Diskuse Elektrika.cz

VEŘEJNÁ ZÓNA => Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik => Téma založeno: Pavel Horský 08.12.2017, 11:31



Název: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Pavel Horský 08.12.2017, 11:31
Před časem jsem kývl na provádění revizí a spotřebičů jedné společnosti v mém rajonu.
Od té doby mi ředitel volá s požadavkem na revizi u každého nového spotřebiče či prodlužováku.
Já tedy přijedu, zreviduji, vystavím kartu a odjedu. Pak vystavím fakturu, která zahrnuje náklady na dopravu včetně času stráveného při dopravě, revizi spotřebiče s jeho označením a vystavením karty.
Pak si připadám při revizi prodlužovacího kabelu nebo spotřebiče za pár korun jako zloděj  (zle)
Má toto nějaké solidní řešení?
Podle mě nemá. Prodlužovák bez revize by používat neměl.

Co vy na to?


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: David Hruda 08.12.2017, 12:51
Podle mého názoru by se měla první revize na nové věci provádět až po uplynutí první lhůty pro danou věc.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: František Šohajda 08.12.2017, 13:16
Podle mého názoru by se měla první revize na nové věci provádět až po uplynutí první lhůty pro danou věc.

Je to rozumné řešení, ale jak dojde kontrola (nedej bože pro ISO) a objeví el. spotřebič bez revize.....je povzdvižení a hrozí pokuta!!
Je nic nezajímá !! Řeknou musí mít,na nějakou normu kašlou! (dance)


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Bocek 08.12.2017, 13:30
Podle mého názoru by se měla první revize na nové věci provádět až po uplynutí první lhůty pro danou věc.

ČSN 33 1600 ed. 2 článek 5.3 poznámka
1) První pravidelná revize se provádí nejpozději ve lhůtě dané tabulkou 1 od uvedení do provozu
7) U spotřebičů třídy ochrany I a PP a OP se před uvedením do provozu doporučuje ověřit spojitost ochranného vodiče
8) Lhůty pravidelných revizí mohou být případně na základě analýzy rizik stanoveny odlišně

Zákazník je náš pán.
Pokud se rozhodne pro výše uvedené řešení, máme v rámcové smlouvě uvedeno, že 2 x do měsíce přijedeme zrevidovat nové spotřebiče a vyfakturujeme v předem dohodnuté hodinové sazbě. Zde neplatí cena za revidovaný spotřebič, protože hodinová sazba je cca 10 x vyšší, než za revizí spotřebiče.

V některých firmách to řešíme v rámci jiných revizí, ale to zase po dohodě. Je faktem, že revize spotřebiče za pár desetikorun a cesťák za 2000 korun je fakt "idiotismus". Ale někde to řídí pracovníci aktivní v BOZP, nebo obchodníci.

Na pocity zapomeň, solidní řešení je vysvětlit, že tudy cesta nevede. Ale na to musí být dva, jeden který ví jak na to a druhý musí slyšet a pochopit. Je otázkou, jak i právnici chápou dané poznámky pod 5.3

A to, co zde píše František je také pravdou. Před auditem mnohé firmy vyžadují mimořádnou kontrolu a revizí, zdá něco není revidováno, právě před "hrůzou" z bezpečnostního a jiného auditu. Prostě auditor sedí na židli, podívá se pod stůl a vezme do ruky první prodlužku a dívá se na číslo a chce protokol, aby mu ukázali, že tato šnůra v této místnosti je v seznamu revidovaných spotřebičů. A když se to najde, že je to pro jinou místnost, tak je zle. Proto je otázkou, zdá má význam psát do karet přesné umístění spotřebiče.... .tento seznam máme jen pro svoji potřebu pro příští revizi, ale do protokolu o revizích tento údaj nepíšeme. Právě z těchto důvodů a přístupu auditorů.

Téma je ale o pocitech, kdy za 1/4 hodinovou práci vyfakturuješ 2750 korun. Zdá je, nebo to není "etické".


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: David Hruda 08.12.2017, 13:37
Samozřejmě pokud zákazník na revizi nové věci trvá a je ochoten zaplatit, hádat se s ním nebudu  :).
Je to vždy o dohodě...


