Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  O dobrých řidičích #13: Může kamion blokovat levý pruh?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: O dobrých řidičích #13: Může kamion blokovat levý pruh?  (Přečteno 10336 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 12.02.2016, 09:02 »

O dobrých řidičích #13: Může kamion blokovat levý pruh?
    Blokování levého jízdního pruhu na dálnici je přestupkem. Podle zákona musí kamion pruh uvolnit rychleji jedoucím vozidlům a nesmí je omezovat v jízdě. Pokud je více jízdních pruhů mimo obec, tak je auto povinné jet v pravém jízdním pruhu a levý slouží pro předjíždění. Když se kamion rozhodne předjíždět, často to znamená buď překročení rychlosti nebo nedodržení vyhlášky.
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
O dobrých řidičích #13: Může kamion blokovat levý pruh?
   
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 12.02.2016, 21:43 »

Může. Nebo tady někdo tvrdí, že nemůže?
Tak mi ukažte kolik řidičů kamionů už bylo potrestáno za to, že na dálnici najedou do levého pruhu, ale v tom se změní profil terénu a on jede vedle kolegy 2km, 5km i 10 km, jeden větší egoista než druhý, a za sebou kolona "naštvaných závodníků".

Také se můžeme ptát, jestli může kamion vyrazit na zasněženou silnici na "letním obutí". Může. Nesouhlasíte?
Tak by mě zajímalo která hlídka dopravní policie dokázala zdokumentovat a navrhnout trest řidiči, který věděl jak vypadá cesta, ale risknul to a v kopci zablokoval dopravu.

Nebo se můžeme ptát jestli řidič kamionu muže vyrazit na silnici když má plnou plachtu ledu a sněhu. Může. Myslíte si že ne?
A až jste viděli, že by se někdo alespoň snažil sníh a led odstranit? A už jste viděli hlídku dopravní policie, kterou by to zajímalo a která kamion s tak "nebezpečným nezajištěným nákladem" odstavila dokud nebude závada odstraněna?

Ono je to těžké, jedu si po D5, kolem 140 na tachometru, cca 130 km/h ukazuje navigace, předjíždím kolonu kamionů, zezadu se přiřítí nějaký divoch, bliká dálkovýma, když v tom se nějaký slovák rozhodne, že kolegu v kamionu předjede... To jsou bezva okamžiky, ubrat, abych netrefil kamion, který mi tam najel, ale nepřehánět to s brzděním, aby mě netrefil ten divoch za mnou.  zle

(omlouvám se slušným slovenským řidičům, ale na D5 mám velké "štěstí" na bezohledné kamioňáky z SK, na druhém místě PL)
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 13.02.2016, 05:39 »

Řidiči tahačů z PL jsou kapitola sama o sobě. Mám s nimi mnoho nedobrých zkušeností ze silnice č. 16 od Mladé Boleslavi na Jičín a dále. 90 km/h v obcích, mimo obec 110 až 120 km/h, protijedoucí až na krajnici, protože oni jedou po dělící čáře nebo i mírně za ní.

Co se týká ledu a sněhu na střechách vozidel, tam to vidím trochu jinak. Osobní vůz nebo menší dodávku lze očistit ze země nebo z bedýnky či židle. To není příliš nebezpečné, ovšem velká dodávka a zejména pak nákladní auta jsou již tak vysoká (s plachtou nebo skříňovou nástavbou),  že je bez žebříku či štaflí neočistíte. Doma nebo ve firmě to lze nějak zajistit, ovšem na cestách je to neřešitelné. Stačí pokud s velkým autem jedete za prací, kam vezete materiál, pak půl dne pracujete a mezitím vám na vozidlo nasněží a co s tím? Ještě hůře je na tom řidič v mezinárodní dopravě, ten musí udělat přestávku ať chce nebo nechce, mnohdy i několik km od cíle, pokud se někde zdržel a přes 9 hod. povinnou spací přestávku mu vůz může důkladně zapadnout.

 Ministerstvo dopravy vymyslelo zákon, který je jistě užitečný, ovšem připadá mi, že si ho tak trochu objednalo lobby pojišťoven, aby nemuseli hradit takto vzniklé škody (doposud škody brány jako vyšší moc či přírodni pohroma) a hlavně je zde problém, že ono čistění je práce ve výškách na které se zase vztahují předpisy o bezpečnosti práce. Jako obvykle vše skončí na řidiči. Má na výběr - neočistí vůz a dostane pokutu, případně bude ještě viníkem nějakého zranění a nebo se bude snažit očistit a přitom může zranit sebe a jeho úraz bude brán jako porušení pravidel bezpečnosti práce.

Podle mého názoru by se mělo toto řešit komplexně, MD by mělo zajistit alespoň na parkovištích pro kamiony u dálnic a u velkých pump nějakou možnost střechy nástaveb a plachty očistit. 

