Diskuse Elektrika.cz

Pracovní zóna => -B- 30 denní zóna dostupných diskusí => Téma založeno: Patrik Dedík 04.04.2015, 18:17



Název: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Patrik Dedík 04.04.2015, 18:17

Robím rd na kľúč ako elektro časť a investor chce aby som rd vyzbrojil ističmi, chráničmi zn. Kanlux.
Ja som proti aj som mu to vysvetlil, ale že to bude dobré a hrá tam rolu hlavne cena.
Poradte čo stým resp. neni nejaká lepšia kvalitnejšia značka kde neni veľký cenový rozdiel?
Potom by som ho možno presvedčil.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 04.04.2015, 22:13

Nerozumím vám.
Když chce klient Kanlux, dám tam Kanlux.
Pokud je to jeho přání, tak co řešíte? Máte starost o funkčnost? Bezpečnost? Pokud je Kanlux schválen pro ČR a klient ho chce, tak jediné, co vás může trápit je výška možné marže na zboží. Toť vše. Ale předpokládám, že obchodovat umíte a případný výkyv umíte vyrovnat jinde.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: František Sichinger 04.04.2015, 22:39
Jen bych ho písemně upozornil na kvalitu a pofidérni spolehlivost tohoto výrobku, aby až se mu to začne sypat náhodou nezapomněl co si na vlastní přání objednal. Případný opravy ať si taky hezky zaplatí. (zle)


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 04.04.2015, 22:49
Jen bych ho písemně upozornil na kvalitu a pofidérni spolehlivost tohoto výrobku,
To byste se odváil dát písemně? To by byl velice laciný důkaz až by vás Kanlux žaloval pro pomluvu, nemyslíte?


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Fuk Tomáš 04.04.2015, 22:54
Já bych to řešil trochu jinak. Udělal bych mu cenovou nabídku na např. dvouletou záruku, se servisem na místě do nějaké definované doby. A to ve dvou variantách - s komponentami, které bych naprojektoval já, a pak s komponentami, které si naporoučel zákazník. A vidělo by se, kde je úspora.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: František Sichinger 04.04.2015, 23:19
I třeba tak. Jen z vlastní zkušenosti ( mimo jiné nikdo a nikdy mne nedonutil koupit a namontovat tuto značku) když se někde něco vysype,  tak je to v so, ne, ve svátek...
a je tředa vyměnit nepřevádějící jistič, stykač FI... je to naprosté většině tato značka. Pochopitelně, ten kdo to namontoval a za pět prstů kopil a za cenu kvalitnější značky prodal zákazníkovi momentálně jaksi nemá čas aby si vyřešil záruku. To mne pochopitelně nezajímá a zákazník si zaplatí nový kus.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Jiří Schwarz 04.04.2015, 23:42
... cenovou nabídku na např. dvouletou záruku, se servisem na místě do nějaké definované doby. A to ve dvou variantách ...
Už tady může vzniknout zajímavý rozdíl, pokud elektrikář jako pravidelný zákazník (velko)obchodu má nějakou šikovnou slevu, kterou ale nevyužije, pokud půjde "značku nepreferovanou příslušným obchodem" koupit jinam.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Patrik Dedík 05.04.2015, 04:52
[
Pokud je to jeho přání, tak co řešíte? Máte starost o funkčnost? Bezpečnost?
Ano mám starosť o funkčnosť. Potom bude za mnou investor chodiť, že zákazník neni spokojný že mu to padá a ja budem ako najväčší ... že ako som to spravil


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Václav Třetí 05.04.2015, 08:35
Namontovat Kanlux, to je jako mít hliníkový majzlík.

Investorovi zkusit vysvětlit, kde je problém a pokud to nepomůže, nejlépe vzít nohy na ramena.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Jan Franěk 05.04.2015, 08:46
Namontovat Kanlux, to je jako mít hliníkový majzlík.

Investorovi zkusit vysvětlit, kde je problém a pokud to nepomůže, nejlépe vzít nohy na ramena.

Souhlasím. Myslím že peníze se dají velmi slušně vydělat i tím, že řeknete občas prosté a jednoduché NE!


