{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?  (Přečteno 2865 krát)
v.h2o
« kdy: 27.02.2017, 13:06 »

Asynchronní elektromotor 0,55 kW nám pohání čerpadlo, u kterého je nutné regulovat otáčky. AM je připojen k frekvenčnímu měniči, který je nastaven na skalární řízení. Napětí na meziobvodu měniče je 670Vdc a je dáno používáním AFE (rekuperační) jednotky. FM má nastaveno výstupní napětí na 400V, motor je zapojen ve hvězdě. V/Hz charakteristik a je lineární a začíná standardně v 0. Motor je občas zastaven až téměř na nulu (např. na 10 minut), motorem pak protéká cca 15% nominálního proudu. (Na měniči z nějakého důvodu přestala fungovat funkce, kdy měnič vypne výstup,pokud je frekvence příliš nízká)
Dvakrát ve velmi krátké době po sobě nám elektromotor odešel, před tím jsme ho provozovali krátce, ale několik set hodin bylo bez problémů. Poškození se projevuje tak, že již od nízkých frekvencích a tedy nízkých napětí motorem tečou velké proudy (při 10Hz např. dvojnásobek nominálního proudu). Při rozběhu na 50 Hz se motor neroztočí ani do plných otáček, FM ukazuje, že motorem protéká například čtyřnásobek proudu a velice brzy měnič zahlásí chybu overload a odepne motor. Dá se z tohoto chování usoudit 1) co se stalo s motorem? 2) Jaká by mohla být příčina této poruchy? Je možné, že motor poškodil "provoz" v zastaveném stavu?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #1 kdy: 27.02.2017, 19:26 »

A náhodou štítek motoru by nebyl?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Zdenek Rajmont
*
Offline Offline



Na vedení je nejdůležitější nemít je dlouhé.


WWW
« Odpověď #2 kdy: 27.02.2017, 20:02 »

1) co se stalo s motorem?
2) Jaká by mohla být příčina této poruchy?
3)Je možné, že motor poškodil "provoz" v zastaveném stavu?

1. Mezizávitový zkrat
2. Přehřátí
3. Ano, pokud neměl cizí chlazení.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Pokud je problém neřešitelný, tak to nikomu neříkejte. Vždy se totiž někde najde blbec který to neví a vyřeší to.
Kdo dře jako kůň, je osel.
www.rajmont.cz
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 27.02.2017, 21:16 »

ad 3
tohle si bohužel mnozí neuvědomují, že motor, který má vlastní "ventilaci pomocí vrtulky", je při malých otáčkách nedostatečně chlazen a provoz při tak malých otáčkách nebo zastavení motoru pokud jím protéká proud, je možné jen na omezenou dobu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 27.02.2017, 22:21 »

Motor je občas zastaven až téměř na nulu (např. na 10 minut), motorem pak protéká cca 15% nominálního proudu.

To je nějaká divná "pohonářská" filozofie..... jaký je k tomu důvod takto zastavit otáčení motoru?
Myslím, že máte poruchu na měniči, sám to píšete, že nevyhodnotí nízké otáčky a nezablokuje žádost k otáčení.

Motory ničíte pro poruchu na měniči.
Indukční odpor klesá s kvadrátem kmitočtu. Při 5-10 Hz tam teče proud jako by byl skoro charakteru DC. Ten motor se musí poškodit i kdyby byl ve třídě izolace F
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #5 kdy: 28.02.2017, 07:36 »

To je nějaká divná "pohonářská" filozofie..... jaký je k tomu důvod takto zastavit otáčení motoru?

Možná DC brzda.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 28.02.2017, 09:25 »

Možná DC brzda.

