Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?  (Přečteno 14981 krát)
Roman Sebera
*
Offline Offline



« kdy: 09.04.2016, 17:25 »

Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*. Je to motor D/YY 12/16kW 380V. Potřeboval bych schéma zapojení svorkovnice.
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 10.04.2016, 13:13 »

Bez fotografie štítku motoru se asi nikdo neozve.

Je to divné, protože Papcel Google nezná a tak asi půjde o výrobní štítek litovelského výrobce papírenských strojů a ne o štítek motoru.

Je možné, že štítek je na motoru jinde, zejména šlo-li o skrytý motor, u kterého sice má výrobce povinnost umístit duplicitní výrobní štítek na stroj do přístupného místa, ale zhusta se tak neděje, nebo výrobce strhne originální štítek.

Jestli je U160 osová výška 160mm, připojuji z katalogu několik obdobných dahlanderovský ch motorů stejné výšky.

Svorkovnice by měla být normovaná a standardizovan á včetně označení - viz příloha.


* Dahlander_0.jpg (18.66 KB, 694x308 - prohlédnuto 1805 krát.)

* Dahlander_1.jpg (228.66 KB, 830x903 - prohlédnuto 1108 krát.)

* Dahlander_2.jpg (217.41 KB, 898x896 - prohlédnuto 769 krát.)

* Dahlander_3.jpg (223.72 KB, 968x908 - prohlédnuto 730 krát.)

* Dahlander_4.jpg (59.3 KB, 992x445 - prohlédnuto 887 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #2 kdy: 10.04.2016, 13:14 »

Pokračování:
Pokud štítek motoru chybí, lze postupovat podle obecné identifikace asynchronního motoru (musíte si být jisti, že je motor opravdu asynchronní).
Nouzový postup je pro motor se 6 vyvedenými vývody na svorkovnici.

Prvotní, je zjistit, kde motor pracoval, na jakém stroji a v jakém režimu.
Z toho se odvodí, zda šlo o motor se zatěžovatelem 100%,  nebo vyšším, zda to  mohl  být motor pro speciální průběh zátěže (kvadratická). A také, je dobré zjistit, jak asi je to starý motor. To určuje energetickou třídu motoru.

Ve druhém kroku se změří základní rozměry. Osovou výšku, průměr hřídele, osovou délku.

Ve třetím kroku se porovná zjištěné s obdobným motorem v katalogu.

Pak se provede připojení motoru.
Pokud je motor s originální nerozbitou svorkovnicí a není zřetelné, že byl převíjen,
ověří se ohmmetrem odpory vinutí (všechny klemy ze svorkovnice vyndané). Tím se zjistí, jestli jde o standardní motor, nebo o nějakou víceotáčkovou specialitu.
Měří se jak odpor každého vinutí, tak jejich sériová či paralelní propojení.
Jakmile se ukáže spojení mezi více vinutími, postupuje se s rozvahou podle obvyklých schemat zapojení - standard - nestandard (převinutí) jedno vinutí v Y - dvě sólo vinutí  v Y - Dahlander nebo PAM. Porovnává se zapojení s naměřenými odpory a   uvažují se i možné varianty.
Tento krok vyžaduje zkušenosti, zejména u víceotáčkových motorů.
Motor se zapojí podle normovaného připojení zjištěného měřením ohmmetrem.

 
Nakonec se provede zkouška žehem.
Ve zkušebním obvodu se motor vždy zapojí s předřazeným jištěním, toto jištění se navrhne podle obdobně velkého motoru z katalogu.
U Dahlanderu se zapojí motor pro nižší otáčky.
Pak nastane okamžik O a motor se krátce zapne (musí být zajištěný proti pohybu!).
Je- li
- chod motoru klidný a rovnoměrný
- ve všech fázích motoru změřený proud odpovídá proudu naprázdno  (cca 40-50% jmenovitého proudu obdobného motoru v katalogu)
- motor se nepálí
- točí se normovaným směrem

 pak se změří i otáčky naprázdno.

Podle otáček se upraví se hodnota jištění podle katalogu obdobného motoru.
Dále se případně přepojí zapojení pro druhé otáčky a měření se opakuje. Ovšem hodnotu jištění je nutné opět upravit, podle obdobného motoru.

Nakonec se vyrobí provizorní štítek motoru.

K výše uvedenému postupu je nutné říci, že je to řešení nouzové, nedávající 100% výsledky a není bez rizika pro motor.
Nutno podotknout, že ponecháte-li zjišťování opravdu odborné motorářské a navijářské firmě má naprosto jiné možnosti zjišťování, co je to za motor. Mimo měřicího vybavení (booster transformátor, dynamometr, vibrometr...) mají i ohromné zkušenosti a mají jednu možnost v případě pochyb motor rozebrat a podle způsobu a druhu vinutí a pólů poznat mnohem více mnohem rychleji, co je to za motor.
Navíc vám prověří ložiska a izolační stav atd.  
Prostě motor nad 1,5kW už není tak laciný, aby se s ním prováděla identifikace nouzovou metodou.