Pokud by jste přece jen měl nějaký důvod k tomu, vyhovět tomuto pánovi, Nechte ho klidně tyto jističe koupit s tím, že za ně neponesete tímto žádnou záruku. Maximálně na samotnou montáž.
Sám jsem to již několikrát použil, k mé plné spokojenosti, což se nedá říci o některých z těchto „spořivých“ zákazníků. Nevyplatilo se jim to v cca 40-50% případů, kdy rozdíl v jističích nepokryl ani náklady na první servis, již v prvním roce. Možná sem někdy vložím pár fotek (jestli je v tom množství dohledám) jak vypadá takový, trochu zatěžovaný šrot, po půl roce provozu.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Jiří_Hrubý 05.04.2015, 10:48
Kanlux si vytvořil hodně mizernou pověst, zaslouženě.  Nicméně jistá evoluce u nich probíhá, ale v té cenové relaci z principu nelze čekat zázraky.
Vím o několika rozvaděčich osazených Kanluxem, no, pokud nejsou zatěžovány dlouhodobě nadoraz,  vydrží.  Při hodnotách blížících se Ijm některé bzučí a pískají, po tvrdém zkratu se někdy zhorší přechodový odpor natolik, že je zapotřebí výměna. Že vybaví dříve je asi sichr výrobce který má zabránit dlouhodobému přetížení jističe, což v některých případech nemusí být naškodu, zvláště když si někdo svépomocí přezbrojí bytový rozvaděč se třemi jističi plný hliníku.
Ale jsou levné, schválené takže kdo chce kam...


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Miroslav Minařík 05.04.2015, 12:50
Ano mám starosť o funkčnosť. Potom bude za mnou investor chodiť, že zákazník neni spokojný že mu to padá a ja budem ako najväčší ... že ako som to spravil
Asi jak to napsal Tomáš Fuk. Z pohledu právníka, který mi mne chtěl žalovat, že šířím nepravdu o jeho značce bych udělal dvě cenové verze, při které bude něco podstatně výhodnější. Pokud tam bude značka která vám vyhovuje. To je seriózní a na trhu naprosto normální.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: IM 05.04.2015, 13:06
Robím rd na kľúč ako elektro časť a investor chce aby som rd vyzbrojil ističmi, chráničmi zn. Kanlux.
Naivně se domnívám, že uvedené přístroje montuje výrobce rozvaděčů či rozvodnic.  :'(


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Jan Alin 05.04.2015, 13:33
Já tyto situace řeším tak, že si zákazník požadovaný výrobek koupí sám a já mám záruku jen za montáž. Vadný přístroj ať si reklamuje sám a nese sám i náklady na výměnu.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: František Sichinger 05.04.2015, 14:22
Nevím jak to mají na slovensku ošetřeno uvedením výrobku na trh, ale u nás platí zákon 22 a rozvaděč by měl splnit požadavky ČSN EN 61439 dle využití.
Rozvaděč je výrobek pokud má víc než jeden prvek. Takže zákazník si může koupit, ale kdo mu ho složí a vybaví náležitostmi, pak je to problém i s tou zárukou.
Řekl bych že kdo uteče vyhraje.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Jiří Kovář12 05.04.2015, 22:17
Mno pokud je to přání zákazníka a vy máte ze zkušebny jistě přezkoušení výrobku aby jste vydal štítek na rozvaděč nevidím v tom žádný problém ...
Pokud nemáte a skládáte je na koleni je to věc kapánek jiného charakteru než že bych řešil obecně jističe Kanlux.
postavil jsem na nic celej hotel v Jihlavě v roce 2005 a zatim žádná reklamace či nutnost výměny ....


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Milan Hudec 05.04.2015, 22:49
Co vås k výběru značky vedlo?


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Michael Tejčka 05.04.2015, 23:06
Co vås k výběru značky vedlo?

Dobrá otázka, zajímá mě to taky, i s příběhem.


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: Radek Červený 05.04.2015, 23:45
Podobnou situaci jsem kdysi řešil u Brilumu, na kterém zákazník trval a nechtěl si to nechat vymluvit, že je to šrot.
V kolonce svítidla bylo stroze uvedeno, že Brilum nedodáváme, ale rádi jej namontujeme, když si ho dodá  a uvedena pouze cena za montáž. Tečka.
Nemusím dodat všechno, k tomu mě žádná legislativa nenutí. Ani k tomu, že musím dodat něco, na čem vyteču z hlediska režijních nákladů a záruky. A když se to zákazníkovi podá slušně a srozumitelně, nemám s tím problém.
Obchod mě naučil jednu věc. Vydělat na odmítnuté zakázce. Má to své kouzlo  ;)


Název: Re: Ako presvedcit klienta s viziou prúdových chráničov značky Kanlux?
Přispěvatel: František Sichinger 07.04.2015, 15:53
Dnešní úlovek. Když opomenu vše ostatní, tak když jsem přijel na opravu že nejdou zásuvky, tak nepřeváděl jeden kousek a když jsem jeden vyměnil, tak nepřeváděl druhej.
Vyměnil jsem je za Kanlux. Zákazníka ve faktuře upozorním, že toto provedení rozvaděče neopovídá platným ČSN a je nutná výměna za typově ověřený kus.. Už vím jak to dopadne.