Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?  (Přečteno 6422 krát)
Tým portálu Elektrika
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 17.09.2015, 08:02 »

O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?
    Jak často by měl řidič při dlouhé jízdě autem zastavovat k odpočinku? U řidiče ve služebním automobilu určuje četnost a délku přestávek v jízdě nařízení vlády číslo 168/2002 Sb. Podle něj může jet maximálně 4,5 hodiny a poté musí následovat půlhodinová přestávka. Problém ale nastává u soukromých jízd, kde zákon přestávky neřeší. S prodlužujícím se časem jízdy klesá schopnost řidiče k řízení a tím může ohrozit bezpečnost na silnici.
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
O dobrých řidičích #3: Jak často dělat přestávky v řízení?
   
Zaznamenáno
Petr M
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 17.09.2015, 13:31 »

No nevím, ale v Brně člověk víc odpočívá, než jede... Kolega chtěl jet o víkendu z Bohunic do Ostravy. Po třech hodinách to vzdal, dostal se jenom k Vaňkovce...  zle

hátétépé://mapa.dopravniinfo.cz/default.aspx?LT=2&LTxt=Jihomoravsk%C3%BD%20kraj
Zaznamenáno

Jsem programátor jednočipů, zaměřený na automatizaci. Se zájmem o silnoproud od pěti let, maturitou elektro a papírama na to, abych mohl svůj výtvor legálně otestovat pod napětím do 1kV...
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #2 kdy: 17.09.2015, 13:54 »

Jak často dělat přestávky?

Záleží na mnoha okolnostech.

- věk řidiče
- zdravotní stav
- celková kondice řidiče
- obtížnost trasy
- denní hodina
- četnost řízení


Před 10-ti lety, dovolená Španělsko, jsem řídil 1000km v kuse bez jakéhokoli náznaku únavy a že na sobě únavu poznám........ .....,  pak jsem raději předal volant manželce. Cesta byla bez problémů, dálnice, parádní akorátní provoz........ .prostě špica.
Kamarád, o 8 let starší byl vyřízení cca po třech hodinách sezení za volantem.

Přibližně rok nato jsme jeli do Chorvatska, městečko Vodice. Celková délka trasy 1000km. A to bych nikdy na jeden zátah prostě nedal. Díky stavu dopravy jsem byl unaven už po 500km. Cesta hrozná - utrpení.

Takže se nedá přesně každému nalajnovat stejné přestávky
Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Michal Šenkýř
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 17.09.2015, 14:41 »

Jezdil jsem do Černé Hory vcelku pravidelně 6 let. Dával jsem to na dvě zastávky v boxech. Jedna po 4 hodinách za Mariborem, druhá na konci chorvatské dálnice po cca 9-ti hodinách. Tedy když šlo všechno dobře. Jednou v zimě jsem to jel přes dvacet hodin. Z domu jsem to měl 1200 km, ale byly cesty, kdy jsem vezl kolegu do Ostravy a pak ještě zpět. To už jsem pomalu nemohl vylézt z auta.
Jsem zvědav co prováděl dnes ten řidič na D1 - 5 mrtvých.
Zaznamenáno

Drážní energetika, vedení vn.
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #4 kdy: 17.09.2015, 16:55 »

Sleduju na sobě drobné příznaky únavy. Hůř zaostřím na značku, nepohodlí na sedačce, nevím, co to bylo napsáno na ceduli obce. Pak mířím "do boxů". Obvykle po třech až pěti hodinách. Brno na otočku je asi hranice.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 17.09.2015, 17:45 »

Co je mikrospánek jsem zjistil po dopravních zátěžových psychotestech. Až pak jsem se dozvěděl, že ten den se už nesmí řídit. Vyvázl jsem bez úhony, nic jsem neproved, ale byla to lekce. Když jedu známou trasu, mám najetý benzínky na kafe a rauchpauzu asi 100 - 200 km od sebe.
Na školení profesionálů se pravidelně omílá AETR a i to, jak se obchází a jaké jsou důsledky. Ty přestávky jsou rozvržené celkem logicky.
Další faktor je podle mých zkušeností auto. Je to určitě do jisté míry o zvyku, ale když jedu s nejoblíbenější m českým autem, jsem po cestě unavený víc, než při dvojnásobné trase v žabožroutovi koulema.
A kdy udělat přestávku? Člověk se musí kontrolovat a nepřemáhat a při prvních známkách delšího zavírání víček najít odpočívadlo nebo benzínku. Vždyť kolikrát stačí čtvrthodina na vzduchu, nebo krátký spánek.
Když chodil na školení ještě dopravák, říkal, že statisticky nejvíc nehod se stává do 20km od cíle cesty, to je kritická vzdálenost, protože člověk už přepíná na režim "co budu dělat po příjezdu" a ztrácí koncentraci. O to horší je to v noci, když si říká "dám sprchu a půjdu spát.
Podobná krizovka jako zazněla ve videu se mi stala při návratu z hor. Po týdnu na montážích ve sněhu a vánici jsem přijel do nížiny, kde bylo slunce a zelená pole. To se pak snadno přepíná na odpočinkový režim.
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 17.09.2015, 22:33 »

...
Jsem zvědav co prováděl dnes ten řidič na D1 - 5 mrtvých.
Je velká skupina Poláků, co jezdí makat do Německa (Bavorsko). Na D5 u Rokycan už měli podobnou nehodu, ale tam zemřel asi jeden člověk.
Je to "zážitek" jet v pátek odpoledne po 1/26 Plzeň - Domažlice, jak divočáci "letí domů",  a úplně jiný zážitek je jet v neděli večer nebo v noci z neděle na pondělí od Prahy na Domažlice... Jeden letí jak šílenec, druhý jede chvíli rychle, chvíli pomalu, jako kdyby u toho usínal,... Jinému sotva stačí jeho jízdní pruh...

Jsou dny, kdy po 500km je člověk v pohodě a jsou jízdy, kdy by to člověk zasekl už v polovině...
A ty 4,5 hodiny? Někam jedu, MAPY.CZ mě slíbí 3,5 hodiny, navigace mi slíbí dojezd o pár minut později, ale ve skutečnosti bych ten dovolený čas vlastní jízdy 4,5 hodiny přetáhl, protože jsem x-krát stál pár minut... 
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.041 sekund, 22 dotazů.