Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  PROFI zóna.
| |-+  OSVĚTLOVÁNÍ, svítidla, světelné zdroje, technika a principy
| | |-+  Jak osvětlovat výrobní halu s clonícím mostovým jeřábem?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak osvětlovat výrobní halu s clonícím mostovým jeřábem?  (Přečteno 14056 krát)
Josef Roháček
*
Offline Offline



« kdy: 04.04.2009, 22:31 »

Jaké osvětlení použít pro mostový jeřáb,
který je umístěn ve výrobní hale k osvětlení prostoru pod ním.
Původní osvětleni bylo složeno ze dvou světlel a žárovek 500W/E33 /230V,
které ale vydržely pouze 1-2 týdny vlivem vibrací.
Rada revizního technika byla montáž automobilových žárovek,
ale problém je jak tyto žárovky uchladit.
Existuje vůbec nějaké řešení?



#105#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #1 kdy: 05.04.2009, 08:20 »

....
Rada revizního technika byla  ...

Revizní technik není od návrhů, ale pro kontrolu. Příště se obraťte na projektanta. To je jeho byznys! A pokud chcete poradit zde, proč nepřiložíte k diskusi nějaká foto? Takto se tipy řešení dávají těžko.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #2 kdy: 05.04.2009, 10:24 »

Rada revizního technika byla montáž automobilových žárovek,
Kolegu revizáka že pozdravuju. Asi měl svů jden (I revizázi ...).
Automobilové žárovky jsou určené k použití v automobilech. Na jiné použití vám výrobce nedá záruku.

Nevím, kde jsou vaše svítidla umístěna, jestli na stropě nebo na jeřábu, ale mohu vás ubezpečit, že znám taková svítidla v praxi a žádné neodchází.
Je to otázka vhodného řešení. Příště se neptejte revizáka, zkuste projektanta.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Zdenek Jakubcik 1
*
Offline Offline



WWW
« Odpověď #3 kdy: 05.04.2009, 14:50 »

Použít 12V automobilové žárovky ve Vašem případě je kuriozní a úsměvné.
Viděl jsem řešení, že na konstrukci jeřábu byly umístěny zářivková svítidla 2x58W s EP. V průběhu 4 let se na nich nevyskytla žádná závada.
Problémem je ovládání svítidel a jejich napájení. Pokud jsou obvody jeřábu vypnuty, mělo by být vypnuto i osvětlení a zpravidla by měly být všechny spotřebiče a ovládací obvody jeřábu napájeny přes oddělovací transformátor 400V/230V. Jak popsali dříve odpovídající, je toto nutné konzultovat s projektantem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Michal Kolesa
Chráněnec Clusteru
*
Offline Offline


Michal Kolesa


WWW
« Odpověď #4 kdy: 05.04.2009, 16:05 »

a jak jsou chlazeny žárovky v autě ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #5 kdy: 05.04.2009, 17:08 »

Jizdou, přes sklo.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
sniper76
« Odpověď #6 kdy: 05.04.2009, 17:16 »

Rozhodně navštivte projektanta. Všechna zdvihací zařízení jsou vyhrazena zařízení, kde si nemůže dělat elektrikář své pokusy. Pád svítidla z jeřábu mezi zaměstnance bych si nevzal na triko ani já, k projektům benevolentní člověk. Ty tahanice za to nestojí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Michal Kolesa
Chráněnec Clusteru
*
Offline Offline


Michal Kolesa


WWW
« Odpověď #7 kdy: 05.04.2009, 17:19 »

Jizdou, přes sklo.
Přes sklo není žádný proud vzduchu, který by odváděl teplo
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #8 kdy: 05.04.2009, 17:34 »

Jízdou, přes sklo, ale zprostředkovan ě.
Proud vzduchu chladí sklo, to chladí vzduch uvnitř světlometu a ten chladí horkou baňku.
Staří machři šoféři nenechávají při delším zastavení či stání svítit hlavní světlomety.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Ivan Žec
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 05.04.2009, 18:52 »

Jedným z riešení by bolo aj použitie špeciálnych otrasuvzdornýc h žiaroviek, ktoré ponúkajú niektorí výrobcovia. Majú riešené upevnenie vlákna takým spôsobom, aby dobre znášali otrasy. Neviem ale momentálne, či sa vyrábajú aj v takej wattáži a so závitom E33 ako potrebujete.
Ale samozrejme ako tu už bolo spomínané, prípadná zmena súčasného riešenia určite patrí do rúk projektanta.  
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.02 sekund, 21 dotazů.