteří za "svou" firmu a její produkty tak říkajíc dýchají. I na technický dotaz dokáží odpovědět a pokud neví, nebo si nejsou jisti, zajistí požadované informace skoro na počkání. Sice jich je znatelně méně, ale myslím si, že jejich zákazníci se stávají častěji pravidelnými a spokojenýmí nakupujícími u těch firem. 

Jinak jak už psal Milan, mě by taky oslovila nejvíce řádná technická podpora. Podrobný návod a množství technických informací. Doporučená cena na internetu, nebo tabulka kde se porovnávají jednotlivé produkty pro správný výběr k dané aplikaci a tak podobně. Taky mám rád, když výrobce, nebo dodavatel, nabídne nějakou další podporu, třeba prográmek, který pomůže s návrhem řešení, nebo třeba jenom cenovou nabídkou. A jsme opět u přidané hodnoty.  Škleb Škleb
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #4 kdy: 06.02.2012, 10:42 »

Vše podstatné už řekli kolegové výše, dokumentace v češtině, dostupnost informací na webu včetně koncové doporučené ceny, ovšem z této koncové ceny je třeba nechat montážní firmě dostatečný obchodní prostor, atd.

Osobně ale nejvíc preferuji nějakého styčného důstojníka v regionu, který má na starost podporu prodeje, dokáže řešit technické požadavky a dotazy, je ochoten a schopen udržovat osobní vazby, informuje o novinkách, distribuje katalogy a podklady o výrobku, atd...
K tomu samozřejmě kvalitu nabízených výrobků a zaskladnění v prodejní síti velkoobchodů.

Teď si vybavuji namátkou nového hráče na trhu v oblasti jistících přístrojů, kterému když se toto podaří skloubit, tak má ambice se stát jedničkou na trhu. Cítím to tak vzhledem k tomu, jak sladce spinká konkurence.
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.05 sekund, 22 dotazů.