Každý měnič umí vyhodnotit nulové otáčky. Pokud ne, tak je špatně parametrizován, nebo je to porucha. Ale obvykle u takových pohonů je ještě relé nulových otáček. Používat motor ve funkci DC brzdy teoreticky jde, ale prakticky jsem se s tím nesetkal.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
VáclavVodička
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 28.02.2017, 09:33 »

Děkuji za komentáře. Vychází mi z toho tedy následující závěr: Vlivem nefunkční funkce na měniči (řešíme již s výrobcem měničů), která má na starost vypnout měnič při nízké frekvenci, tekl do motoru v zastaveném stavu proud. (Toho, že to nefunguje adekvátně, jsme si bohužel všimli až po druhém spáleném motoru). Velikost proudu byla cca 0,2 A, což při nulovém chlazení zřejmě dokáže za cca 10 minut motor odrovnat.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 28.02.2017, 09:45 »

Dvakrát ve velmi krátké době po sobě nám elektromotor odešel, před tím jsme ho provozovali krátce, ale několik set hodin bylo bez problémů. Poškození se projevuje tak, že již od nízkých frekvencích a tedy nízkých napětí motorem tečou velké proudy (při 10Hz např. dvojnásobek nominálního proudu). Při rozběhu na 50 Hz se motor neroztočí ani do plných otáček, FM ukazuje, že motorem protéká například čtyřnásobek proudu a velice brzy měnič zahlásí chybu overload a odepne motor. Dá se z tohoto chování usoudit 1) co se stalo s motorem? 2) Jaká by mohla být příčina této poruchy? Je možné, že motor poškodil "provoz" v zastaveném stavu?

Co to máte za měnič?
Že by byly tak velké rozdíly mezi výrobky i u FM mezi Trabantem a Mercedesem?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #9 kdy: 28.02.2017, 10:08 »

Používat motor ve funkci DC brzdy teoreticky jde, ale prakticky jsem se s tím nesetkal.

Setkal jsem se s tím jednou. Tuším tomu říkají funkce stojícího hřídele. FM hlídá polohu rotou a drží ho DC proudem. Pokud se poloha začne měnit, snaží se ho dotlačit zpět na místo.

Ale to by asi lépe objasnili kolegové pohonáři.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Zdenek Rajmont
*
Offline Offline



Na vedení je nejdůležitější nemít je dlouhé.


WWW
« Odpověď #10 kdy: 28.02.2017, 10:47 »

Nicméně kolega tazatel psal. že je měnič nastaven na U/f charakteristik u.
U tohoto druhu provozu podobné "fíčury" nelze realizovat.
Nicméně DC brzda možná je (co mám zkušenost, tak je časově omezena).
U/f charakteristik a však nejde od nulového napětí, nýbrž cca od 20-50V. (toto napětí se dá nastavit, říkají tomu většinou statický boost a ještě po omezenou dobu "přikouřit"- dynamický boost).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Pokud je problém neřešitelný, tak to nikomu neříkejte. Vždy se totiž někde najde blbec který to neví a vyřeší to.
Kdo dře jako kůň, je osel.
www.rajmont.cz
dolac
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 28.02.2017, 17:52 »

Indukční odpor klesá s kvadrátem kmitočtu.
XL=2.PI.f.L
Kde tam je ten kvadrát?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 02.03.2017, 07:12 »

Citace
Děkuji za komentáře. Vychází mi z toho tedy následující závěr: Vlivem nefunkční funkce na měniči (řešíme již s výrobcem měničů), která má na starost vypnout měnič při nízké frekvenci, tekl do motoru v zastaveném stavu proud. (Toho, že to nefunguje adekvátně, jsme si bohužel všimli až po druhém spáleném motoru). Velikost proudu byla cca 0,2 A, což při nulovém chlazení zřejmě dokáže za cca 10 minut motor odrovnat.
Regulace, která doregulovává motor na nulové otáčky je špatně udělaná regulace bez spodního limitu. Měnič, který nechá dvakrát po sobě odejít motor do věčných lovišť je špatně naparametrovan ý měnič.Jsem zvědav co na to výrobce. kdyžtak nám to pak napište.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 02.03.2017, 07:58 »

XL=2.PI.f.L
Kde tam je ten kvadrát?

