Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy  (Přečteno 4567 krát)
Komerční sdělení
*
Offline Offline




« kdy: 25.11.2015, 10:02 »

ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
    Společnost ABB oznámila, že uvádí na trh automatický rychlonabíjecí systém, který může překonat jedny z posledních překážek rozsáhlejšího zavádění městských elektrobusů – dlouhou dobu nabíjení a krátký dojezd. Díky automatickému střešnímu připojení a obvyklé době nabíjení 4 až 6 minut lze systém snadno začlenit do stávajících autobusových linek, a to instalací rychlonabíječe k na konečných stanicích, terminálech, depech nebo na mezilehlých zastávkách.
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
ABB: Rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy
   
Zaznamenáno
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 25.11.2015, 14:48 »

Modulární konstrukce s nabíjecím výkonem 150kW, 300kW nebo 450kW dodá kterémukoli městskému elektrobusu za několik minut dostatek energie pro celodenní nepřetržitou obsluhu příslušné linky.

Vůbec netuším, jak by to mohlo být udělané, ale nějak bych asi nechtěl stát u autobusu, který v tom okamžiku láduje baterky výkonem 450kW. Nemáte o tom někdo bližší technické informace v češtině?
Zaznamenáno
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 25.11.2015, 20:09 »

Nabití za několik minut pro celodenní provoz mi připadá jako zbytečný luxus, takový rezervovaný příkon pro odběrné místo není žádná legrace. Pokud to bude správně zpoplatněno, musí se vyplatit spíš těch 150 kW + náklady za snížené využití autobusu + mzdy než rychlé nabití 450 kW. Navíc u větších měst vychází levněji trolejbusy a je otázka, jestli je nutné u menších měst nahrazovat autobusy na zemní plyn.
Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 25.11.2015, 20:13 »

Navíc u větších měst vychází levněji trolejbusy a je otázka, jestli je nutné u menších měst nahrazovat autobusy na zemní plyn.
Jenže vybudovat trasu pro trolejbus bude dosti finančně náročné.
Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 25.11.2015, 21:30 »

Jenže vybudovat trasu pro trolejbus bude dosti finančně náročné.
Proto jsem zmínil ta větší města, tam se to určitě vyplatí. Takovou hraniční velikost si tipuju na 50000 obyvatel. Je tu samozřejmě nevýhoda pevně dané trasy, ale k celkovému objektivnímu posouzení mají koneckonců sloužit seriozní studie. Jedna paní povídala,  že v jednom jistém městě není náhrada trolejbusů elektrobusy vůbec jednoduchá. Nabízený rezervovaný příkon předpokládá tak dlouhou dobu nabíjení, že nevyhovuje dopravnímu podniku. Naopak požadovaná doba nabíjení zase nevyhovuje distribuční soustavě.
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 25.11.2015, 22:34 »

... Jedna paní povídala,  že v jednom jistém městě není náhrada trolejbusů elektrobusy vůbec jednoduchá.
...
To já vím o městě, kde nemohou elektrifikovat železniční trať, protože tam kdysi někdo podepsal smlouvu, že si DP může přes přejezd natáhnout napájecí rozvod pro trolejbusy...    Smích

------------
Je pro mě hrozná představa jak rychle narvou tolik energie do baterií. Jak to dokázali udělat, aby tam nebyly obrovské ztráty, ohřívání článků, zkrácení životnosti,...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Víte, jak ovládat osvětlení, žaluzie a rolety pomocí Ego-nu?
 ABB: Ego-n #3 Vytápění a klimatizace
 ABB: Ego-n #4 Spotřeba energie a bezpečnost
 ABB: Solar Impulse a ABB spolupracují na letounu poháněném pouze sluneční energií
 ABB: Obohacení designové řady Levit
 ABB: Rozšíření výrobních kapacit v Brně a Trutnově
 ABB: V rámci projektu NordLink vznikne nejdelší propojení přenosových sítí pomocí technologie HVDC v Evropě
 Znáte praktické produkty pro montáž Thomas & Betts?
 Už vám také dorazil design ABB Levit domů?
 ABB: Zásuvky s přepěťovými ochranami a zásuvkové okruhy s SPD typu 3
 ABB: Divize LP podporuje závody Kolo pro život
 ABB: Uplatnění technologie pro efektivní nakládání s odpady a výrobu energie
 ABB: Vázací páska Ty-Rap umožňuje vytváření kabelových svazků tvořených i stovkami vodičů
 ABB: Vypínač a internet – jde to dohromady?
 ABB: Měnič frekvence ACS355 Solar
 ABB: Novinky v systému Door Entry
 ABB: Rozšíření řady inteligentních rozvaděčů UniGear
 ABB: Tango přichází s rádiem do zdi
 ABB: Řada Levit získala ocenění Výrobek roku 2015 za design
 ABB: Stomiliónté Tango u vás doma
 ABB: Univerzální termostat s otočným ovládáním - novinka v designové řadě Levit
 ABB: PIR senzory
 ABB: Radiofrekvenční ovládání RF868MHz
 ABB: Historicky největší robot od ABB je o 25 procent rychlejší než konkurence
 ABB: Společnost ABB rozšířila řadu inteligentních rozvaděčů UniGear
 ABB: Nová generace servisní platformy pro nabíjení elektrických vozidel
 Jak často instalujete do rodinných domů hlásiče kouře?
 ABB: Brněnské Divadlo na Orlí používá technologie ABB

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.057 sekund, 22 dotazů.