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 08.12.2017, 14:51
Vyškolil bych mu jednoho svéprávného zaměstnance podle §4 a poradil, co si má koupit za měřák. Pak jenom občas dohlídl, jestli to dělá správně.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Pavel Horský 08.12.2017, 15:36
Vyškolil bych mu jednoho svéprávného zaměstnance podle §4 a poradil, co si má koupit za měřák. Pak jenom občas dohlídl, jestli to dělá správně.

V případě hudební školy toto půjde asi hoooodně těžko :-)  Tam je to samá baba :-)


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Franěk 08.12.2017, 18:15
Osobně když předám složku s kartama spotřebičů nějakému subjektu, zpravidla tam přikládám i list s tabulkou kam se zapisují vyřazené spotřebiče s jednoduchým důvodem a tabulku kam se zapisují nové zakoupené spotřebiče.  Pokud je osoba odpovědná jen trochu svědomitá, mám během opakované revize méně práce. V této době mi to tak více méně funguje u cca 6 subjektů. Všude jinde na to osoba odpovědná kašle a řeším to vždy jen v pravidelných termínech. Doplním do seznamu, založím kartu a označím.

Pokud se týká kanceláří a podobných prostor a pokud na tom zákazník přímo netrvá, jsem přesvědčen o tom, že u lhůt do dvou let je to zcela v pořádku a nový spotřebič je jen potřeba zaevidovat a označit. Revize se pak provádí spolu s dalšími spotřebiči.

Jestli ale k tomuto požadavku má nějaký důvod který si nenechá vymluvit, asi není proč mu nevyhovět, pokud i on akceptuje tvoje finanční požadavky.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Maroš Klein 08.12.2017, 18:24
Já tedy přijedu, zreviduji, vystavím kartu a odjedu. Pak vystavím fakturu, která zahrnuje náklady na dopravu včetně času stráveného při dopravě, revizi spotřebiče s jeho označením a vystavením karty.
Pak si připadám při revizi prodlužovacího kabelu nebo spotřebiče za pár korun jako zloděj  (zle)
Má toto nějaké solidní řešení?
Pokiaľ by šlo o spotrebič veľkosťou "do tašky",  navrhol by som mu, ak má vo vašom rajóne takú možnosť, zastaviť sa s ním u vás, najlepšie hneď po ceste z nákupu.
Práca na počkanie, kávička, zľava na samotnej revízii, ušetrenie časových a dopravných nákladov by snáď zaujali. :)

Mal som podobnú situáciu s klientom trocha od ruky, kde drobnosti neobmedzujúce prevádzku sa riešili dohodou „až bude cesta okolo, ale najneskôr do...).
Za cenu bez dopravy som sa tak oslobodil od polohy gašparka na gumičke.



Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Bocek 08.12.2017, 22:22
Za cenu bez dopravy som sa tak oslobodil od polohy gašparka na gumičke.

To je nádherné přirovnání nejen pro revize spotřebičů.... jak často
mnozí chtějí mít "gašparka na gumičke".


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: František Šohajda 10.12.2017, 13:54
Problém jak má Pavel je dost málo, skoro promile ze všech firem.....
Většinou je opak, až když dojde bezpečák, či kontrola a nejsou provedeny kontroly tak je zle, volají že hned chtějí všechno zrevidovat.Nep ochopí že mám naplánovanou práci, a nemůžu hned ten den!! (zle)
Já termíny nesleduji, nemám na to čas! Všem dám harmonogram dalších revizí (všech) a aby si to hlídali sami.Všude musí být pracovník zodpovědný na BOZP v dané organizaci.
Všechno mají ode mne dopodrobna zpracováno, kdy a co se má revidovat,je to jejich problém!! ::)


Název: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Zdeněk Mazač 10.12.2017, 15:26
Termín lze sledovat ve vhodném SW a včas to zákazníkům připomenout je velmi dobrá přidaná hodnota.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jirka Š. Svejkovský 10.12.2017, 18:08
V případě hudební školy toto půjde asi hoooodně těžko :-)  Tam je to samá baba :-)

Nemají školníka?