Tak trochu jako u blbejch na dvorečku
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Vratislav Fugl1
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 13.02.2016, 09:11 »

Ony existují "zimní pneumatiky" na kamiony? To mi asi něco fakt uteklo. Ale možná už ano...
Zaznamenáno

Cesty Páně a elektrického proudu jsou nevyzpytatelné!
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 13.02.2016, 09:23 »

Existují, nechci přepisovat článek, tak odkaz zde:
 http://www.rozhlas.cz/hradec/zpravy/_zprava/zimni-pneumatiky-jsou-povinne-i-pro-kamiony-prepravci-na-nich-ale-casto-setri--1175707
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 13.02.2016, 09:52 »

Nechci polemizovat o "existenci" zimních pneumatik.
Plně beru argument, že když kamion projede půl Evropy, kdyby kvůli části trasy měl "zimní obutí",  tak ho na teplejší části trasy zničí. Plně beru i argument, že kamion nemá tak zatíženou poháněnou nápravu ve vztahu k váze toho, co za sebou táhne,...
Ale co nechápu je, že si za volant kamionu sedne "bláznivý egoista",  který ví, že v kopci visí několik jeho kolegů a on to zkusí také, protože si myslí, že je nejlepší a ON to dokáže!
A odkud to ví? Někdo z CB, někdo z PMR, někdo z "pirátského provozu" přes nevyužitý vojenský satelit.

...
Co se týká ledu a sněhu na střechách vozidel, tam to vidím trochu jinak.
...
Podle mého názoru by se mělo toto řešit komplexně, MD by mělo zajistit alespoň na parkovištích pro kamiony u dálnic a u velkých pump nějakou možnost střechy nástaveb a plachty očistit. 

Tak trochu jako u blbejch na dvorečku

Stačí otevřít "starou" normu pro parkovací a odstavné plochy. Podle té nesměly kamiony, nákladní automobily, autobusy a speciální technika parkovat "kdekoliv",  ale pouze na určených a upravených plochách. Tam by šla udělat nějaká rampa na očištění horní plochy vozidla nebo návěsu.
V novém vydání normy to už "je jinak"... Takže nečekám, že by MD bylo pro nějaký pořádek v této oblasti, spíše novým zákonem přiznává jistý alibismus... Ať padne vina na "někoho",  my jsme pro to něco udělali, aby vina nebyla na nás.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Vratislav Fugl1
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 13.02.2016, 10:18 »

OK, měl jsem mezeru ve vědomostech, rád jsem se přiučil, děkuji.
Zaznamenáno

Cesty Páně a elektrického proudu jsou nevyzpytatelné!
Martin Hroudný
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 13.02.2016, 10:46 »

Špatně položená otázka. Mělo by tam být slovo "smí".

Slovo "může" vyjadřuje mohoucnost z pohledu fyzikálního.
Slovo "smí"  pak mohoucnost z pohledu legislativního .

Otázky typu "mohu připojit kuchyň na 3x1,5mm2?" jsou tedy naprosto zmatečné, protože odpověď zní ANO. Otázkou pak spíše je, zda to bude fungovat tak, aby to splnilo svůj účel.


Takže zpátky k otázce "Může kamion blokovat levý pruh?".

Odpověď zní ANO, protože kamionům v tom fyzicky nic nebrání a nezabrání (žádná svodidla, zábrany).
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 13.02.2016, 12:43 »

Plně beru argument, že když kamion projede půl Evropy, kdyby kvůli části trasy měl "zimní obutí",  tak ho na teplejší části trasy zničí.
Já ten argument neberu. Poctivě jsem se snažil své staré zimní gumy (na hranici 4 mm vzorku) zlikvidovat tím, že jsem je nechal na autě přes léto, ale nepodařilo se mi to. A že tu byla vedra parádní.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #9 kdy: 13.02.2016, 13:32 »

Já ten argument neberu. Poctivě jsem se snažil své staré zimní gumy (na hranici 4 mm vzorku) zlikvidovat tím, že jsem je nechal na autě přes léto, ale nepodařilo se mi to. A že tu byla vedra parádní.

A Ty jezdíš kamiónem?
Tam jde naprosto o jiné jízdní vlastnosti.
Stačí se podívat co dělají pneumatiky při pouhém mírném odbočení na křižovatce.
Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 13.02.2016, 13:44 »

Tady se taky přikláním k tomu, že na kamoin pokud jezdí osa sever jih jsou zimní gumy blbost. Tuším, že není nutno mít zimní umy, že stačí mít řetězy a v případě potřeby je nasadit. Nebo se pletu?
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 13.02.2016, 13:57 »

Já ten argument neberu. Poctivě jsem se snažil své staré zimní gumy (na hranici 4 mm vzorku) zlikvidovat tím, že jsem je nechal na autě přes léto, ale nepodařilo se mi to. A že tu byla vedra parádní.

