Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  ESTA nedodává kvalitní spodky pro nožové pojistky?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: ESTA nedodává kvalitní spodky pro nožové pojistky?  (Přečteno 13566 krát)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« kdy: 12.05.2015, 17:28 »



Shodou okolností jsem dnes byl na stavbě, kde family Rotrekl s.r.o. připojovali stavební antoníčky a dělal foto a videodokumenta ci. Škoda, že jsem odjel, protože chvíli po té objevuji na FB vítkovu nadávku směrem na ESTu.

ESTĚ za redakci nic psát nebudeme, protože ESTA nám za celých deset let neodpověděla na žádnou korespondenci. Je takový zlomený spodek náhoda nebo se to již někomu stalo také?


* esta_dodava_zmetky.jpg (66.61 KB, 720x960 - prohlédnuto 1782 krát.)
Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #1 kdy: 12.05.2015, 18:22 »


Takto to vypadalo, než jsem odjel. Potřebovali jsme nožovky do jednoho edukativního videoklipu. Říkal jsem si, že ESTA narosla do výšin, že z těch mraků k nám dolů ani nedohlédne, ale co, dáme tam nožovky s ESTou. A za hodinu to vidím, že Vítek hledá ten správný slovník jak by nazval tu vzniklou situaci ...
Tedy ESTA tam asi nebude. :-)


* 15rotrekl_1.jpg (122.39 KB, 1424x1068 - prohlédnuto 2501 krát.)

* 15rotrekl_2.jpg (229.9 KB, 1424x1068 - prohlédnuto 1202 krát.)

* 15rotrekl_3.jpg (205.09 KB, 1424x1068 - prohlédnuto 1042 krát.)
Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 12.05.2015, 18:48 »

Takový výkyv byl i u DCK když skončili na nějakou dobu s bytelnými spodky OEZ a přešli na toreno a hasma. Na lomu vypadaly jak turecký med, kroutily se snad i teplem a u dvojsad v PN0 bylo peklo s oddělovacími přepážkami. Naštěstí je to výrobce, se kterým se dá komunikovat.
Jinak se spodky od různých pochybných (ale zřejmě levných) výrobců mám negativních zkušeností dost i v PN1, 2.
Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #3 kdy: 12.05.2015, 19:08 »

Není to nesprávným utažením.Nemá se používat momentový klíč ?
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
MrPeter
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 12.05.2015, 19:17 »

Tohle rozhodně není ojedinělý případ. Stalo se mi to už několikrát. U 4 roky starého sloupku se to rozpadlo "na prach". Na fotkách to není vidět, ale když se koukne člověk na "řez" materiálu, tak vidí, že to vlastně ani na ničem nedrželo.

Oni vůbec výrobci rozvaděčů (elektroměráků apod...) dávaj do rozvaděčů pojistkový spodky a jističe různých pofidérních výrobců.

PS.: Když už jsem u toho stěžování, tak "zámečky" (je víc druhů) který držej přední kryty pojistkových sloupků stojej taky za něco, co lze nazvat pohlavím ženským. Ono když to je nový, tak jde všechno snadno. Ale jak trošku ten skleněnej plast zvětrá (tak 3-4 roky) tak to nejde povolik ani za kokot...  Hněv
Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 12.05.2015, 19:19 »

Mě se to v období před cca 4 roky stalo už při povolování utaženého šroubu z výroby.
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #6 kdy: 12.05.2015, 19:27 »

Praskající spodky byly jedním z důvodů, proč jsem Estu přestal používat a uctivě se vrátil k DCK.
Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 12.05.2015, 19:28 »

Na DCK mě sere, že se na ten rozvaděč za dva roky dá sáhnout jenom v rukavicích....
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Kamil Novák
OSVČ
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #8 kdy: 12.05.2015, 21:01 »

Shodnou zkušenost s těmito poj. spodky mám i já. Jak se při utahování nepřidrží nebo nezapře o vedlejší, tak často následuje výměna celého spodku.  palec
Zaznamenáno

Revizní technik E2/A - specializace na přístroje a zařízení ve zdravotnictví.
působnost : zdravotnictví - celá ČR, ostatní revize - Královéhradeck ý, Pardubický a Liberecký kraj
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 12.05.2015, 21:35 »

Momenťák by nepomohl. Ostatní jsem dotahoval o hodně víc, než ten co upadl. A postup byl úplně stejnej. Takže možná klika, že jsem urval jen jeden....
Zejtra tam na mě čeká ještě jedna stejná boudečka, tak uvidíme jaká bude úmrtnost...