Tak jim vysvětli, že když budou mačkat ty správný čudlíky, bude to hrát jako klarinet.


Název: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Zdeněk Mazač 10.12.2017, 18:33
V případě hudební školy toto půjde asi hoooodně těžko :-)  Tam je to samá baba :-)

To si nemyslím, mám ve správě jednu školu kde je 90% žen a tam jsou právě muži nepoužitelní. Třeba PC síť má více jak 35 PC, server, několik tiskáren...... .vše se dělá dálkovou správou a že jsou žáci šťouraví...... fyzická přítomnost je nutná pouze tak 1x do roka a to jen u prací, co nemohou z důvodu kvalifikace udělat /výměna aku v UPS  apod./.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 10.12.2017, 22:24
Nemají školníka?
...
Znám jednu "školu",  školníka nemají, jen "správcovou"...
A ještě si nevyjasnili, zda ji mohou proškolit aby mohla oficiálně vyměnit žárovku...
Takže většinou mě "ukecá"...


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Pavel Horský 11.12.2017, 07:39
Podle mého názoru by se měla první revize na nové věci provádět až po uplynutí první lhůty pro danou věc.

Na posledních zkouškách přednášel inspektor TIČR, který se dostal i k tomuto tématu. Revidovat či nerevidovat nové spotřebiče před jejich uvedením do provozu?
Pamatuji si jeho slova......... .........
"pánové, sekretářka si koupí v marketu lampu na stůl do kanclu. Při nastupování do vozu nechtěně přiskřípne kabel lampy do dveří a poškodí izolaci. V kanceláři pak může být její poslední životní činností zapojení lampy do zásuvky pod stolem."

Vím, zřejmě šance 1:X miliónům, ale život dokáže napsat ještě horší scénáře a proto je potřeba myslet i na tuto situaci.
Takže revidovat něco po dvou letech provozu....... ...to se mi tedy z hlediska bezpečnosti ale vůbec nelíbí.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: David Hruda 11.12.2017, 07:58
Pavle, takhle to přece nejde brát. Uděláš revizi a sekretářka kabel za půl hodiny přejede kolečkem od židle a poškodí izolaci. Nebo ji na kabel spadnou nůžky. Nebo bude zalévat kytky a naleje do ní vodu.
Úplně všechny alternativy nejde pokrýt.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Franěk 11.12.2017, 08:08
Ne že bych nesouhlasil Pavle, ale taky je potřeba si uvědomit že revize mají rizika podstatně snížit, ne zcela úplně odstranit. To prostě nejde. Pokud je taková lama že nepozná poškozený kabel, není svéprávná a nemá ani par. 3, nebo 4 vyhl. 50. Při školení na tyto pár. O tom mluvím dost podrobně a předpokládám že i ostatní kolegové.
Pokud budu chtít riziko vynulovat, ustřihnu přívodní kabel.   ;D
Nebo provedu revizi před každým použitím protože mohla kabel poškodit kancelářskou židlí, přivřenim do dvířek skříňky, šuplíku stolku a podobně. Často jsou kabely skříplé mezi stolem a stěnou.

2 roky jsou opravdu dlouho, ale revidovat nový zrovna rozbalený spotřebič je blaznivina


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Pavel Horský 11.12.2017, 08:14
Pavle, takhle to přece nejde brát. Uděláš revizi a sekretářka kabel za půl hodiny přejede kolečkem od židle a poškodí izolaci. Nebo ji na kabel spadnou nůžky. Nebo bude zalévat kytky a naleje do ní vodu.
Úplně všechny alternativy nejde pokrýt.
No to je pravda  :)


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: František Šohajda 11.12.2017, 08:29
Mám podobný případ!
Revize el. spotřebičů-prodlužka -více zásuvka, všechno donesli na jedno místo ,  kde jsem to revidoval.
Na třetí den volali, že prodlužka (bouchla)....Došel jsem se podívat a co nevidím,prodlužka pod umývadlem, jak umývali hrnky a nádobí kapala do ní voda a vyhořela od vlhkosti.
Klasická pod jističem 16A/B.(zásuvka)

Dali si jí tam sami!!


