Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Co nechránit proudovým chráničem?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Co nechránit proudovým chráničem?  (Přečteno 29372 krát)
Tomáš Sládek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 14.10.2006, 13:02 »

Při kompletní rekonstrukci elektroinstala ce v malém bytě jsem chtěl všechno dát za proudový chránič. Jsem laik, přišlo mi to rozumné.

Ale elektrikář (a v jedné osobě projektant i revizní technik),  který rozvod realizuje, mi to rozmlouval, že prý chránič bude zlobit. Nejraději by dal mimo chránič vše, co tam podle norem být nemusí. "Ukecal" mne ale pouze na tři nechráněné okruhy - pro počítač a vše s ním související, pro chladničku a třífázový pro sporák. A ukecal mne na dva samostatné chrániče - zvlášť pro světlo a zásuvky, což z praktického hlediska považuji za dobrý nápad.

Motor chladničky prý díky rozptylu magnetického pole dokáže někdy aktivovat chránič, i když je jinak vše v pořádku. Moc mi to hlava nebere. Nejsem elektrikář, ale mám dost blízko k fyzice a nějak si neumím představit, jak by mohlo dojít díky rozptylu mg pole dojít k tomu, že součet proudů nebude nulový.

Sporák má prý moc velké odběry a tak tam také může docházet k nerovnováze. Opět mi to hlava nebere, předpokládám že Kirhofovy zákony platí přesně a ne přibližně.