{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Co byste poradili vodním výzkumníkům elektromobility vy?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Co byste poradili vodním výzkumníkům elektromobility vy?  (Přečteno 3855 krát)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« kdy: 14.07.2014, 08:02 »

Elektromobilit a bují i na Vranovské přehradě
    Přemýšlíte nad souvislostí přehrady a elektromobilů? Že elektrika a voda k sobě moc nesedí? Inu z hlediska elektrotechnik y ne ale z pohledu ekologie určitě ano. Na hladině Vranovské přehrady elektromobily neplavaly ale na břehu jste je vidět mohli. Zastavili jsme se s kamerou na již tradiční jachtařské události, jejíž součástí byl i závod elektricky poháněných lodí. A tak i zde se potvrzuje, že elektriku naleznete všude ...
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
Co byste poradili vodním výzkumníkům elektromobilit y vy?
   
Zaznamenáno

.
Které tři funkce nových videopořadů chcete zdarma? Zvolte si zde!
 ....

- Proud a napětí objevíte vzápětí!  Elektrika.cz -
Petr M
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 14.07.2014, 08:37 »

Co bych poradil? Prozkoumat s dětma "parníky na šalinu" na pryglu Smích Tamní flotila jezdí na baterky už roky...
Zaznamenáno

Jsem programátor jednočipů, zaměřený na automatizaci. Se zájmem o silnoproud od pěti let, maturitou elektro a papírama na to, abych mohl svůj výtvor legálně otestovat pod napětím do 1kV...
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 14.07.2014, 08:50 »

Jestli se něco nezměnilo, tak na Staňkovský rybník nesmí lodě se spalovacím motorem.
Tam se nějaká ta lodička s elektrickým pohonem celkem logicky objeví...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Václav Třetí
*
Online Online



« Odpověď #3 kdy: 14.07.2014, 08:56 »

Elektropohon hlavně malých loděk je již standard mnoho let, mají je rádi rybáři, nedělají mnoho hluku a neplaší ryby. Před několika léty jsem opravoval známému přívěsný elektrohon zn. Shakespeare pro rybářskou pramici starý asi 40 let - a povedlo se.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #4 kdy: 14.07.2014, 09:50 »

Co bych poradil? Prozkoumat s dětma "parníky na šalinu" na pryglu Smích Tamní flotila jezdí na baterky už roky...

Ona ta flotila na Pryglu jezdí na šalinu už od prvopočátku. Historie lodní dopravy se datuje na této přehradě někdy do 50 let min. století. Tenkrát ty lodě stavěli nadšenci v dřevěné loděnici doslova na koleně a elektrický pohon na lithiové baterie tam byl samozřejmostí od začátku.

Z webu:
Historie lodní dopravy v Brně
Myšlenka využití hladiny údolní přehrady na řece Svratce u Kníniček k provozu rekreační lodní dopravy měla své počátky již v třicátých letech, dříve než byla přehrada dokončena. Provoz lodní dopravy byl zahájen 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V letech 1948 – 1949 byla plavební dráha postupně prodloužena na Mečkov a do Veverské Bitýšky.
Charakteristic kým znakem provozu lodí na Brněnské přehradě je elektrický pohon. Tato skutečnost má značný ekologický význam, neboť je účinným opatřením proti znečišťování vodárenské nádrže pro Brno ropnými produkty a přispívá k čistotě ovzduší a snižování hlučnosti v rekreační oblasti města Brna.
Začátky provozovny lodní dopravy na přehradě byly velmi skromné. V prvním roce provozu se lodě ošetřovaly i stavěly prakticky pod širým nebem. V roce 1947 byl postaven dřevěný hangár s několika dalšími menšími dřevěnými objekty, který umožňoval alespoň část prací provádět pod střechou.
Po období počáteční konjunktury a pozvolného poklesu v šedesátých letech, se později poměry ustálily. Začalo se však výrazněji projevovat stárnutí lodního parku i provizorních dřevěných objektů provozovny. V roce 1978 bylo započato s celkovou rekonstrukcí provozovny a do roku 1985 byly vybudovány 2 zděné hangáry. V osmdesátých letech byly provedeny generální opravy a modernizace několika lodí. V roce 1995 byla postavena ocelová provozně-správní budova lodní dopravy. Stavba symbolizuje svým tvarem a barvou loď. Současný lodní park se skládá z menší jednopalubové lodi Brno a pěti větších dvojpalubových lodí Stuttgart, Dallas, Lipsko, Utrecht a Vídeň.


A ta fotka v příloze, jak typický název lodi pro padesátá léta, že?  Škleb


* lod_udernik.jpg (104.53 KB, 480x323 - prohlédnuto 210 krát.)
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Petr M
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 14.07.2014, 10:46 »

Tak nezbývá, než poslat elektriku, aby prolezli podpalubí parníku na Pryglu a loděnice s kamerou  Mrknutí Určitě by bylo zajímavý vědět, jak tehdy řešili regulaci tehdy a jak teď...
Zaznamenáno

Jsem programátor jednočipů, zaměřený na automatizaci. Se zájmem o silnoproud od pěti let, maturitou elektro a papírama na to, abych mohl svůj výtvor legálně otestovat pod napětím do 1kV...
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E1B


WWW
« Odpověď #6 kdy: 14.07.2014, 10:51 »

Elektropohon hlavně malých loděk je již standard mnoho let, mají je rádi rybáři, nedělají mnoho hluku a neplaší ryby. Před několika léty jsem opravoval známému přívěsný elektrohon zn. Shakespeare pro rybářskou pramici starý asi 40 let - a povedlo se.