* Dahlander.pdf (395.33 KB - staženo 2100 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 10.04.2016, 16:14 »

Děkuji p. Kurkovi za obsáhlou odpověď.
V příloze posílám fotku štítku motoru a zapojení svorkovnice. Omluvte kvalitu fotek, motor je v dost nedostupném místě.

Podle aktuálního zapojení se o Dahlander nejspíš nejedná, jelikož jsou použity pouze dva stykače, každý pro jednu rychlost.

Mohu zapojit motor 1:1 jak je teď, ale rád bych věděl o co se jedná abych třeba nekopíroval nějakou chybu...



* IMG_20160409_144001_sm.jpg (478.95 KB, 2016x1512 - prohlédnuto 868 krát.)
Zaznamenáno
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 10.04.2016, 16:15 »

ještě jedna fotka...


* IMG_20160409_141448_sm.jpg (384.38 KB, 2016x1512 - prohlédnuto 610 krát.)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 10.04.2016, 20:58 »

No a hned je veseleji.
Ze štítku se po propasírování přes program dá vyčíst toto:


Papcel je strojírenská firma (i podle grafické zanačky souhlasí ) ... dodnes činná, tzn. s archívem
Asynchronní motor 3fázový ... i kdyby byl převinutý, jiný nebude
Motor U160LI 42 .... osová výška 160mm, dlouhý rotor, přepínání 4/2pól
Výrobní číslo 7528181 ... u Papcelu by šel dohledat
12-16kW    .... poměr výkonů 1,3 odpovídá Dahlanderu
D - YY         .... odpovídá Dahlanderu
380V
25,4A   ... stejný v D i v YY
50Hz
740 - 2910 ot/min  
rok výroby 1991 - odpovídá ČSSR

Podle aktuálního zapojení se o Dahlander nejspíš nejedná, jelikož jsou použity pouze dva stykače, každý pro jednu rychlost.

Nevím, jestli jde Dahlander převinout na dvě nezávislá vinutí. Ta jediná používají jen dva stykače. Jestli to jde, měl by motor naprosto jiné parametry a výkonově by byl o hodně níže. Proč by to ale dělali, to nevím.

Jestli tam jsou opravdu jen dva stykače, je možnost, že se používaly jen vyšší otáčky.
Jednodušší by bylo použít pro jedinou rychlost jen jeden stykač, ale údržbáři jsou někdy z Dahlanderů na větvi a spáchají leccos.

Takže bych postupoval podle standardního zapojení svorkovnice, přívody odpojil a ohmmetrem měřil  (stejně se musí přelisovat jedno oko a vyčistit zkorodované kontaktní spoje). Zapojení se dvěma nezávislými vinutími by neměla galvanické spojení mezi sebou. Dahlander ano.
Vývodky i těsnění víka je v zoufalém stavu, vlhkost jde dovnitř, to je nutné opravit minimálně.
Ten motor by si podle stavu zasloužil jít na dílnu, ložiska a izolační stav ani nechci vidět. Jestli dlouho stál, chce vinutí aspoň vysušit ss proudem. Zapnutí v tomto stavu může být jeho smrt.

Mimochodem do víčka svorkovnice jste se díval jestli zde není reliéf zevnitř či zvenčí?
Fotky zapojení stykačů by řekly více.


* Motor_papacel.jpg (147.58 KB, 824x527 - prohlédnuto 590 krát.)

* Dahlander_0.jpg (18.66 KB, 694x308 - prohlédnuto 1001 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 10.04.2016, 21:38 »

Já jsem proud rozluštil jako 25 - 34 A, což odpovídá i nastaveni motorových ochran u jednotlivých stykačů.

Motor je v provozu i když celá instalace kolem je v havarijním stavu. Viditelně se změní otáčky, při změně sepnutého stykače. Do vyšších otáček se motor rozbíhá tak, že se zapne na pomalejší a po chvíli se zapne na vyšší. Pokus o zapnutí na vysoké otáčky přímo končí vypadnutím jističe 40A charakteristik y M.

Schéma připojení motoru nemám, ale asi mi nic jiného než to celé propískat nezbude...

Ve víčku svorkovnice ani na není nic vidět...

Zítra se zkusím obrátit na papcel, zda nebudou mít nějakou dokumentaci.
Zaznamenáno
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 10.04.2016, 22:37 »

Ještě tedy foto zapojení stykačů. Jedná se o ty v horní části rozvaděče. Ty dva dole ovládají jiný stroj...


