{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast řešení teoretických úvah
| | |-+  Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?  (Přečteno 16288 krát)
pavellla
« kdy: 26.06.2011, 09:50 »

Moderátor: Původní otázka "Výkon elektromotoru a řemenice?" pro h.... dobrá jest!  box box box box box box


Řeším takové dilema s elektromotorem na kompesor.
Původní elektromotor by o výkonu 5,5kW, 2900ot a řemenice 10cm.
Na kompresoru je řemenice 20cm.
Otáčky kompresoru mají být +- 1600ot/min.

Jenže tento motor nemám, ale mám možnost koupit skoro nový Siemens s výkonem 5,5kW, jenže má otáčky jen 1440.

Tudíž už na motoru nebude řemenice 10cm, ale větší, než je na kompresoru, abych dohnal těch chybějících 200ot.
Utáhne to motor a nebo je opravdu potřeba větší otáčky a menší řemenici na motoru?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vladimír Přibyl
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 26.06.2011, 14:24 »

Dejte tam stejne remenice a neni co resit. Kroutím očima
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
pavellla
« Odpověď #2 kdy: 26.06.2011, 14:37 »

stejne řemenice znamenají, že budou nižší otáčky, než má kompresor míti. JDe mi o to, když na motoru bude jednou tak veliká, jestli ten motor nebude dostávat velkou zátěž a neodejde do nebe motorů?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 26.06.2011, 15:06 »

Tak si to spočítejte:
 d x n= D x N
N = d x n / D
D =  d x n / N      
d = průměr řemenice - hnané, zvýšení otáček kompresoru
D = průměr řemenice - hnací
n = otáčky motoru
N = otáčky kompresoru
Potřebujete spočítat D.
S těmi stejnými řemenicemi  a - 160 otáček na motoru se vejdete do 10% tolerance, bude trochu menší výkon kompresoru, proto poběží motor déle, než natlakuje na požadovanou hodnotu.
Na motoru jednou tak velká nelze, byli by velké otáčky na kompresoru a to by nevydržel.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 26.06.2011, 19:22 »

stejne řemenice znamenají, že budou nižší otáčky, než má kompresor míti.
Ne. Stejné řemenice znamenají, že kompresor bude mít prakticky stejné otáčky, jako měl doteď  (pokud jste správně měřil průměry) nebo spíše o 5% vyšší. Tak co řešíte?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Bartosek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 26.06.2011, 20:48 »

Ale pokud byl spočítaný výkon motoru 5,5 kW a 2900 otáček jako optimální, tak stejný motor s 1450 ot. ten kompresor neutáhne.Zůsta nou-li stejné otáčky kompresoru, zvýši se zatížení motoru o 100%. A řemenice musíš mít obě o stejném průměru pro zachování stejných otáček. Původní otáčky kompresoru jsou 1450 otáček.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Janeček
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 26.06.2011, 21:11 »

Teď ještě vysvětlení, proč motor 1450ot 5,5kW neutáhne ten kompresor při převodu 1:1.Na to jsem velice zvědav. tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Pešek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 26.06.2011, 23:29 »

takyže utáhne...  výkon je stejný...

motory s menšími otáčkami, při stejném jmenovitém výkonu mají větší točivý moment, přičemž nižší točivý moment původního motoru byl znásoben převodem do pomala.

tzn. ten motor to utáhne, při stejném průměru řemenic bude mít kompresor cca 14-1500ot dle motoru, což je vyhovující a dál není co řešit...

jen sehnat soutružníka co vyrobí novou řemenici o průměru 200mm.

ovšem nutnost výroby řemenice, která je při použití motoru s menšími otáčkami nevyhnutelná, tvrdě snižuje  rentabilitu výhodného nákupu motoru, protože tato, poměrně velká řemenice bude stát v kusové výrobě bez okolků klidně několik tisíc, protože je to hunt materiálu, a na soustruhu to bude točit pár hodin, pak se musí ještě obrazit rážka pro pero a to při běžné taxe menších nástrojáren cca 600kč hod odpovídá, ještě si připočtěte cenu materiálu a čas..

takže ve skutečnosti, se může klidně vyplatit, sehnat odpovídající motor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

CNC mechanik - §6
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 27.06.2011, 00:06 »

To Václav Pešek :
Číst vás naučili? A co uvažovat, se nemusí?
Původní elektromotor by o výkonu 5,5kW, 2900ot a řemenice 10cm.
Na kompresoru je řemenice 20cm.

Převod do pomala 1:2...
Osobně bych to až tak neřešil, řemenice 1:1 nebude velký problém.
Aby dosáhl požadované otáčky na kompresoru, tak asi odhadem 1:1,1  řemenice : motor... Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Roman Vos.
« Odpověď #9 kdy: 27.06.2011, 08:42 »

Řemenice se nemusí nechat vyrábět, dají se běžně koupit jako taková stavebnice. Vnější část, podle venkovního průměru a typu řemenu a vnitřní kroužek podle hřídele motoru. Celé se to pak sešroubuje pomocí dvou imbusů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 27.06.2011, 15:42 »

Ako vypadá remenica na kmpresore? Ak nemá odľahčené boky, najjednoduchši e je túto upraviť na správny priemer, čo by bolo cca 92mm.Záleží ešte koľko a aké remene máte. Ide o to , či to výkonove ten priemer remeníc zvládne a hlavne koľko a ako často sa ten kompresor bude používať.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Bartosek
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 27.06.2011, 20:23 »

