Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Proč trakční měnič Puls Delta A používá tři frekvence 33 a 1/3, 100 a 300 Hz?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Proč trakční měnič Puls Delta A používá tři frekvence 33 a 1/3, 100 a 300 Hz?  (Přečteno 2555 krát)
blazman
« kdy: 27.11.2023, 21:53 »

Nerozumím úplně tomu, proč jsou například na Esu 363 apod. u kotevních (samozřejmě i u těch dalších) použity tyto tři (a další) frekvence? Měl jsem za to, že trakční motor (cize buzený),   resp. konkrétně kotevní napětí se reguluje pulzně šířkovou regulací z tyristorů (u této konkrétní výzbroje) tedy změnou střídy. Za jakým účelem ale měnič mění i spínací frekvenci?

Na odkazu níže asi nejnázornější a nejstručnější popis problematiky zároveň:
https://strankypavel.mzf.cz/zakonite/1357055769.pdf

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Procházka, Slaný
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 28.11.2023, 10:55 »

Řekl bych, že hlavním důvodem je jednak omezení počtu sepnutí (a tím i spínacích ztrát) a jednak omezení produkce vyšších harmonických.
V podstatě při malém (nebo naopak velkém) poměrném otevření by tyristor vypínal (nebo zapínal) jen na příliš malý okamžik, což by bylo neekonomické. Všimněte si, že při velkém poměrném otevření ta frekvence zase klesne.
Zkusím večer na YouTube najít hezké video, kde byl ukazovali i průběh na osciloskopu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Procházka, Slaný
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 28.11.2023, 22:19 »

Už jsem to video našel. (viz. od 34. minuty)  Afro Skutečně je to kvůli ztrátám (v podstatě tyristor či tranzistor nemění svůj stav okamžitě, ale stává se vodivým, či nevodivým postupně - během tohoto přechodu vznikají spínací ztráty).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 29.11.2023, 21:43 »

Se snižující se frekvencí PWM se sice příznivě projevují menší spínací ztráty, ale zvyšuje se zvlnění proudu zátěží. Záleží na indukčnosti zátěže, jak bude proud vyhlazený. Protože u použitého univerzálního motoru je moment prakticky přímo úměrný kotevnímu proudu, pak je zvlněný i moment. Vzniklé vibrace vyvolané zvlněným momentem mohou způsobit velké problémy.

V příloze je vidět jak snížením PWM kmitočtu při stejné 50% střídě se změní zvlnění proudu při zátěži se shodným L/R poměrem. To zvlnění vidíte sami.

U DC motoru se mění parametry motoru podle nasycení magnetickým tokem a ten se dá měnit nejen buzením, ale reakcí kotvy, která motor odbuzuje. Takže ve výsledku zvlnění použitého univerzálního motoru závisí i na tahu této lokomotivy, nejenom na frekvenci PWM. Takže i na tom, jestli táhne pomalu těžký nákladní vlak, nebo relativně lehký rychlík.


* motor-current-at-two-different-pwm-frequencies-both-50-duty.original.png (47.44 KB, 726x280 - prohlédnuto 79 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.038 sekund, 22 dotazů.