Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jaká je specifikace nominálního proudu motoru s ohledem na velikost kr. momentu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jaká je specifikace nominálního proudu motoru s ohledem na velikost kr. momentu?  (Přečteno 5053 krát)
Daniel Koutný
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 26.11.2016, 15:36 »

Rád bych se zeptal ohledně hodnoty In (nominal current nebo taky jmenovitého proudu..) ve spojení s asynchroním třífázovým motorem servopohonu. Setkal jste se někdo s tím, že by tato hodnota nebyla posuzována jako proud při maximální povolené zátěží tj 100% kroutícího momentu. Výrobce totiž v tomto případě uvádí, že In odpovídá 30% zátěži maximálního kroutícího momentu(dle nějaké normy). Je možné, že v Německu a v ČR je k této hodnotě přistupováno odlišně?
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 27.11.2016, 14:49 »

Motory v servopohonech nebývají na 100% zatěžovatel, ale počítá se s nimi s přetížením zejména při odtrhu přilepeného sedla ventilu, nebo při dovírání na moment.
 Proudy motoru a tedy i momenty se v krajních polohách ventilu významně odlišují a odlišují se i při otevírání a uzavírání, to znamená pracují-li proti směru nebo ve směru síly působící na kuželku ventilu. Zatěžovatel je tedy S8 podle ČSN EN 60034-1. Proto by ve většině použití (uzavírání a otevírání) nebylo ekonomické dávat do servopohonu velký motor.
Jeho dimenzování a stanovení jmenovitých proudů je obdobné jako normovaný zatěžovatel u běžných motorů.
Povolená doba chodu a nařízená doba klidu bývá závislá na velikosti armatury a její charakteristic e a na okolní teplotě a teplotě média.
Pokud si prostudujete štítek motoru, je tam většinou vše, co se týče proudů a zatěžovatele. Průvodní dokumentace kompletního servoventilu, většinou bývá v otázce elektro velmi strohá a neúplná. Dokonce firmy přeprodávající servopohony montované na jejich armatury klidně namontují uzavírací sevopohon na ventil pro regulaci, který má prakticky 100% zatížení motoru a pak se reklamuje a reklamuje a reklamuje...Ne ž někoho napadne, že by tam měl být regulační servomechanism us. Ten je ovšem za jinou cenu takže nastává fáze hledání viníků zakončená potrestáním nezúčastněných, nebo dostane silně na frak kvalita regulace a výrobní technologie.  

* Druhy_zatizeni.pdf (289.81 KB - staženo 827 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.048 sekund, 23 dotazů.