Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Plánování, úvahy, vysvětlení, pochopení principu, rozhodování o tom, co si přeji, potřebuji, chci ...
| | |-+  Jak vysvětlit dětem proč při bouřkách vypíná elektrika?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vysvětlit dětem proč při bouřkách vypíná elektrika?  (Přečteno 10736 krát)
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« kdy: 04.06.2012, 21:05 »

  Takové téma na odlehčení.
  Dnes jsem dostal od sedmileté dcery zajímavou otázku. Proč při bouřce vypíná elektrika? Hmm sice jsem elektrikář a tak nějak (asi) chápu proč se tak děje. Ale jak to vysvětli sedmiletému dítěti. Tak jsem jí zkusil říct, že je někde na drátech vypínač, kterej když do něj udeří blesk, tak se vypne, aby blesk po drátech nedoputoval až k nám domů a nevyskočil nám ze zásuvky. Nespokojila se s tímto výkladem. Následovala otázka: "A proč se ta elektrika pořád zapíná a vypíná?" Odvětil jsem že je tam automatický vypínač. S tímto už se spokojila a usnula.
 
 Nevíte jak to vysvětlit dítěti, aby to pochopilo?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #1 kdy: 04.06.2012, 21:31 »

S tímto už se spokojila a usnula.
Palec vzhůru
To svědčí, že to bylo vysvětleno super. Další bude následovat, co to je "automatický" ?   Škleb

A když už jsme u těch vypnutí, dnes se EON vyřádil. Za noc a dnešek alespoň 10 vypnutí.  dabel