Mám tutéž zkušenost. Na druhém autě mám zimáky už třetí rok a stále nic.

Doplnění: Pokud vím, tak náklaďáky u nás používaly gumy M+S, což je pokud mě paměť neklame zjednodušeně jen hrubší vzorek ale směs stejná, klasickou zimní gumu na náklaďák jsem u nás v prodeji neviděl.
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 13.02.2016, 14:11 »

A Ty jezdíš kamiónem?
Tam jde naprosto o jiné jízdní vlastnosti.
Stačí se podívat co dělají pneumatiky při pouhém mírném odbočení na křižovatce.
Nejezdím kamionem. Ale jestliže pneumatikáři uvádějí, že při extrémně vysokých teplotách (třicítky) se zimní gumy ojíždějí asi o 20% rychleji, tak mi vychází, že při takové trase jih-sever (Sicílie-Norsko) v období, kdy dole je +20 (Catania právě teď) a nahoře -6 (Trondheim právě teď),  tak na trase 3800 km se zimní gumy ojedou, jako by ujely 4000 km. To je fakt argument...
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 13.02.2016, 14:24 »

Mám tutéž zkušenost. Na druhém autě mám zimáky už třetí rok a stále nic.
To bych taky uvítal Úsměv ,  já kupuju průměrně jednu sadu za rok... vždy vydrží tak dvě sezóny... A zimní v létě nedojíždím... Těch pár korun co bych ušetřil se skoro vrátí na spotřebě. Zimní vybírám podle gripu bez ohledu na spotřebu, u letních přihlížím i k té spotřebě...
Takže rozdíl u spotřeby - letní zimní je tak 0,5l/100km, to je dneska cca 0,13kč/km, pokud by vydržely řekněmě od 15000km více, takže náklad na ně by nebyl 0,20kč/km (vydrží cca 50 000km, v pořizovací ceně cca 10 000),   takže na palivu mě budou stát 1950kč, a gumy mě pak vyjdou na  0,153kč/km, tedy budou mě stát na těch 65000km jednou 10 000 a jednou 13 000.
Komfort nesrovnatelný. .  
Pro rejpaly, samozřejmě to srovnání není úplně přesné srovnání, ale při přestavě, že těch 65000 km bude stát na naftě při dnešních cenách cca 120 000, si fakt klidně ty 2-3tkč, které budou reálný rozdíl zaplatím...

Nejezdím kamionem. Ale jestliže pneumatikáři uvádějí, že při extrémně vysokých teplotách (třicítky) se zimní gumy ojíždějí asi o 20% rychleji, tak mi vychází, že při takové trase jih-sever (Sicílie-Norsko) v období, kdy dole je +20 (Catania právě teď) a nahoře -6 (Trondheim právě teď),  tak na trase 3800 km se zimní gumy ojedou, jako by ujely 4000 km. To je fakt argument...
Myslím, že mnohem podstatnější argument je ta ovladatelnost a stabilita kamionu. Ale to posoudit neumím, nikdy jsem nejel s ničím nad půl tuny, maximálně s Mutlikárou s MP10, která se tomu blíží, a je fakt, že už ta na univerzálech létě docela plave... (Je to jediné "auto" které u nás ve firmě nestřídá zimní letní, protože u něj je nájezd blízko k 0).
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 13.02.2016, 14:35 »

To bych taky uvítal Úsměv ,  já kupuju průměrně jednu sadu za rok... vždy vydrží tak dvě sezóny... A zimní v létě nedojíždím...

Já je tam loupnul, protože byly ze zrušeného auta a skoro nejeté, ale asi dva roky staré, bylo mě líto je vyhodit a ono to drží a na blátě víc zabírá. Na to, že jsem je tam dával na dojetí, tam jsou už dost dlouho, je ale fakt že s tím moc nenajedu, je to auto spíš tak na bordýlek.
Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #15 kdy: 15.02.2016, 01:07 »

Nechci polemizovat o "existenci" zimních pneumatik.
Plně beru argument, že když kamion projede půl Evropy, kdyby kvůli části trasy měl "zimní obutí",  tak ho na teplejší části trasy zničí.

Já tento argument také neberu. Schválně jsem teď čuhnul na Yaho, nedalo mi to, a třeba ve španělském Madridu je aktuálně o 1°C tepleji jak v Brně. Což nepovažuji za smrt pro zimní gumy. Navíc nejde u pneumatiky jen o zimní "lamelový" vzorek a záběr na sněhu, ale i o celkovou přilnavost ke chladné vozovce, která se udává pod 8°C.
Na Transporteru mám celoročně obuté zimní Michelinky. S ročním nájezdem kolem 5-6k se to nevyplatí na léto vyzouvat. Otočil jsem s tím bez potíží v létě Chorvatsko a nemohu říct, že by to gumám nějak ublížilo.
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.066 sekund, 22 dotazů.