Diskuse Elektrika.cz

Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici => Elektromateriál - diskuse o materiálech a jejich použití => Téma založeno: Michal Pavelka 08.06.2007, 19:19



Název: Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
Přispěvatel: Michal Pavelka 08.06.2007, 19:19
Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?


Název: Re: Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
Přispěvatel: Zdenek Hejčl 08.06.2007, 20:12
Aby mohl někdo fundovaně odpovědět je moc málo informací. Zkuste napsat typ motoru, otáčky, napětí....


Název: Re: Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
Přispěvatel: Michal Pavelka 08.06.2007, 20:26
Aby mohl někdo fundovaně odpovědět je moc málo informací. Zkuste napsat typ motoru, otáčky, napětí....
Možná to sem nepatří,ale jedná se o motor do modelu letadla,napětí od 6 do 12V.


Název: Re: Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
Přispěvatel: Miloslav Janoušek 08.06.2007, 22:29
Koupím pneumatiky na auto.
Jaké máte auto?
Červené.     :D


Název: Re: Jaký typ odrušovacích kondenzátorů zvolit k elektromotoru?
Přispěvatel: Martin Kurka 09.06.2007, 00:45
Některé elektromotory pro elektrolety jsou již vevnitř odrušené (MEGA, MIG)
Bližší zkušenosti hlavně co se týče i odrušení serv a střídavých motorů najdete v odborné modelářské literatuře pro elektrolety - RC Revue apod.
Moje rada není optimalizovaná na hmotnost odrušovacích prvků, zalití cívek a ochraně proti vibracím - to je specifická problematika modelařiny.
Přiložená schémata ukazují nejčastěji fungující schemata odrušení. Kondenzátory použijte keramické, optimální hodnoty pro elektroletové motorky jsou od 68k do M1 (=0,1mikrofaradu),  napětí kondenzátorů volte nejméně 1,5 násobek napájecího napětí motoru.
Kondenzátor M1 mezi přívody(co nejblíže kartáčkům) a dva kondenzátory M68 z přívodů na kostru motorku je asi optimum - schéma v levém dolním rohu.
U vinutých cívek budete muset počítat s průřezem drátu vhodným pro přívod (značné proudy) a klidně to viňte na feritová jadérka jednolitě přívodním vodičem k motoru.

Pomůže i zkroucení přívodů (+) a (-) k motorku a co nejmenší plocha této smyčky.
Motor se špatným stavem uhlíků neodrušíte i kdybyste se rozkrájel.