* IMG_20160409_142722_sm.jpg (419.12 KB, 1512x2016 - prohlédnuto 739 krát.)

* IMG_20160409_142731_sm.jpg (415.03 KB, 2016x1512 - prohlédnuto 929 krát.)

* IMG_20160409_142743_sm.jpg (393.65 KB, 2016x1512 - prohlédnuto 905 krát.)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #8 kdy: 11.04.2016, 00:51 »

Tohle zapojení stykačů je čistokrevné zapojení motoru se dvěma nezávislými vinutími.
Blokování velkých stykačů křížově proti sobě vylučuje zapojení Dahlander. Tím se vylučuje možnost, že by malý hvězdový stykač byl umístěn někde  jinde u  řízení rozběhu. U Dahlandera se blokují velké stykače jen jedním směrem, druhý směr je na hvězdový stykač.
Takže buď bude motor převinutý, nebo je to Dahlander, ale je zapojen mně neznámým způsobem.

Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 11.04.2016, 16:39 »

Psal jsem na Papcel... Zatím bez odpovědi.

Dále jsem měl tendenci změřit odpor mezi jednotlivými svorkami motoru Bohužel měření multimetrem se ukázalo jako špatný nápad. Hodnota odporu se měnila v rozsahu 0,5-50 ohmu podle přítlaku. To dávám za vinu nízkému napětí na hrotech. Napadlo mně měření realizovat nepřímo laboratorním zdrojem SS napětí s proudovým omezením nastaveným cca na 500mA. Nemůžu tímto napáchat nějakou škodu na motoru? Nebo mám použít nějaký jiný způsob měření?

Ještě pro pobavení přikládám jednu fotku...
Zaznamenáno
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 11.04.2016, 16:40 »

přiloha


* IMG_20160409_143751_sm.jpg (444.24 KB, 2016x1512 - prohlédnuto 1163 krát.)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #11 kdy: 12.04.2016, 00:47 »

Dále jsem měl tendenci změřit odpor mezi jednotlivými svorkami motoru Bohužel měření multimetrem se ukázalo jako špatný nápad. Hodnota odporu se měnila v rozsahu 0,5-50 ohmu podle přítlaku. To dávám za vinu nízkému napětí na hrotech. Napadlo mně měření realizovat nepřímo laboratorním zdrojem SS napětí s proudovým omezením nastaveným cca na 500mA. Nemůžu tímto napáchat nějakou škodu na motoru? Nebo mám použít nějaký jiný způsob měření?
Měření multimetrem špatné není Mrknutí,  jen musíte měřit mV přímo na okách vinutí.
A do šroubů prát velký proud. Nejméně 2A. Když máte laboratorní zdroj, je to snažší, protože jej přepnete do zdroje proudu a přivedete tento proud na šrouby svorkovnice.
A na okách měříte kroty multimetru DC napětí na vinutí. Kelvinova metoda vylepšená zdrojem proudu.
Uvědomte si, že vinutím tohoto motoru teče za provozu proud 25A a ten udělá na činném odporu vinutí stejné oteplení, jako proud stejnosměrný. Takže jestli máte slušný laboratorní zdroj, klidně můžete měřit 10A a napětí v milivoltech dává odpor v desetinách milioohmu.

Mimochodem na přesnosti měření vůbec nezáleží, potřebujete zjistit jen které spojení vinutí je menšího odporu (paralelní). A na zjištění zda jde o Dahlander, nebo jestli jde o dvě nezávislá vinutí, tak na to stačí  obyčejný šlusmetr. Jsou-li vinutí galvanicky spojená či ne.
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #12 kdy: 12.04.2016, 16:49 »

Nechci být zlým prorokem, ale vypadá to, že motor byl již převíjen. Usazuji tak z barvy a způsobu připojení vodičů od vinutí. A ani svorkovnice neodpovídá. Takže bych doporučoval se obrátit na nějaký odborný servis motorů, aby vám zjistili zapojení motoru, odzkoušeli a případně navrhli řešení při nějaké závadě např. nízký izolační stav apod. A určitě by nebylo od věci aby vám na elektromotor udělali nový řádně čitelný štítek. na druhé straně musím velmi kladně ohodnotit předcházející příspěvky, jak odborně popsali případné možnosti zapojení. Ale zcela otevřeně, zkoušet to laicky pod plným napětím je dost velké riziko. A je tady pak ještě i druhá stránka. Při zkoušení naprázdno se to může točit, ale při zatížení při nesprávném zapojení se to nemusí točit vůbec a navíc může lehce dojít k poškození vinutí.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #13 kdy: 13.04.2016, 08:49 »

Ale zcela otevřeně, zkoušet to laicky pod plným napětím je dost velké riziko. A je tady pak ještě i druhá stránka. Při zkoušení naprázdno se to může točit, ale při zatížení při nesprávném zapojení se to nemusí točit vůbec a navíc může lehce dojít k poškození vinutí.
Ano, to je stinná stránka zkoušení žehem. Trochu se to pozná podle proudu naprázdno, je v jednom z vinutí moc vysoký.
Z těchto důvodů je dobré uzel hvězdy Dahlanderu nedělat klemou na svorkách, ale vyvést jej do svorek, nebo ke stykačům, aby šel měřit proud do uzlu.

