{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Nemáte někdo návod na údržbu k klasickým "komunistickým" elektrobubnům?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Nemáte někdo návod na údržbu k klasickým "komunistickým" elektrobubnům?  (Přečteno 2052 krát)
zzz
« kdy: 14.08.2015, 15:34 »

Nemáte někdo návod na údržbu k klasickým "komunistickým" elektrobubnům?
Jaký typ oleje se tam dával? Kolik?
Je to už 30 let, nechce někdo zavzpomínat?

Zaznamenáno
Pavel Mužík_
OSVČ - technický poradce, soudní znalec
*
Offline Offline



Normy ano, ale bez kvalifikace a přemýšlení ??


« Odpověď #1 kdy: 16.08.2015, 20:44 »

Můžete, prosím, lépe popsat, co máte na mysli slovem komunistický elektrobuben?
Zaznamenáno
Jiří Buben
*
Offline Offline



Revize a údržba elektrických zařízení a strojů


WWW
« Odpověď #2 kdy: 17.08.2015, 05:28 »

Můžete, prosím, lépe popsat, co máte na mysli slovem komunistický elektrobuben?

Přes to, že jsem se narodil v době kdy komunisté byly u moci, jsem Buben a elektro je mi více než blízké, předpokládám, že jste neměl na mysli mě, ale hnací válce u dopravníků, kterým se říkal elektrobuben. Smích

Bohužel návod na údržbu neznám. Jediné co o nich vím, že se jednalo o elektromotor, který byl konstrukčně uspořádán v hnacím válci dopravníků a přes hřídel měl do vinutí zavedeny ze svorkovnice vodiče. Jedná se vlastně o asynchronní elektromotor, který je zapouzdřen ve válci společně s převodovkou. Olejovou náplň tvořil transformátoro vý olej. V praxi jsem je viděl v chodu a demontovaný pouze jeden, tudíž zkušenosti takřka nemám.

Co se množství olejové náplně týče, tak to asi záleží na velikosti bubnu a jednoznačně se nedá říci nějaké číslo.
Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Údržba a opravy elektrických zařízení strojů, průmyslových elektroinstala cí a hromosvodů.
Dřevozpracujíc í průmysl a prostory se zvýšeným nebezpečím požárů.
Stále se učím.....
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 17.08.2015, 13:39 »

Ještě, že má kolega Buben v bubnech přehled  Mrknutí ,  já myslel, že jde o elektrické samonavíjecí bubny k jeřábovým drahám, důlním strojům a bagrům.

Starého nic nemám, ale olejem plněné válcové elektromotory dělá Vystrčil a tak by se asi šlo řídit podobnými návody od něj.

Zkušenosti s těmito elektropohony od Vystrčila nemám, doufám, že budou o řád kvalitnější, než je český jazyk jeho návodů.
===============================================
MAZÁNÍ
K mazání poháněcích elektroválců je použit olej OK-K12, který slouží současně k chlazení vestavného motoru a k přenosu tepla na plášť válce. Množství oleové náplně se liší dle průměru a délky poháněcího válce. K výměně oleje slouží nalévací a kontrolní otvor, který je umístěn ze strany svorkovnice (vývod PV). První výměnu oleje je třeba provést po uplynutí cca 2000 provozních hodin a další výměny oleje provádět každé dva roky.
Při použití náhradních olejů je nutno použít olejů bez kyselin, které by mohli poškodit izolaci a dále olej nesmí obsahovat elektricky vodivé přísady jako např: grafit, nebo syrník molibdeničitý.
Tabulka
Při eventuálním úniku oleje opotřebovanými hřídelovými těsněními je třeba těsnění v čas vyměnit a mazací olej doplnit.