V krajním případě ji přivážu za lano a až pojede okolo ECéčko do Vídně tak jim to tam pošlu. Úsměv
Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 12.05.2015, 21:40 »

Esta je TOP ve kvalitě plastů, co používají na skříně. Ale za ty spodky by patřili nakopat do (i). Člověk koupí skříň za 4 litry a handrkuje se s nějakou parodií na pojistkový spodek, na které výrobce ušetřil dvacku. A to je normálně na přesdržku.
Osobně jsem zažil to samé. Nebudu zde publikovat ten slovník vzhledem k tomu, že se to stalo 80 km za Brnem.
Ale pánové, ruku na srdce. Kdo z vás má koule na to, aby uplatnil reklamaci u dodavatele a vyůčtoval náklady spojené s reklamací? Dokud to nezačneme dělat důsledně, hromadně a všichni, budou si z nás neustále dokola dělat různé Esty, Elka Ep, Elektrobocky, Trony, Egla a podobně jenom pěšáky a pr*el.
Takže vzhůru do toho. Já už na tento systém přešel a ejhle, ono to jde.
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #11 kdy: 12.05.2015, 21:43 »

Ale pánové, ruku na srdce. Kdo z vás má koule na to, aby uplatnil reklamaci u dodavatele a vyůčtoval náklady spojené s reklamací? Dokud to nezačneme dělat důsledně, hromadně a všichni, budou si z nás neustále dokola dělat různé Esty, Elka Ep, Elektrobocky, Trony, Egla a podobně jenom pěšáky a pr*el.
Takže vzhůru do toho. Já už na tento systém přešel a ejhle, ono to jde.
To je zajímavé. To mne zajímá i soukromě.
Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 12.05.2015, 21:45 »

Jojo, zkusil jsem to taky.... Pokud je to jednou neřeším, stane se, ale pokud se něco opakuje, tak to řeším... Za poslední rok cca 6,5tKč v kreditu na další odběr....

Co máš za blbou zkušenost s Tronem?
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #13 kdy: 12.05.2015, 21:52 »

V podstatě na úhradu nákladu máš legislativně nárok. V praxi to řeším reklamací s reklamačním protokolem, kde je uvedeno datum koupě, číslo dokladu, popis závady, u Elektrobocku navíc druh a typ spínané zátěže, výkaz nákladů spojených s reklamací a vyjádření dodavatele k reklamaci. V případě uznané reklamace následuje faktura. U Elkovu toto funguje běžně, Tron se chce soudit díky dementní paní účetní, která má snahu řídit firmu místo majitele  Smích

Ale tento postup uplatňuji pouze u profláknutých koní, co se ještě neumí chovat. Jsou firmy, namátkou Schneider Elektric, ABB, Jablotron....,  které se k reklamaci umí postavit čelem ve vší vážnosti a řeší ji nadstandartně. U těchto firem mi nějaká etika nedovolí tento postup uplatnit.
Ale pokud se u některých výrobců opakuje roky stále dokola stejný druh závady a výrobce se k tomu neumí postavit, z elektrikářů ještě dělá pitomce, co si neumí spočítat zátěž a nerozeznají naftové auto od benzinového, tak bohužel...... to jinak nejde, například Elektrobock.  
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #14 kdy: 12.05.2015, 22:03 »

Co máš za blbou zkušenost s Tronem?

Ono jich bylo víc, postupně za sebou. V podstatě vše končí u Liptáka. Mám pocit, že je to jediný schopný člověk v této firmě, ostatní jsou absolventi chráněné dílny. No a pokud tam není Lipták, tak pak se dějí věci, že ti dvakrát po sobě dají něco jiného, takže tam jedeš celkem třikrát, než můžeš pracovat, napájecí zdroj za dvě stovky zalitý a v IP chtějí měsíc zkoumat, aby uznali reklamaci, ale já ho mám jet měnit do Slavkova, takže projezdím den a ve finále po měsíci ani nikdo neví, žes tam nějaký zdroj nechal, pak jim to vyůčtuješ a paní účetní se chce kvůli tomu soudit, majitel firmy ani po opakovaných výzvách nereaguje, a tak dále a tak dále.
Už na ně nemám koule, přešel jsem k T-Ledu, je to pražský e-shop, dnes do oběda objednám a zítra v poledne to tu mám pépeelou. Co chceš řešit. Cenově a kvalitou o dvě třídy výš. Tron už je pro mě jen popelka v propadlišti dějin.
A až tu bude vlákno o Tronu, můžeme pokračovat dalšími příběhy  Škleb
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
František Sichinger
*
Offline Offline



Jsou věci mezi fází a nulou


« Odpověď #15 kdy: 12.05.2015, 22:47 »

No když si představím že vyškubmu nožovku i s kabelem a nebo nasadit pojistku s doprovodným ohňostrojem. Super!
Zaznamenáno

Elektromotáže, alarmy, kamery, ovládání GSM, servis plyn kotlů, MaR pro všechny typy vytápění, tepelná čerpadla, kompenzace jalového výkonu, převíjení elektromotorů, RT E2A
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.065 sekund, 22 dotazů.