Máte pravdu, impedance je jen frekvenčně závislá. Někdy se člověk "ukecne".
Měl jsem asi na mysli, že rozdíl impedance při 50  a při 5 Hz je obrovský.....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #14 kdy: 04.03.2017, 15:00 »

Já to vidím na problém mezi židlí a měničem.
Řekl bych, že měnič někdo naparametroval naprosto chybně, nebo že neproběhla identifikace motoru, nebo že se objevil nějaký čudlíkář a nastavil někde nějaký nesmyslný parametr.
Ona je i otázka, jestli je měnič fakt ve skalárním řízení, protože indicie ukazují na provoz vektorový a ještě k  tomu chybně naprogramovaný . Jestli tam byl škodič čudlíkář (knoflíkář u nezablokovanéh o panelu měniče), pak je možné leccos.
A zapojení jediného 0,55kW měniče na AFE může být naprostý úlet, protože rekuperační jednotky potřebují alespoň nějaký minimální  spotřebič na DC busu.

Na odpověď je málo známých veličin, chybí základní údaje - jestli je onen proud 0,2A DC, nebo AC, jestli je ve všech fázích, jestli je zapojený do Y, co je to za typ měniče a motoru, za typ rekuperace, kolik je na rekuperaci pověšeno jiných měničů a co pohání...

Dá se poradit jen udělat důkladnou kontrolu naparametrován í (nejlépe přes počítač a SW měniče) a důkladnou kontrolu konstrukčního návrhu rekuperace - měnič - motor.

A pak se dá poradit udělat zkoušku měniče při provozu bez napájení z rekuperace, ale napřímo.

Obecně proud pro držení břemene se používá jen na krátkou dobu mezi zastavením motoru na nulové otáčky a mezi klapnutím elektromechani cké brzdy motoru. U čerpadla mechanická brzda není, jestli někdo naparametroval takto motor, brzda neklapne a proud pro držení břemena teče stále. Tento proud je podle mých znalostí střídavý a jeho rozložení symetrické. Siemens si u velkých vektorových měničů bez tachovazby sice potrpí na poměrně dlouhou defaultní dobou mezi zastavením a odbuzením motoru, ale zkrátit ji lze. (Horší je to s dobou mezi nabuzením motoru a rozběhem.)  

DC brzda se používá jako účinné a rychlé zastavení motoru, kdy jde mařit setrvačnou energii pohonu v teplo ve vinutí motoru (málo brzdných cyklů a čas na dochlazení motoru). Ač DC proud brzdí něco málo i v nulových otáčkách, největší přínos DC brzdy je při poklesu z vysokých otáček na tak nízké, že zbytek lze dobrzdit měničem po rampě (i bez montáže brzdného odporu, protože napětí na meziobvodu už kriticky nestoupne). Čím vyšší otáčky, tím DC brzda brzdí silněji, jak otáčky klesají, brzdný moment klesá.
DC brzdný proud se injektuje do dvou fází motoru.

