{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?  (Přečteno 4886 krát)
Vladimír Rybár
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« kdy: 01.09.2014, 16:38 »


Mám záhradný šrotovník Viking GE 250.

230V~ 50Hz , In = 11,4 A  , P1 = 2,5 kW , n = 2800 min-1

Pri zapnuti motor bezi na mensie otacky (odhad 1000 min-1) a po 5 sekundach ho vypne ochrana ...
Vinutie statora je docela zahriate (udrzim prst).
Pripojeny kondenzator 25uF.
Motor je rozobratý prvý krat od kúpy.
Rotor ide rukou potočiť, ale kusok ťažšie zrejme sú trochu opotrebované ložiská, ale zadretý nie je.
Môj názor ako študenta elektro je ze zhorelo hlavné vinutie (medzizavitovy skrat) a motor beží iba na pomocnom vinutí ale preto zakladám túto tému, lebo sa chcem opýtať odborníkov skôr ako ho pôjdem dať previnut.
Zaznamenáno
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 02.09.2014, 03:58 »

Mezizávitový zkrat se pozná měřením proudu, který motor odebírá s porovnáním se štítkovou hodnotou. Jestli se vám po 5-ti sekundách chodu zahřeje jak píšete asi to bude k převinutí.
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #2 kdy: 02.09.2014, 05:48 »

tady asi něco nesouhlasí. K motoru 2,5 kW neodpovídá kondenzátor 25 uF. tam by měl být daleko větší. Nebylo by možné vyfotit štítek motoru?
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 02.09.2014, 08:46 »

Tak ako to tu už predo mnou bolo písané, hodnota toho kondenzátora je trochu divná. V každom prípade ho doporučujem aj odmerať. V poslednej dobe som ích musel meniť 3x na čerpadlách.
Zaznamenáno
Vladimír Rybár
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 02.09.2014, 10:27 »

Motor samotný na sebe žiadny štítok nemá, iba na celom stroji je štítok ktorý prikladám aj s ostatnými fotkami...


* 20140831_195414.jpg (223.01 KB, 750x999 - prohlédnuto 423 krát.)

* 20140901_150219.jpg (272.3 KB, 750x999 - prohlédnuto 429 krát.)

* 20140901_150250.jpg (260.69 KB, 750x1000 - prohlédnuto 450 krát.)

* 20140901_150307.jpg (139.21 KB, 750x562 - prohlédnuto 433 krát.)
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #5 kdy: 02.09.2014, 11:05 »

Nerad bych se mýlil, ale to vypadá přesně jako motor do sekačky s výkonem zhruba okolo 0,75 - 1,1 kW. Dokonce i tvarem. A hodnota kondenzátoru by tomu i odpovídala. Domácím měřením nezměříte téměř nic. Doporučuji svěřit opravu do odborného servisu na motory, ale velmi to připomíná napálené HF vinutí motoru.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 02.09.2014, 11:29 »

Pokud se motor rozbíhá s minimálním mechanickým zatížením, stačí na jeho rozběh i menší kapacita, než je teoreticky "optimální" hodnota.

Vadný kondenzátor může způsobit to, že při určitých otáčkách místo aby pomohl s rozběhem, začne motor brzdit.
Ale vůbec není dobré zkoušet opakovaně co to udělá a nechat to tak dlouho,dokud nevypadne ochrana. Opakované přehřátí vinutí je nejlepší cestou k jeho zničení. I když možná už vadné je.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Vladimír Rybár
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 02.09.2014, 11:42 »

Pokud se motor rozbíhá s minimálním mechanickým zatížením, stačí na jeho rozběh i menší kapacita, než je teoreticky "optimální" hodnota.

Vadný kondenzátor může způsobit to, že při určitých otáčkách místo aby pomohl s rozběhem, začne motor brzdit.
Ale vůbec není dobré zkoušet opakovaně co to udělá a nechat to tak dlouho,dokud nevypadne ochrana. Opakované přehřátí vinutí je nejlepší cestou k jeho zničení. I když možná už vadné je.

Toto je docela možné, lebo celkovo šrotovník bolo možné pustiť iba keď boli nože volné... Ak sa v nich nachádzali nejaké konáre motor sa nerozbehol a iba vrčal na mieste.

A čo sa týka toho aký ma teraz chod, motor sa rozbehne približne na tých 1000 ot/min-1 a po pár sekundách ho vypne, ale rotor sa nedotočí samovoľne na nulové otáčky , ale motor sa v okamihu zastaví na nulové otáčky...

A kondenzátor som skúšal iba provizorne, tak ako by sa to nemalo(nabiť, vybiť) ..  A prišiel som nato že prerazený nieje, merač kapacity C nemám momentálne k dispozícií...
Zaznamenáno
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 02.09.2014, 13:10 »

Na treťom snímku je vidieť nejaký krúžok pod vinutím. Mohla by to byť elektro brzda, ktorá pri strate magnetického poľa rotora zabrzdí. Podobne je riešený  motor na niektorých kosačkách. Mal som taký prípad, že táto brzda sa rozsypala a brzdilo to, kedy chcelo. To by mohlo spôsobovať aj to, že nedokáže nabrať plné otáčky. Netvrdím, že to bude ono, lebo z obrázku to jasne nevidieť.
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #9 kdy: 02.09.2014, 17:19 »

Tyto motory mají mechanickou brzdu z důvodu bezpečnosti. A proto opakuji -opravu svěřit specializované mu servisu.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 02.09.2014, 23:06 »

...
A kondenzátor som skúšal iba provizorne, tak ako by sa to nemalo(nabiť, vybiť) ..  A prišiel som nato že prerazený nieje, merač kapacity C nemám momentálne k dispozícií...

Pokud máme trafo, kde je nějaký vývod s napětím 3V (přesně by to mělo být asi 3,17, kdo má zájem, může si to spočítat), tak kondenzátorem připojeným na toto napětí (frekvence 50Hz) teče proud, "kolik mA - tolik mikroFaradů"
Pokud přes kondenzátor připojíme klasickou žárovku na 230V, měla by svítit, ale slaběji.  Pokud svítí "naplno", kondenzátor se nám proráží, pokud nějak poblikává nebo mění jas, také špatně, kdyby nesvítila, nemá kondenzátor kapacita (poškozený přívod,...)
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Vladimír Rybár
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 05.09.2014, 15:04 »

Takže motor je previnuty. Bolo prerazené hlavné a pomocné vinutie. A motor má naozaj 2,5kW....
Ďakujem za odpovede...
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.169 sekund, 22 dotazů.