{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?  (Přečteno 4068 krát)
Jakub Richter
« kdy: 19.07.2015, 19:11 »

Ak by sa našiel niekto kto by aspoň v jednoduchých bodoch opísal postup pri premeriavaní trojfázových asynchrónnych motorov bol by som mu vďačný.
Ide mi o rýchlu diagnostiku problému. Pracujem ako údržbár v jednej fabrike a s touto činnosťou som sa ešte nestretol.
Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 19.07.2015, 19:36 »

V bodech se dá popsat leda -
na svorkách má napětí a točí se - je OK
na svorkách má napětí a netočí se - umřel       
Pořiďte si knížku o diagnostice Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů docela výživné a poučné čtivo.                         
Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 19.07.2015, 20:35 »

No, ono se toho dá měřit o mnoho více, ale bude záležet na typu a konstrukci motorů.
 - třeba isolační odpory vinutí proti kostře
 - isolační odpory vinutí proti sobě
 - odpory vinutí
No a pak přítomnost napětí na svorkách motoru. Toto využívám já u klasických asynchrinních motorů, tak abych byl schopen určit jestli je to na poslání na opravu, nebo je problém v přívodním kabelu, stykači, a jsem schopen to nějak opravit sám.
Ale pohybuji se v běžných elektroinstala cích. Ve fabrice to bude asi trochu složitější.... stejnosměrné motory, krokové motory, sychronní motory..... A pro nějakou jednoduchou diagnostiku bude třeba vědět o tom jak je konkrétní motor konstruován.

Jedna věc je něco změřit. A druhá věc je vědět co jsem změřil, a dokázal to nějak vyhodnotit.
Zaznamenáno

Revizní technik začátečník  :-)
Kdybych někdy psal bez diakritiky tak se omlouvám. Píšu z HUAWEI Ascend Y300 a diakritika se tam píše blbě :-)
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 19.07.2015, 20:57 »

Kdyby na to "byl čas"...
Ono hodně napoví, pokud má udržbář odměřené proudy při různých režimech a při problému to může porovnat... Ale když je těch motorů moc, není to práce na pár minut si to primárně zmapovat...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
František Sichinger
*
Offline Offline



Jsou věci mezi fází a nulou


« Odpověď #4 kdy: 19.07.2015, 21:51 »

Úplně nejrychlejc po čuchu. Smích
Zaznamenáno

Elektromotáže, alarmy, kamery, ovládání GSM, servis plyn kotlů, MaR pro všechny typy vytápění, tepelná čerpadla, kompenzace jalového výkonu, převíjení elektromotorů, RT E2A
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #5 kdy: 20.07.2015, 06:30 »

Je rozdíl zda chceme měřit a nebo diagnostikovat problém. Jen měřením zjistíte max izolační stav, případně přítomnost napětí a proudy. To je ale na zjištění stavu elektromotoru velmi málo!. Co např. stav ložisek, nevyváženost, stav řemenů, spojky, mezizávitové zkraty a další možné mechanické i elektrické závady? Nebude vám nic platné, pokud budete mít elektrickou cestu v pořádku a při tom pomalu rozsypané ložisko od nevyvážených rotujících dílů soustavy. Je to velmi složité a velmi obsáhlé téma.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #6 kdy: 22.07.2015, 05:28 »

Já bych zase tolik začínající nestrašil. Ne že by nebyla správná diagnostika asynchronních motorů oborem, ze kterého se dá udělat opravdu i věda. To je.
Ale běžný údržbář není specialista, je to člověk, který přijde k závadě první.

Nemohu v tomto s vámi nesouhlasit. Musím ale zmínit několik velmi podstatných věcí. Tak jednak přístrojové vybavení. S obyčejnou vadaskou nebo kleštákem na motory nelze chodit. A pak každá porucha či poškození má svoji příčinu a původ.  Nic nám nebude platné, když vyměníme spálený motor, ale nepříjdeme na to a neodtraníme závadu proč shořel. Stejné je to s ložisky a dalšími díly. Vyměnit ložiska a nezjistit proč původní odešly je jen amateřina bez efektu.
Nebo např. zjištění mezizávitového zkratu pokud bude malej je bez speciálního vybavení téměř nemožné. Velký vliv na životnost motorů má i ustavení a kvalita frémy. Rovněž správná spojka či napnutí řemenů je velmi podstatné. Uvedu jen malý příklad. Zanešený ventilátor na samostatné hřídeli poháněné pře klínové řemeny dovede velmi rychle odrovnat i nový motor. A opět zdůrazním věc, kterou jsme už řekl. Diagnostikovat správně poruchu nebo závadu není nic jednoduchého. Pokud nemáte ve firmě desítky či stovky motorů vyšší důležitosti pro provoz je dobré si zjednat odborné prohlídky specialisty.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Lukas P
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 24.07.2015, 12:34 »

Kam se ztratil příspěvek pana Kurky? Byl velice poučný. Myslím, že každý kdo se zabývá údžbou a opravami strojů, by si ho měl přečíst.
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Prečo uhlová brúska stratila otáčky po výmene uhlíkov a nereaguje na reguláciu?
 Jak s může projevit u pohonu vadné tepelné relé?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.138 sekund, 22 dotazů.