Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Hádanka - zapojení motoru
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Hádanka - zapojení motoru  (Přečteno 9162 krát)
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« kdy: 08.01.2009, 23:35 »

Něco pro fajnšmekry  Mrknutí.

Při kontrole izolačních stavů jsem narazil na zapojení motoru. Schválně neuvedu jakého. No, chvilku mi trvalo, než jsem zjistil, kde je chyba. Ale, že jsem se zapotil Úsměv)

Nápověda č. 1: pro určení typu motoru si povšimněte návlaček na vodičích.

PS: motor nikdy neběžel, je to nová technologie, chybička byla později napravena.


* motor.jpg (101.72 KB, 485x430 - prohlédnuto 1107 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Jakub Vaclavik
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 09.01.2009, 08:10 »

DC motor s cizim buzenim  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #2 kdy: 09.01.2009, 08:22 »

Ano. A ta chyba?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
sniper76
« Odpověď #3 kdy: 09.01.2009, 08:31 »

Na můj vkus málo vodičů
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #4 kdy: 09.01.2009, 08:57 »

Taky jsem na to koukal.
S těmito motory moc zkušeností nemám, tak mi to došlo až v okamžiku, kdy jsem otevřel druhý motor. Chybí tam propojka L- mezi rotorem a buzením. Pak je počet vodičů OK.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 09.01.2009, 12:02 »

Stejně bych jim vytknul, že u tohoto motoru nemají připojené stínění na straně kabelu jak tomu je správně u druhého motoru. Zde je průchodka plastová, takže do ní nebude stínění zcela jistě napojeno. (Vždy když vidím volný nezapojený žlutozelený vodič zpozorním).
Ten ss motor bude v dnešní době zcela jistě napojen na nějaký tyristorový nebo podobný regulátor. Kabel bude slušný středofrekvenč ní vysílač. Pro všechny datové, řídící a povelové vodiče bude pěkně smrdět elektosmogem.
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #6 kdy: 09.01.2009, 12:09 »

Ten ss motor bude v dnešní době zcela jistě napojen na nějaký tyristorový nebo podobný regulátor.

Toto není ten případ. Motor je napájen přímo stykačem z rozvodu 220VDC. Jedná se o nouzové čerpadlo ze zajištěného rozvodu (baterky).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
sniper76
« Odpověď #7 kdy: 09.01.2009, 12:55 »

Pokud je připojen přímo na baterky tak jo, Mám zkušenosti s motory řízené SIMOREGY. 3Motory - kotvy řízené Simoregem a buzení každého motoru ovládané miniregem. Proto jsem napsal že mi na buzení chyběl jeden fous. Ostatně, Motor ještě nebyl ve f-ci, protože chod nenabuzeného SS motoru, nevím nevím, navíc, směr otáčení čerpadla nebyl odzkoušen?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #8 kdy: 09.01.2009, 12:59 »

Motor nebyl v chodu, protože jsem na něj dosud nevystavil revizi (z té je ta fotka). Směr otáčení byl posléze vyzkoušen a změněn.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #9 kdy: 09.01.2009, 15:05 »

No, komutátor je také zdroj rušení par excellence.
Ale spíš by mne zajímalo, jak jste se popral s tím světlemodrým vodičem napojeným na kostru, ne ani snad jen přímo ve svorkovnici motoru, ale na druhé straně v rozvaděči. Mají ho na PE šíně?
Teoreticky by snad šel šel přeznačit, jako druhý PE (PA) vodič v jednom kabelu, ale to by mne zajímalo, co na to norma, jestli se dá opletené měděné stínění považovat, jako základní PE vodič.


* DC_motor.jpg (106.28 KB, 786x607 - prohlédnuto 811 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #10 kdy: 09.01.2009, 15:56 »

Když se zvolí správný kabel


* koncentr.jpg (57.24 KB, 806x610 - prohlédnuto 609 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #11 kdy: 09.01.2009, 16:03 »

Revidoval jsem pouze motor, ne kabel. Nedrbu, co mě nesvrbí - i když mimo zápis jsem na to upozornil. Taky si všimněte, že neříkám, kde se motor nachází  Mrknutí

Přeznačit modrý za zeleno/žlutý samozřejmě nelze! Není ani v pořádku to označení stínění zelenožlutou páskou (nemá ochrannou funkci, slouží pouze pro EMC).

Poslední, co bych předělal je připojení  stínění na svorku PE. K tomu se používají EMC vývodky, kde se stínění "zaplete" do vývodky a matkou dotáhne. Smotanina pod šroubkem snižuje účinnost opatření EMC.

Poznámka: Ten kabel je dle vyjádření montérů maďarské výroby. Je to typ se zvýšenou odolností při požáru a je bezhalogenový (tudíž žádná láce).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #12 kdy: 09.01.2009, 18:13 »

Revidoval jsem pouze motor, ne kabel. Nedrbu, co mě nesvrbí Mrknutí
Teda tohle bych zrovna od vás nečekal.
Když jsem začánal díky komunistům s brašnou a zapisoval jsem do knihy závad ještěrkáři  rozdrcenou venkovní zásuvku, ptal se mne již důchod přesluhující elektrikář, stará škola: "...a vypnul ste ji inženýrku?" Říkal jsem, že to ještě neznám že jsem nevěděl kde. "Tak jste ji měl zaizolovat, nebo uštípnout inženýrku, protože kdyby se někomu něco stalo, budete si to do smrti vyčítat. Víte, oni nevědí, jaké na ně číhá nebezpečí, ale vy to víte, jste elektrikář."
Tenhle rozhovor si budu do smrti pamatovat a doufám, že nedejbože chytne-li mne na ulici infarkt, že si  nějaká kolemjdoucí zdravotní sestra nebo doktor neřeknou že nedrbou, co je nesvrbí a že na mne skočí.
Myslím si, že opravdový profesionál se nikdy nevypíná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #13 kdy: 09.01.2009, 18:25 »

Teda tohle bych zrovna od vás nečekal.

To je jednoduchý. Moje práce byla pouze dílčí kontrola - pouze motor. Kabely dělá jiný kolega, rozvaděče zase jiný ... Je to organizačně složitější.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.041 sekund, 22 dotazů.