Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Lze použít fénu v terénu bez připojení k síti?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Lze použít fénu v terénu bez připojení k síti?  (Přečteno 11345 krát)
Ondřej Barták
« kdy: 26.02.2015, 09:12 »


Potřebuji použít klasický fén na vlasy v terénu bez zapojení k síti. Příkon fénu bude 1600W. Fén bude používán cca 2 minuty, 5 minut pauza, zase 2 min, zase 5 min pauza atd.... Celkem to bude tak 10x zapnuto na 2 minuty. Lze použít nějaký výměník, který se zapojí k nastartovanému autu a jeho autobaterii? Kapacita autobaterie je 74 nebo 77 Ah, napětí 12V.
Popřípadě pokud se vejde do auta kapacitně větší baterie, vyřeší to, zda budu moci použít výměník nějaký?

Zde pak mám odkaz na elektrocentrál u, která by to měla vydržet (hledám jen levnější variantu - výměník na autobaterii).

http://www.kipor.cz/kipor-ig2000
Zaznamenáno
JoseCZ
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 26.02.2015, 09:53 »

1600W je celkem dost. Nevím jaké je zamýšlené použití, ale nebylo by jednodušší použít nějaký plynový spotřebič (tzv. horkovzdušnou pistoli) ?
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #2 kdy: 26.02.2015, 10:01 »

Nevím jaké je zamýšlené použití

No právě. Jestli je pán kočovný kadeřník, tak bych plynovou horkovzdušnou pistoli důrazně nedoporučoval!  Super!
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #3 kdy: 26.02.2015, 11:26 »

Já používám malý benzinový agregát....bez problémů...


1600W z baterie-měnič stejná cena jak agregát.... Jsem v rozpacích
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 26.02.2015, 14:19 »

Kdybychom věděli co to bude, mohli bychom přemýšlet, jestli by stačil i menší výkon.
Existují taková cestovní provedení, u kterých se předpokládá např. použití v karavanu a jsou na 12V.
"Strýček gúúgl" napoví a možná i nasměruje, např. na Brunner...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Milan Hudec
*
Online Online



« Odpověď #5 kdy: 26.02.2015, 19:00 »

Kadeření potulných psů přímo v terénu?
Také by mne celkem zajímalo k čemu, nicméně pokud centrálu, tak zhruba o 1/3 větší výkon, nežli spotřebič, on trochu jednak "kecá" výrobce centrály, atd.
Zaznamenáno
Ondřej Barták
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 27.02.2015, 07:38 »

Nemyslím, že je tak podstatné k čemu to bude sloužit. Jasně jsem v mé otázce a příspěvku uvedl, jak dlouho to bude foukat. Na co to bude foukat je už bohužel pracovní tajemství.

Myslíte si, že tento měnič by se dal použít? Podmínky platí pořád stejné co jsou nahoře v prvním příspěvku. Popřípadě pokud by to šlo použít jak moc by trpěla baterie, alternátor ... atd.
Jsem jen lajk a opravdu s tím nemám zkušenosti  Nerozhodný

http://www.nej-ceny.cz/309343/we-menic-napeti-dc-ac-12v-230v-2000w-2-zasuvky.html
Zaznamenáno
Roman Šafránek
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 27.02.2015, 08:25 »

Při odběru 1600W, i kdyby se zanedbaly všechny ztráty a účinnost měniče, budete z 12V baterie odebírat proud cca 133A. To budete muset měnič připojit přímo k baterii pořádně hrubými (a co nejkranšími) kabely. To by v mnoha případech mohlo vyžadovat nějaký zásah do vozidla (nepřístupná baterie, těžko budete pokaždé někde něco vytahovat a montovat, použití nějakých krokosvorek bych ani neuvažoval).
Teoreticky by to ta baterie měla vydržet cca půl hodiny, nemůžete ale počítat s tím, že je baterie ve 100% stavu, rovněž při velkém odběru je využitelná kapacita baterie o dost nižší. Reálně odhaduji výdrž baterie na max. 10 minut používání fénu. Pak záleží co máte za vozidlo, jak mu funguje nabíjení, jak výkonný má alternátor, 74Ah baterie ale ukazuje spíše na trošku větší objem motoru (možná menší diesel). Osobně si myslím, že při zapnutém motoru a vypnutých všech spotřebičích v autě by to možná mohlo i vyjít. Alternátoru by takovýto provoz vadit neměl, baterie z něj úplně nadšená nebude a možná ji, při častém používání, o nějaký ten rok zkrátíte životnost.

Osobně bych se ale přikláněl k té centrále. Centrál Kipor IG máme několik a je to dobrý stroj. Ušetříte si pár tisícovek za zásah do vozidla, provoz bude možná taky levnější (auto sežere na volnoběh asi více nehledě na opotřebení baterie),  nebudete muset tahat dlouhé prodlužovačky a celé řešení bude takové univerzálnější .
Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #8 kdy: 01.03.2015, 15:28 »

Technicky řešitelné to je. Chce to samozřejmě spočítat kapacitu baterie / plánovaný odběr, abyste v půlce práce nezjistil, že jste bez šťávy.
V odkazu na měnič jsem nenašel info o tvaru sinusovky, ne všechny spotřebiče si nechají líbit modifikovanou. Vzhledem k výkonu a ceně to bude levný měnič s obdélnikovou sinusovkou. Asi bych do něj osobně nešel a raději si připlatil.
Při tomto odběru zapomeňte na připojení k autobaterii ve vozidle z několika důvodů. průřez přívodních kabelů, konstrukční provedení odjištění pro daný proud, ale třeba i riziko, že prostě nenastartujete a neodjedete.
V tomto případě doporučuji přidat do vozidla druhou baterii, doporučuji trakční, která bude připojena k palubnímu napětí přes oddělovací relé, které po nastartování motoru začne dobíjet záložní akumulátor. Po vypnutí je akumulátor odpojen od palubní sítě a můžete ho libovolně vyždímat. Trakční baterie si v tomto režimu a pro tento účel nechá líbit víc než startovací a rozdíl v ceně je zanedbatelný.
Samozřejmě že pro toto zapojení budete muset pravděpodobně i vyměnit alternátor za jiný s vyšším proudem.
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Petr Liskar
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 01.03.2015, 17:32 »

Něco takového (viz příloha) by vám nestačilo?

* unipower-300-1.pdf (866.84 KB - staženo 650 krát.)
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.053 sekund, 23 dotazů.