On se vůbec Dahlanerovský motor bez rozebrání špatně servisuje, Jsou v něm skryté uzlové vnitřní propoje, které u normálního motoru jsou dostupné přímo ze svorkovnice.

Navíc je Dahlanderovský motor nesmírně citlivý na kvalitu a správné sepnutí stykače nebo spínače hvězdy.
Pokud není hvězda Dahlanderu sepnuta alespoň několik desítek milisekund před připojením napájení, jdou vinutí proti sobě a teče extrémní proud. Většinou jedno z těchto vinutí odejde.
Pudové zkoušení  zapojení motoru Dahlander ("buď to pude,nebo nepude") většinou skončí jeho destrukcí.

I z těchto důvodů se Dahlander nehodí do provozů s nízkou úrovní obsluh, údržby a projekce.

Možná z těchto důvodů skončil originální dahlanderovský motor kutru převinutím na motor se dvěma nezávislými vinutími.
Rozvaděč rozhodně není profi práce, ale předělávka nějaké údržby velmi pochybné odborné a řemeslnné kvality. Z původního rozvaděče asi zbyl ze zapojení jen propoj mezi prvním stykačem a tepelnou ochranou.

Docela by bylo zajímavé se podívat na štítek motoru míchačky ovládaný spodním párem stykačů. Podle zapojení stykačů šlo také o dvouběhový. Ale nyní je levý propálený stykač "profesionálně" odstaven.  A tak je možné, že na konci už je nyní jen obyčejný motor.




Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Roman Sebera
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 13.04.2016, 08:58 »

I když se to může jevit podivné oba stykače u míchačky fungují... Zatím nebyl prostor se míchačce více věnovat, ale na první pohled v ní jsou dva samostatné motory, každý ovládaný jedním stykačem a pohánějící jednu "vrtuli"...
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #15 kdy: 13.04.2016, 13:58 »

Vycházel jsem z odpojeného živého drátu dávajícího různým lidem různé rány.

V tom případě jedan z vrtulí podle té fotky vůbec není chráněna proti přetížení a původní zapojení bylo na 1 dvourychlostní a nyní je přepojené. Až se mi chce říci přeprasené.


* Ochrany.jpg (175.84 KB, 837x1137 - prohlédnuto 857 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Je možné zapojení třífázového motoru na jednu fázi?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?
 Ako zistiť N pol na spínači ktorý je v zváračke ?
 Jak chránit 1f motor při poruše odstředivého rozpínacího kontaktu?
 Jaké je zapojení třífázového motoru Dačice pomocí vačkového spínače?
 Může Fi ochránit motor při chybějící 1 fázi?
 Nepoškodí se nautila, pokud přisaje vzduch ještě před vypnutím ochrany?
 Je změna směru točení motoru na 230V řízenéhoPLC možná?
 CSK: Připojím původně na 2f zapojený D/Y motor nově na 3f?
 Musí být Cyky 5x1,5 k 3 fázovému motoru?
 Jaký je rozdíl mezi rozběhem motoru s kondenzátorem a odstředivého vypínače?
 Dá se snížit počáteční proudový ráz při spuštění stolní kotoucové pily?
 Jak zapojit elektromotor MEZ APT 90L?
 V které normě je uveden min. P motoru, od kterého musí mít samostatné jištění?
 Řízení výkonu elektromotoru prostřednictvím telefonu
 Jak správně zapojit a jistit motor s rozběhem Y/D?
 Existuje omezovač náběhového proudu pro motor 3x400V, 11kW?
 Proč se používají tlumivky u stejnosměrných motorů?
 Proč motor motor původně se zapojením do D funguje pouze v Y?
 Udrží nový 3f jistič 63A B rozběh motoru 15kW bez Y-D?
 Jak ochránit 3f motor 200W šnekového podavače před spálením?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Lze snížit napětí na svorkách motoru zapojením žárovek do série?
 Jak v ČR uvádíte do provozu zařízení CHINA EXPORT?
 TeSys GV5 / GV6 Motorové jističe a manuální motorové chrániče
 Věděli jste jak se dají učit začátky a konce vinutí 3F motoru?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.053 sekund, 23 dotazů.