Zcela prakticky:
Nastavit měnič k motoru pro skalární U/f řízení je jednoduché, zvládnou to i poučení začátečníci, vektorové řízení a speciální brždění už chce odborníka. Tam se dá hodně zkazit. Kvalitnější měniče mají mnoho funkcí, kterými lze mnoho vylepšit ale i zkazit. Naštěstí mnoho z nich umožňuje přepnutí do stupid mode (trottle mode nebo bigginer mode), nebo lze použít přednastavenou sadu parametrů pro typické aplikace.
Pro takto malé čerpadlo je již diskutabilní nutnost použití měniče vůbec, ale jestli to není specialita vyžadující dynamiku a přesnost otáček (dávkovací čerpadlo), tak ideální je ono skalární řízení U/f s vypnutými pomocnými funkcemi a fíčurami.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Náhrada stej.motoru za asyn.motor s frekv.měničem.
 Mereni impedance za frekvencnim menicem
 Jak odstranit unikající proud frekvenčního měniče?
 Jaké potřebuji předpisy a normy k prodeji frekvenčního měniče?
 Průřez vodiče mezi pojistkou a frekvenčním měničem
 frekvenční měnič vs. proudový chránič
 Jaká může být nastavena min/max frekvence na frekvenčním měniči motoru?
 Má být propojen motor z frekvenčního měniče napojen samostatnými vodiči?
 Dokáže mi někdo říct a vysvětlit systém frekvenčního měniče?
 DUPLICITA - Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Jak zapojit frekvenční měnič 3PH 230V?
 Uvažovat motory s FM při výpočtu zkratových proudů?
 Lze řídit 2f. asynchroní motor frekvenčním měničem?
 Jaký frekvenční měnič postačí pro stolní soustruh s 3f motorem 700W?
 Bude 3f prům. šicí stroj napájený z 1f frekvenčního měniče mít dostatečný výkon?
 Je možné připojit 1f motor za frekvenční měnič?
 Jak řídit otáčky ventilátoru (asynchronní motor s rozběh.kondenzátorem)?
 Je možné řídit otáčky motorkompresoru?
 Ako funguje frekvencny menic ?
 Jak nejlépe rozbíhat motor čerpadla o výkonu 5,5 kW?
 Je vadný frekvenční měnič, když občas "vyrobí" napěťovou špičku?
 Jak obnovit činnost "zaseknutého" frekvenčního měniče Omron?
 Lze použít frekvenční měnič k ovládání elektromotoru od nulových otáček?
 Jak rozbehnout jenofazovy motor na 3f frekvencnim menici?
 Jakým způsobem řešíte nouzové zastavéní u frekvenčních měničů?
 Jaký může nastat problém při zapojení více frekvenčních měničů v jednom kabelu?
 Je možné na frekvenčním měniči nastavit vyšší výstupní napětí než je vstupní?
 Mohu použít třífázový frekvenční měnič pouze na jednu fázi?
 Proč je na výstupu frekvenčního měniče při 50Hz snížené napětí 350V?
 V jakém případě použít AC tlumivku u frekvenčního měniče?
 Jak vyřešit měkký start u 3f kompresoru tepelného čerpadla?
 Jaké máte zkušenosti s frekvenčními měniči LG Starvert iG5A?
 Jak určit vstupní jistič k frekvenčnímu měniči?
 Mohu třífázově napájený frekvenční měnič napájet jednofázově?
 Je frekvenční měnič pohonu výtahu spotřební materiál?
 Co znamená hlášení NO LOAD u frekvenčního měniče?
 Jak vyčíslit návratnost frekvenčního měniče?
 ABB: Naděžda Pavelková o pohonech nejen v průmyslu
 Jak řešit nevhodně zvolený kabel pro dálkové ovládání frekvenčního měniče?
 Jak snížit proudový ráz pulsního měniče přes vypínač?
 Jaký frekvenční měnič zvolit k elektrickému navijáku?
 Frekvenční měniče společnosti Vacon
 Lze napájet třífázový motor z jednofázové centrály a pak frekvenční měnič?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jaký nejmenší motor lze řídit frekvenčním měničem Yaskawa cimr-f7a42p2?
 Jak zapojit frekvenční měnič Altivar?
 Je ve frekvenčních měníčích funkce řízení otáček motoru podle jeho zatížení?
 frekvenční měnič - unikající proud je vysoký, jak řešit?
 Je ovládací napětí z frekvenčního měniče bezpečné?
 EATON: Frekvenční měniče PowerXL DC1
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Může být u FM kombinace stíněného a gumového nestíněného kabelu problém?
 Jaký je vliv nenastavených otáček na životnost měniče?
 Může nestíněný kabel od frekvenčního měniče způsobit nebezpečný ohřev?
 Jak snížit proudový náraz jednofázového motoru 5,5kW?
 Měřím správně proudy na výstupu frekvenčního měniče?
 Nové střídavé frekvenční měniče PowerFlex 755T zvyšují produktivitu a snižují náklady na energii.
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Řízení pohonů s frekvenčními měniči řady PowerFlex 4M
 Proč u frekvenčního měniče Schneider ATV312HU40N4 se motor nezastaví zcela?
 Jak připojit frekvenční měnič k elektromagnetickému vibračnímu zásobníku?
 Je možné, že frekvenční měnič mi sebral část výkonu a krouťáku?
 Jak nastavit V/f charakteristiku frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 Poskytl by někdo schéma frekvenčního měniče 3-15 kW?
 EATON: Katalog Spínání a jištění elektromotorů
 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.192 sekund, 23 dotazů.