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Bocek 11.12.2017, 09:30
2 roky jsou opravdu dlouho, ale revidovat nový zrovna rozbalený spotřebič je blaznivina

Přístupy provozovatele mohou být různé. Ve firmách s velkým množstvím spotřebičů  a PP a OP to obvykle správcové řeší s 12 měsíčními lhůty. S revizi nově pořízeného spotřebiče jsem se málo setkal a můj osobní názor je v úrovni "békoviny". V jednom velkém státním adm. podniku to řeší správce (IT sítě) tak, že má ve skladě náhradní PP, OP, zdroje, NB, varné konvice...) a to nechává zrevidovat v termínu revize. Mají cca 4000 položek. Lhůty jsou stanoveny jen 12 měsíců. To si správce IT dal sám do zadání. A má klid....

Ve většině firem,kde máme nasmlouvané revize spotřebičů, si nové spotřebiče označí pořadovým číslem ID, jak již píše JF v jiném příspěvku. Myslím, že to je racionální cesta.
A Auditory jejich školení a VŠ také nezbavuje blbosti....a měli by používat hlavu.

Ptal jsem se jej ( toho správce),  proč si to nereviduje a nekontroluje sám. Nikdo by mu to nezaplatil.... a nemůže se přihlásit do výběrového řízení. Proč by se do toho tlačil....a nakoupil na zkoušku řadu nejlevnějších PP a OP a proměřovali jsme PE na 10 A. Polovinu jsme vyřadili....u PP byl vodič PE nepřivářen k pásku, ale jen nějak přilepený!! Při 10 A se z toho "spoje" začalo kouřit. A protože měl NB samé značky HP, tak poznal, že šmejdy ( no made in) se nevyplatí kupovat.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: ACEOF ACES 11.12.2017, 11:57
...
Od té doby mi ředitel volá s požadavkem na revizi u každého nového spotřebiče či prodlužováku.
Já tedy přijedu, zreviduji, vystavím kartu a odjedu. Pak vystavím fakturu, která zahrnuje náklady na dopravu včetně času stráveného při dopravě, revizi spotřebiče s jeho označením a vystavením karty.
Pak si připadám při revizi prodlužovacího kabelu nebo spotřebiče za pár korun jako zloděj ...
Ví vlastník té hudební školy o těchto praktikách?
Aby to nemělo dohru u soudu.


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Jan Franěk 12.12.2017, 05:30
Vlastně toho ředitele tak trochu chápu. Někde se dozvěděl nějaké informace o revizích, kde ho postrašili a jako na ředitele na něj pak hodili o velkou odpovědnost, které se nějak chopil. Řekněme že mnohem lépe než jiní ředitelé. Vlastně to odpovídá tomu že naše společnost nějak blbne a vše řešíme tak nějak  ode zdi, ke zdi. Tedy v extrémech jak na jednu, tak druhou stranu. Buď revize neřešíme, nebo jen naoko, nebo revidujeme i baterii do náramkových hodinek.
Znám takovou jednu Ředitelku MŠ. Ta přesně dle mnoha různých nařízení od mnoha úředníků, má zpracováno kde co. Třeba i předpis na používání mobilního telefonu, nebo přístroje (jednoho) na pevné lince. Malá MŠ pro cca 20 dětí, ale s papíry jako by měla 20 tříd o 30ti žácích. Nechápu kde berou čas na to věnovat se dětem, což se jim prozatím docela dobře daří.

Pokud by si to nechal vysvětlit, navrhnul bych mu třeba čtvrtletní návštěvy s tím, že bych provedl tyto revize vždy najednou. Tobě by se ulevilo časově a jeho by to vyšlo podstatně levněji. Vím ale že s některými je velmi těžká domluva  o:-)


Název: Re: Jak řešíte neustálé požadavky na nové revize spotřebičů od jednoho subjektu?
Přispěvatel: Pavel Horský 12.12.2017, 07:26


Pokud by si to nechal vysvětlit, navrhnul bych mu třeba čtvrtletní návštěvy s tím, že bych provedl tyto revize vždy najednou.

Přesně tak to provedu. Díky za cenné názory.