{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jaký je jmenovitý proud motoru ZTE V.TIRNOVO 2412-6?  (Přečteno 4432 krát)
Martin Edr
*
Offline Offline



« kdy: 21.05.2014, 07:55 »

,

potřeboval bych poradit s jmenovitým proudem ZTE V.TIRNOVO 2412-6 viz obrázek. Motor má 8kW, ale jmenovitý proud má uveden 24,5A. Instalovaný motorový spouštěč je v rozsahu 10-16A a funguje bez problému. Bohužel je stejných motorů pokaždé jinak nastaven. Jde mi o správné nastavení motorového spouštěče. Nesetkal jste se někdo s těmito motory? Zkoušet přenastavovat ochranu za provozu si nemohu dovolit.


* DSCN5198.jpg (363.28 KB, 2592x1944 - prohlédnuto 696 krát.)
Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 21.05.2014, 10:19 »

Jmenovitý proud máte na štítku.Protože je to motor šetipólový, je ten proud takový, jaký je, to je větší, než by odpovídal motoru dvojpólovému o stejném výkonu.Zřejmě je motor k dannému zařízení předimenzovaný, proto ho udrží i menší spouštěč.Nemůž ete vzít klešťák a změřit si proud za provozu?Pak byste mohl zjistit, jak nastavit spoušť.Jinak by měla být nastavena na jmenovitý proud.
Zaznamenáno
Martin Edr
*
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 21.05.2014, 10:28 »

Měření klešťákem za provozu jsem se chtěl vyhnout, je tam dost prašné prostředí ... bohužel mi asi ale nic jiného nezbyde.
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #3 kdy: 21.05.2014, 11:19 »

Tam něco mírně nehraje.
Proud 24,5/42,5 A je tak pro 11kW motor (950 otáček). Motor 7,5 kW by bral tak 17A, ale vzhledem k tomu že je na motoru zatěžovatel 40%, může být proud i odlišný. Motor 8kW je mimo normovanou řadu výkonů.

Krytí IP44 je v tomto prostředí dost málo, navíc to vypadá jako moučný prach a ten je výbušný...
Není to nevýbušný motor??

Tipuji, že výrobce motor pro stroj předimenzoval, nebo motor nemá ventilátor.
Jestli je motor původně na kostře 7,5 nebo 11 kW motoru se dá většinou určit dle  osové výšky a délky motoru. U MEZ-Siemens se dostanete u 950ot/min na osovou výšku 160mm, motor 7,5kW má tvar 160M, motor 11kW 160L - oba mají osovou délku 588mm a hřídel 42mm (platí pro motory se zatěžovatelem 100%).

Ale pravdu v nastavení ochrany má jen ampérmetr.
Musíte měřit v prachu u motoru? Nelze měřit v rozvaděči? U motoru toho moc nezměříte, neboť abyste dostal proud mezní, musíte měřit celý typický pracovní cyklus stroje (samozřejmě s vyloučením špičky rozběhového proudu).
Proud asynchronního motoru je od cca poloviny příkonu přímo úměrný zatěžovacímu momentu - při konstantních otáčkách motoru to znamená, že největší proud je při největším mechanickém zatížení. A na tento proud se nastaví tepelná ochrana. Jen se kontroluje, zda je onen proud menší, než štítkový, což je zde asi problém. Ale vzhledem k tomu, že na ochranách máte proud 10-16A, tak asi bude na 10A ani ne poloviční zatížení motoru.
Vzhledem k tomu, že motor má zatěžovatel jen 40% a je tak zanesený prachem, že blbě chladí, je v zájmu všech jít s nastaveným proudem co nejníž.
Tudíž bez měření proudu v celém cyklu stroje se nedobabráte k výsledku.
 
P.S. V dokumentaci ke stroji a ve schematu fakt nic není?

Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Edr
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 21.05.2014, 15:02 »

Bohižel dokumentace ke stroji není, motor není ve výbušném prostředí a měřit ampermetrem jedině v rozvaděči, který je ale cca. 2m od tohoto motoru. Takže jestliže otevřu dveře, za provozu, tak se mo dostane dost prachu dovnitř. Hodnota 40% mě také zajímala, ale nikde jsem nenašel, co toje. Mohl by jste mi říct, co údaj zatěžovatel znamená? Děkuji.
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 21.05.2014, 16:36 »

"Zatěžovatel, el .tech . míra přerušovaného zatížení el. stroje. Vyjadřuje poměr doby zatížení k součtu doby zatížení a prac. klidu v procentech. "

U motorů s během S3 je normovaná doba 10minut a z ní se bere celkem doba běhu ku 10 minutám. Normované zatěžovatele uváděné na štítku jsou 15%, 25%,40%,60%.
To znamená, máte-li zatěžovatel 40%, pak v 10 minutách může motor běžet nejvýše 4minuty a 6minut musí chladit vypnutý.
Motor je pro trvalý běh poddimenzovaný a bez přestávek by se přehřál.