Rybáři nemají problém s hlukem od motorů. Rybáři mají především problém s komunistickými pohlaváři, kteří nadále setrvávají ve vedeních organizací, které rozhodují a tom, jak se má rybář chovat, co může a co nemůže.

Když vás na lodi s elektromotorem uprostřed přehrady (osobní zkušennost na Nechranicích) přepadne vychr, což není na Nechrankách nic vyjímečného, pak se můžete modlit, že dojedete k nějakému břehu včas.
Osobně nejsem zastáncem elektromotorů na loďkách.
Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E1B
Člen Unie soudních znalců oboru elektro
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
Michal Šenkýř
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 14.07.2014, 13:06 »

Osobně nejsem zastáncem elektromotorů na loďkách.
Za dob studií a pak i nastálo a poté opět brigádně jsem vozil turisty v Punkevních jeskyních. Tam nic jiného než elektropohon nejde (vlastně jde, když se to pokazilo, vzali jsme bidlo do ruky a píchali a píchali).
Napájení dvěmi sadami NiCd akumulátorů. Na starších lodích stejnosměrné motory v suchu lodi, na novějších motor ponořen ve vodě.
Celková délka plavby 450m prázdný proti proudu, 450m s návštěvníky dolů s jedním mezipřistáním. Celkem 900m + občas couvání při vyhýbání. To vše 10x denně, takže jsem najel klidně 9 km za den. Prázdná loď asi 1300 kg, plná až 3000 kg. Pokud se lodník o akumulátory dobře staral, neměl problém.
Zaznamenáno

Drážní energetika, vedení vn.
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E1B


WWW
« Odpověď #8 kdy: 14.07.2014, 13:16 »

Předpokládám, že v punkevních jeskyních nemusel nikdo s elektromotorem překonávat dvoumetrové vlny. Pak bych chtěl vidět tu spokojennost.
Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E1B
Člen Unie soudních znalců oboru elektro
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #9 kdy: 14.07.2014, 14:44 »

Omlouvám se za mystifikaci, nebyly tam lithiové, ale NiCd baterie. ajoooo
Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Milan Hudec
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 15.07.2014, 18:46 »

Správný rybář se pustí tak daleko abby byl schopen doplavat po svých  tanecek
Jinak k tématu, aku lodě jsou z mého pohledu na rozdíl od automobilů takovým tím normálním a přirozeným využitím elektropohonu.
Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #11 kdy: 15.07.2014, 18:51 »

... na rozdíl od automobilů takovým tím normálním a přirozeným využitím elektropohonu.

Dnes.
Vzpomeň si na svá slova za pár roků. Není to dlouho, co se o baterkách v lodi mluvilo jako o naprostém a nebezpečném nesmyslu. A už je to přirozené?
 bojim bojim bojim
Zaznamenáno

.
Které tři funkce nových videopořadů chcete zdarma? Zvolte si zde!
 ....

- Proud a napětí objevíte vzápětí!  Elektrika.cz -
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Nařizuje některá ČSN vypínat ovládací fázi u motoru dalším servisním vypínačem?
 Asynchronní stroj, Asynchronous machine
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaké jsou moderní pohony elektrické trakce?
 Jak správně připojit elektromotor s brzdou ?
 Jak je zapojen servomotor obecně?
 Jak se budou chovat dva asynchronni motory pohanejici jednu hridel?
 Co říkáte na připojení pohonů pomocí 3X1,5 + 3G0,25?
 Jaký typ motoru byste doporučili na pohon vrat?
 Kde pořídit el. pohon odvětrávací turbínky ?
 Jak se testuje správnost funkcí servopohonu Deltadrive?
 Aký motor je vhodnější pro průmyslov. aplikaci lineárního pohonu - AC alebo DC?
 Nemá někdo návod pro montáž k servopohonu KLIMACT KT1 52 432?
 Jak zapojit predokenni roletu Velux SML?
 LAPP KABEL: O nejnovějším servokabelu Lapp Group ÖLFLEX® SERVO FD 796 CP
 Jak dimenzovat předřadný odporu u stejnosměrného pohonu?
 Kdo z vás přišel do kontaktu s tímto válcem?
 O aplikaci pohonů ABB
 Neporadíte mi vhodný pohon pro posuvné fasádní panely/ posuvné okenice?
 Dá se sehnat pohon pro automatické žaluzie u ventilátoru?
 Nemáte někdo návod k servopohonu nebo identifikujete výrobce?
 Evektor představuje řadu inovativních elektrických hnacích náprav pro malá vozidla
 Jak musí být vybaveny odpojovače ovládané motorickým pohonem?
 ABB: Proč mají regulované pohony tak dramatický vliv na svět?
 Nemáte někdo návod na údržbu k klasickým "komunistickým" elektrobubnům?
 Doporučíte mě elektrické pohony pro otevírání výklopných dvířek kuch. linky?
 Kde seženu jednoduchý a hlavně levný motorek přibližně 5RPM?
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Jak změřit servo Belkin LM24-RS které neotvirá a pouze zavira?
 Polohovací jednotky na bázi lineárních motorů = naše budoucnost
 ARisk#10 Proč se někdo brání nasazení řízených pohonů?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.083 sekund, 22 dotazů.