Pánové, ač nerad, nemohu souhlasit s vaším názorem na výkon motoru. Nikdo neříkal, že motor 5,5 kW 1450 ot. a 2900 ot. má jiný výkon. Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru. Máte to stejný, jako když vezmete automobilový motor a pojedete s ním dvakrát do stejného kopce, jednou např. na jedničku, vyjedete bez problému, podruhé zařadíte trojku a nevyjedete. Motor má stejný výkon v obou případech, ovšem na trojku jej prostě neúměrně zatížíte. A jěště jeden příklad. Na cirkulárce máte motor 5,5kW 1450 ot, otáčky na pilovém listu 2000. Zatěžujete tedy motor převodem do rychla. Při řezání není problém pilový list zastavit nebo zpomalit. Na druhé cirkulárce dáte motor 2,2 kW 2900 ot.,otáčky na pilovém listě 2000. Odlehčujete tedy motor převodem do pomala. Při řezání se vám zastavit list nepodaří.
    A k té řemenici, dobrý soustružník vám naúčtuje cenu materiálu a cca max. 2 hod. práce včetně drážky pro klínek. Takže žádné tisíce. Sám mám soustruh a těch řemenic jsem se něco nadělal.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 27.06.2011, 20:48 »

...Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru...
Ten motor má ovšem taky dvojnásobný točivý moment na hřídeli, tak nevím co jste vlastně chtěl tím dlouhým povídáním říct.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 27.06.2011, 20:52 »

Ako vypadá remenica na kmpresore? Ak nemá odľahčené boky, najjednoduchši e je túto upraviť na správny priemer, čo by bolo cca 92mm.
Jste si vědom toho, že tím zdvojnásobíte namáhání klínového řemene?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Marian9
« Odpověď #14 kdy: 28.06.2011, 10:04 »

Nikdo neříkal, že motor 5,5 kW 1450 ot. a 2900 ot. má jiný výkon. Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru.
Iste, ved prave preto sa musi zmenit prevodovy pomer.

Máte to stejný, jako když vezmete automobilový motor a pojedete s ním dvakrát do stejného kopce, jednou např. na jedničku, vyjedete bez problému, podruhé zařadíte trojku a nevyjedete. Motor má stejný výkon v obou případech, ovšem na trojku jej prostě neúměrně zatížíte.
To neni pravda. Staci si pozriet chrakteristiku motora a rozumiet jej. Spalovaci motor v tychto dvoch rezimoch ma rozne vykony.

 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #15 kdy: 28.06.2011, 21:38 »

Jste si vědom toho, že tím zdvojnásobíte namáhání klínového řemene?
Prosím prečítajte si celý môj príspevok. Píšem tam aj to, že   "Záleží ešte koľko a aké remene máte. Ide o to , či to výkonove ten priemer remeníc zvládne!"   Myslím si že v tabuľkách zistiť, či to bude dostačujúce nie je žiadny problém. Remenice a remene môžu byť(a väčšinou u starších strojoch aj boli)natoľko predymenzované, že túto úpravu znesú.  
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #16 kdy: 29.06.2011, 00:07 »

Jedná se o přenos výkonu 5,5 kW při otáčkách 1440/min, což při jednom klínovém řemenu znamená, pokud se mají dodržet tabulkové hodnoty, už volbu normovaného průřezu B klínového řemene, a ten pak už má povolen nejmenší výpočtový průměr řemenice 125 mm (a tedy vnější průměr cca 135 mm).

Proto bych byl s raděním zkrouhnout tu hnanou řemenici na průměr 100 mm velmi velmi opatrný, přicházelo by to v úvahu jen při dvou klínových řemenech průřezu A nebo třech řemenech průřezu Z.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jozef BABJAK
« Odpověď #17 kdy: 29.06.2011, 08:24 »

Pan Fuk, klobúk dole! Čím sa vy živíte, že máte tak široký rozhľad a zároveň hlboký vhľad?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Z jakého motoru je možno udělat generátor?
 Jaké motory se používají pro stolařské frézy?
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Je možná regulace otáček motoru centrálního vysavače?
 Jak změnit směr otáčení jednofázového motoru?
 Jak správně nastavit resolver (encodéru) v motorech Baumuller po výměně?
 Dá se použít asynchronní elektromotor k brždění?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak u elektromotorů spočítám kolik utáhnou kilogramů?
 Proč vypadává hl. jistič 3x25A/B při zapnutí motoru 5,5 KW?
 Bude fungovat třífázový motor jako dvoufázový generátor?
 Je možné provozovat třífázový motor na jedné fázi v zapojení do hvězdy?
 Jak připojit dva autoalternátory paralelně?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak určit výkon elektromotoru pro zatížení S3?
 Jak změní otáčky a výkon motoru 380V zapojeného jako generátor ve 400V síti?
 Jak se spočítá 2.f. proud rotoru kroužkového motoru?
 Lze stejnosměrný motor pohánět oběma směry?
 Poradíte mi s dimenzí vedení pro motor?
 Jakými způsoby lze řídit stejnosměrné motory?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.085 sekund, 22 dotazů.