Zase je lehčí a levnější. Například domácnostní brány a garážová vrata mívají motorky se zatěžovatelem 15%, průmyslová vrata a rolety 100%.




* Zatěžovatel.gif (56.38 KB, 523x716 - prohlédnuto 369 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
ACEOF ACES
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 22.05.2014, 00:55 »

S těmito motory jsem se nesetkal.
Domnívám se, že proud 24,5A platí pro Y380V a zatěžovatel 40%, potom by měl být podle štítku motor na 8,0kW, tomu by odpovídal pro Y380V proud 15,5A.
Ale je potřeba vzít také v úvahu místní podmínky, tj. poháněný stroj, zatížení, pracovní cyklus, chlazení, znečištění motoru atd., a nastavení proudu na motorovém spouštěči případně ještě snížit.
Zaznamenáno
Kastner Lubomír
*
Offline Offline



Kastner Lubomír - specialista na elektromotory


WWW
« Odpověď #7 kdy: 22.05.2014, 06:06 »

prosím vás nechytejte se jen proudů uvedených na štítku!! Motor je paramentrován na napětí Y 380V, ale pokud máte v síti v místě napájení třeba 405 V budou proudy zcela jiné. tady se skutečně musí pracovat s měřící technikou - napětí a proudy. A pak i velmi záleží na konkrétní dané aplikaci - k čemu je ten motor použit - co pohání. Jsou případy, kdy může docházet k různým výkyvům, nárazům apod. Takže při nastavení ochrany se musí brát na zřetel více faktorů než jen jeden údaj ze štítku.
Zaznamenáno

Servisní technik specialista v oblasti elektromotorů, jejich zkoušení, defektoskopie, vibrací, navíjení, vyvažování. usazení apod.
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak opravit jednofázový motor 1,1kW, 230V?
 Neviete ako mozem spojaznit elektro motor MEZ K4S05?
 Co může být příčinou nižšíhou poudu komutátorového motoru?
 Je lepší rekonstrukce spouštění motoru, nebo použití modernějšího zařízení?
 Prečo asi nefunguje 1-fazovy asynchronny motor s kotvou na krátko?
 Může elektomotor fungovat s poškozeným vinutím?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Proč klesají otáčky motoru při přepnutí z Y do D?
 Proč se u motoru přehřívá pouze rotor a ne stator?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Proč vznikají mezizávitové zkraty motorů?
 Co lze na motorech měřit obyčejným multimetrem?
 Jak diagnostikujeme přetížení motoru dané nevhodnou zátěží?
 Proč se motor čerpadla po startu za chvíli zastaví a bez vibrací pouze hřeje?
 Zvládne někdo opravu soustruhu SV 18 RB?
 Proč provádět diagnostiku poruchy motoru na místě?
 Jak si vybrat správný motorový spouštěč?
 Kdy a jak volit třídy nadproudových relé?
 Na co si dát pozor při návrhu napojení motoru?
 Jaký vliv má připojení vodiče N na uzel ve hvězdě?
 Kdy se u motoru jedná o lehký a těžký rozběh?
 Ako diagnostikovať problémy na trojfázových asynchrónnych motorch?
 Jaké účinky mají vířivé proudy na ložiska motorů?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jak určit začátky a konce vinutí a přitom nezničit motor?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Jaké mohou být účinky okamžité reverzace za běhu motoru?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 O motorech #20: Co je to ustavení motoru?
 O motorech #21: Jaký vliv má vyvážení motoru na jeho chod a spolehlivost?
 O motorech #22: Kdy mažeme motor?
 O motorech #23: Kdy je dobré zkontrolovat motor?
 Musím pro kontrolu motoru rozpůlit stolní brusku?
 Jak zjistit jestli je elektrovřeteno funkční?
 Jak zapojit motor k pásové pile P320 (230V)?
 TIP: Ochrany EMOTRON spolehlivě chrání pracovní stroje
 Nezná někdo dodavatele dílů elektromotorů Spaggiari v ČR?
 Akú podložku použiť medzi hliníkové telo motora a káblové oko?
 Proč první půlhodinu vykazuje el. motor ventilátoru vyšší než jmenovitý proud?
 Neznáte nejaký typ otočnej napájacej zbernice 400V pre motor?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Proč klesnou otáčky u 3f motoru při přepnutí z Y na D?
 Jaký je proud 3f motoru v zapojení D/YY po převinu z 220V na 400V?
 Jaká může být příčina změny skluzové charakteristiky asynchronního motoru?
 Je možné motor chrániť proti spáleniu kondenzátorom?
 Je možné chrániť el.motor kondenzátorom?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.171 sekund, 22 dotazů.