Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jaké teploty nutno vzduchem chladit u motorů, aby nedošlo ke kondenzování vody?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jaké teploty nutno vzduchem chladit u motorů, aby nedošlo ke kondenzování vody?  (Přečteno 4121 krát)
Martin Mašláň
*
Offline Offline



« kdy: 17.12.2018, 08:31 »

Motory (302 kW a 178 kW) jsou chlazeny externím vzduchem, jehož teplotu lze nastavit. Jakou teplotu zvolit, aby nedošlo ke kondenzování vody?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 17.12.2018, 10:02 »

Vyšší než je teplota nejchladnější části, se kterou přijde ten chladicí vzduch do styku. Je třeba také počítat s tím, že po průchodu nějakými tryskami se může ještě ochladit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Michal Meloun
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 17.12.2018, 11:08 »

No moment, snad "Nižší než je teplota nejchladnější části". Jinak řečeno, vzduch musí vždy chladit motor.

Složitější verze je že kombinace teploty, tlaku a vlhkosti vzduchu v žádném místě chladicí soustavy nesmí být nižší než je rosný bod.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 17.12.2018, 14:46 »

No ono je to složitější. Když bude ten chladicí vzduch chladnější, než nejchladnější část traktu (tj. asi nátrubky před chlazeným motorem),  tak se to bude zvenčí rosit. Když bude teplejší než tato nejchladnější část, tak to nehrozí - ale je třeba splnit ještě druhou podmínku, a sice že chladicí vzduch má rosný bod níže než je teplota nejchladnější části traktu. Takže se může stát, že ho bude třeba nejdřív odvlhčit.
Takže jako ideální postup bych viděl nejprve vzduch ochladit na teplotu nižší, než je nejchladnější část traktu (vč. vychladlého motoru),  nechat z něj vysrážet přebytečnou vodu a pak ho předehřát na teplotu vyšší. Obojí s rezervou na pokles teploty při rozpínání.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



Odpočet běží


« Odpověď #4 kdy: 17.12.2018, 15:00 »

Jestli není sušička vzduchu, pak bych zvolil teplotu 25°C.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

klima se rychle mění a společnost, jak jí známe se začne hroutit, pokud lidé co nejdříve podstatně nesníží svou spotřebu

31.12.2020 - 10 let a 9 měsíců.
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #5 kdy: 17.12.2018, 18:33 »

Nojo, teď mám na stole revizi "plynová kotelna plynu kotelny". No to přemýšlíte. Pak přijdete na to, že plyn pro elektrárenskou kotelnu projde redukční stanicí, kde se sníží tlak, tudíž i teplota, rosný bod, tak je třeba to ohřát. Zítra od toho sháním klíče... Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Z jakého motoru je možno udělat generátor?
 Jaké motory se používají pro stolařské frézy?
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Je možná regulace otáček motoru centrálního vysavače?
 Jak změnit směr otáčení jednofázového motoru?
 Jak správně nastavit resolver (encodéru) v motorech Baumuller po výměně?
 Dá se použít asynchronní elektromotor k brždění?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak u elektromotorů spočítám kolik utáhnou kilogramů?
 Proč vypadává hl. jistič 3x25A/B při zapnutí motoru 5,5 KW?
 Bude fungovat třífázový motor jako dvoufázový generátor?
 Je možné provozovat třífázový motor na jedné fázi v zapojení do hvězdy?
 Jak připojit dva autoalternátory paralelně?
 Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak určit výkon elektromotoru pro zatížení S3?
 Jak změní otáčky a výkon motoru 380V zapojeného jako generátor ve 400V síti?
 Jak se spočítá 2.f. proud rotoru kroužkového motoru?
 Lze stejnosměrný motor pohánět oběma směry?
 Poradíte mi s dimenzí vedení pro motor?
 Jakými způsoby lze řídit stejnosměrné motory?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jaka je zatizitelnost pomocneho (rozbehoveho) vinuti 1f asynchronniho motoru?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Je možné prevádzkovať 3faz. asyn. motoru 460V na 480V?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.046 sekund, 22 dotazů.