POKYNY PRO MONTÁŽ
Poháněcí válce jsou určeny pro pohon dopravníkových pásů aj. zařízení s vodorovnou pracovní plochou osy válce, při čemž se připouští sklon osy poháněcího válce od vodorovné roviny do 10ti stupňů. Vestavění válce do zařízení musí být provedeno v souladu s bezpečnostními předpisy a tak, aby nedocházelo k přídavnému namáhání nosných čepů a tyto byli namáhány pouze vlastní hmotností PV a tahem pásu. Tah pásu je nutno volit tak, aby bezpečně přenesl poháněcí sílu, aby neprokluzoval, ale také zbytečně tuto sílu nepřekračoval.
PV jsou upínány za zploštělé konce hřídelí do pružného uložení, při čemž vůle vybrání se doporučuje v rozmezí 0,2 – 0,4 mm a šířka upínací plochy nejméně2/3 šířky zploštělého konce hřídele, aby nedocházelo k nadměrnému opotřebování funkčních ploch. Uložení poháněcího válce je nutno řešit tak, aby nemohlo docházet k axiálnímu posunu, nebo jeho uvolnění a aby jeho označení na konci hřídele směřovalo vzhůru.
Pro PV s výkonem nad 2,2 kW se z důvodů vyšší provozní spolehlivosti doporučuje, v případě použití ve stacionárních dopravnících jejich uložení pomocí pružných elementů např: pomocí tlačných pružin, nebo upínacích závaží.
Vestavný motor je třeba chránit proti skratu přetížení a dvoufázovému provozu (ve smyslu čšn 33 2000-4-43 a 33 2000-4-473) motorovým jističem, nebo tepelným vybavovačem na stykači, který musí být nastaven na jmenovitý proud motoru. Při volbě ochranného zařízení je nutno mít na zřeteli, že jmenovitý proud vlivem výrobních tolerancí může být překročen a je nutno provést přeskoušen a seřízení jističe.
Elektrické připojení musí být provedeno odborníkem s odpovídající elektrotechnic kou kvalifikací a s ohledem na dodržení elektrotechnic kých předpisů. Kabelový vstup je nutno utěsnit proti vniknutí vody a pokud je to možné měla by kabelová průchodka směřovat dolů.  
Poháněcí válec a především svorkovnici je třeba chránit před mechanickým poškozením, jak během
dopravy a montáže, tak při provozu (např. proti poškození padajícím dopravovaným materiálem)

===============================================

* 12.pdf (282.28 KB - staženo 96 krát.)
* 14.pdf (282.28 KB - staženo 45 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Nařizuje některá ČSN vypínat ovládací fázi u motoru dalším servisním vypínačem?
 Asynchronní stroj, Asynchronous machine
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaké jsou moderní pohony elektrické trakce?
 Jak správně připojit elektromotor s brzdou ?
 Jak je zapojen servomotor obecně?
 Jak se budou chovat dva asynchronni motory pohanejici jednu hridel?
 Co říkáte na připojení pohonů pomocí 3X1,5 + 3G0,25?
 Jaký typ motoru byste doporučili na pohon vrat?
 Kde pořídit el. pohon odvětrávací turbínky ?
 Jak se testuje správnost funkcí servopohonu Deltadrive?
 Aký motor je vhodnější pro průmyslov. aplikaci lineárního pohonu - AC alebo DC?
 Nemá někdo návod pro montáž k servopohonu KLIMACT KT1 52 432?
 Jak zapojit predokenni roletu Velux SML?
 LAPP KABEL: O nejnovějším servokabelu Lapp Group ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP
 Jak dimenzovat předřadný odporu u stejnosměrného pohonu?
 Kdo z vás přišel do kontaktu s tímto válcem?
 O aplikaci pohonů ABB
 Neporadíte mi vhodný pohon pro posuvné fasádní panely/ posuvné okenice?
 Dá se sehnat pohon pro automatické žaluzie u ventilátoru?
 Nemáte někdo návod k servopohonu nebo identifikujete výrobce?
 Evektor představuje řadu inovativních elektrických hnacích náprav pro malá vozidla
 Jak musí být vybaveny odpojovače ovládané motorickým pohonem?
 Co byste poradili vodním výzkumníkům elektromobility vy?
 ABB: Proč mají regulované pohony tak dramatický vliv na svět?
 Doporučíte mě elektrické pohony pro otevírání výklopných dvířek kuch. linky?
 Kde seženu jednoduchý a hlavně levný motorek přibližně 5RPM?
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Jak změřit servo Belkin LM24-RS které neotvirá a pouze zavira?
 Polohovací jednotky na bázi lineárních motorů = naše budoucnost
 ARisk#10 Proč se někdo brání nasazení řízených pohonů?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.07 sekund, 22 dotazů.