Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jak poznat vinutí 3f motoru ?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak poznat vinutí 3f motoru ?  (Přečteno 5513 krát)
Kubicczek
« kdy: 24.07.2015, 12:59 »


Bývalý kolega mě požádal o zapojení motoru z brusky se dvěma druhy otáček.
Byl k tomu přiložen papír se schématem zapojení motoru kde byl použit přepínač D/YY ( plánek a označení na štítku motoru souhlasí).
Sehnal jsem si spínací program a přepínač sestavil. Problém ale je, že bruska nemá klasickou svorkovnici s U,V,W ale pouze vyvedené vodiče přímo ze statoru. Po připojení na přepínač a 380V síť motor na vyšší otáčky jede pěkně, ale na nižší hučí a hřeje se. Zkoušel jsem různě přehazovat fáze, ale beze změny. Nedá se nějak v dílenských podmínkách (měřák, vadaska, obvodovka) zjistit jak jdou ony vinutí po sobě ? Nemám možnost osciloskop apod. Měřil jsem pouze jednotlivá vinutí mezi sebou a všude stejná hodnota 30-31 ohmů.

Bruska je typ ELKO B175-01.

... za rady Kuba.
Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 24.07.2015, 18:58 »

A máte správně zapojený pakeťák? Můžete změřit vinutí i megrem a motor klešťákem, nebo máte jen multimetr?
Pokud nemáte zkušenosti s těmito motory, je lepší zanechat destruktivního testování  obrátit se na servis. Ten zajišťuje i výrobce. Není problém jim poslat brusku na repas.


* B-175.jpg (29.94 KB, 397x571 - prohlédnuto 1169 krát.)
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #2 kdy: 27.07.2015, 04:56 »

Vše nasvědčuje tomu, že jsou špatně zapojeny vývody z motoru. Nižší otáčky se zapojují přímo, při vyšších otáčkách musejí být vývody nižších otáček propojeny do Y. Podle toho co popisujete, tak nižší otáčky máte zapojeny správně, ale při těch vyšších nemáte propojeny ty vývody nižších otáček.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.045 sekund, 22 dotazů.