{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast definic pojmů
| | |-+  Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?  (Přečteno 16694 krát)
FerdaM
« kdy: 26.01.2010, 18:56 »

Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru v zapojení do Y?

#117#


Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #1 kdy: 27.01.2010, 10:18 »

Vážený pane FerdoM,
u normálních motorů se N na uzel nepřipojuje. Z hlediska jiné reakce klasické tepelné ochrany motoru při ztrátě jedné fáze to asi není ani moc dobré dělat.
U brzdových motorů slouží připojení k N jako pól jedné strany jednofázové cívky odbrždění pružinami, nebo permanentním magnetem. Druhý pól brzdové cívky se připojuje na jedno z vinutí motoru, nejčastěji na U1.
Při zapnutí motoru se motor sám odbrzdí. Zapojení brzdy je možné i na uzel nenapojený na N, brzdný účinek je horší, motor je více namáhán. Hodně je to užívané v středomořských brzdových motorech. Proto se pro zlepšení funkce občas uzel na N připojí dodatečně, je-li k dispozici 5 žilový přívodní kabel.
Lepší je ale na N připojit jen cívku brzdy a ne i uzel hvězdy motoru, ale občas není v motoru speciální 8-mi šroubová, ale jen klasická 6-ti šroubová svorkovnice. Takže připojení N na uzel je podle mne spíš z nouze cnost.
Další otázka jestli je to opravdu třífázový motor, jestli to není motor jednofázový Mrknutí
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Marty Salak
« Odpověď #2 kdy: 27.01.2010, 15:16 »

Chyba pane Kurka u normalnich 3f. motoru se pripojuje N vodič v zapojení do Y v případě že je motor spínán
polovodičovým bezkontaktním spínačem. Alespoň u nás v práci se to tak dělá. Pracuji jako elektromechani k v prumyslové automatizaci kde vyrabíme nove stroje a je to naprosto běžné. Jakmile je motor spinan přes  polovodičové relé je nutné připojit N. Pokud tak neučiníme relé dlouho nevydrží Smutek

P.S:: Řekl bych že reakce klasicke tepelne ochrany neni nijak zvlast timto zapojenim ovlivnena. Normalne se to pouzivá a to bez jakychkoliv problemu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Renza
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 27.01.2010, 18:55 »

... u normalnich 3f. motoru se pripojuje N vodič v zapojení do Y v případě že je motor spínán
polovodičovým bezkontaktním spínačem. Pokud tak neučiníme relé dlouho nevydrží Smutek


Já osobně jsem se s tímto zapojením nesetkal. A nemám problém, že by SSR relé odcházela bez zapojení vodiče N do uzlu.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 27.01.2010, 20:21 »

to M.Salak
Můžete to s tím uzlem zapojeným  na N posat troch podrobněji ?
Když si nakreslím zapojení normálního 3F motoru do Y s izolovaným středem a pak na střed dám N, tak mi protékající proud vychází odlišně.
Som z teho volaaký celý zmetený..
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Marty Salak
« Odpověď #5 kdy: 27.01.2010, 20:26 »

Já osobně jsem se s tímto zapojením nesetkal. A nemám problém, že by SSR relé odcházela bez zapojení vodiče N do uzlu.

Vše je to o tom v jake aplikaci je použito hlavně jaka je frekvence spinani atd. vlastně hlavně z tohoto důvodu (časté spínaní motoru) se používa bezkontaktni polovodičové relé jinak pro běžné použití kde se spína motor málo často nemá smysl. Dnes je vše o ceně a přeci jen tam kde je  možné použít stykač jde tam. Nicmene tim ze pripojite N  nic nezkazite bez připojeného vodiče N  při frekvenci sepnutí 30, 40, 50a vice za minutu se dějí věci Úsměv. Velmi těžko vysvětlujete zákazníkum proč jste tam již podruhé tento měsíc. Nikdo vám to nezaplatí takový zbytečný zásah přijde na deset tisic. Proto je lepší ho vždy při použití SSR připojit. Máme tu nejlepší technickou podporu přímo u dodavatelů vše se konzultuje s nimi.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Renza
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 27.01.2010, 21:04 »

To: Marty Salak
V mých podmínkách je spínání max cca 30x za minutu. Je pravda, že používám SSR relé poměrně naddimenzované .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #7 kdy: 28.01.2010, 14:53 »

Můžete to s tím uzlem zapojeným  na N posat troch podrobněji ?
Když si nakreslím zapojení normálního 3F motoru do Y s izolovaným středem a pak na střed dám N, tak mi protékající proud vychází odlišně.
Som z teho volaaký celý zmetený..
V ustáleném stavu je proud do napojeného i nenapojeného uzlu  shodný. Je totiž nulový. V uzlu by mělo být proti N nulové napětí. Cívky a jejich zátěž by měla totiž být přísně symetrická.

Na tomto principu se používá i detekce výpadku topného tělesa u tří shodných topných těles zapojených do hvězdy. Mezi N a uzel se napojí střídavé relé, které při přerušení jednoho z těles dostane na cívku dostatečné napětí, relé sepne a tím indikuje přerušení jednoho tělesa. Je to podstatně levnější než 3 ampérmetry, nebo wattmetr.

Podle mne mezi na N nenapojeným a napojeným uzlem je rozdílný fázový proud při běhu motoru na dvě fáze. Tento stav trvá do doby než vybaví tepelná ochrana motoru a to je pro motor kritická doba. Docela by mne ten rozdíl proudů zajímal, ale teoreticky to nemá moc smysl rozebírat, záleží na zátěži motoru. V tomto ohledu by to bylo zajímavé korektně změřit, myslet si, že to tepelnou ochranu nijak neovlivňuje znamená houby vědět. Teoreticky by mohla být pro rychlejší vypnutí situace s uzlem napojeným na N příznivější, ale lepší je klešťový ampérmetr, než křišťálová koule.

Alespoň u nás v práci se to tak dělá. Pracuji jako elektromechani k v prumyslové automatizaci kde vyrabíme nove stroje a je to naprosto běžné. Jakmile je motor spinan přes  polovodičové relé je nutné připojit N. Pokud tak neučiníme relé dlouho nevydrží Smutek
Vážený pane Salaku, docela by mne zajímalo v jakém oboru průmyslové automatizace pracujete, jaké jsou to pohony a jaká jsou to SSR. Nikde jsem to takto ještě aplikovat neviděl a v katalozích třífázových SS stykačů nic takového požadováno není. A když si vezmu jakýkoliv frekvenční měnič či softstartér, ti jsou na tom s četností spínání daleko hůř, nikde se uzel hvězdy motoru na N nepřipojuje. Mj. už proto, že ty motory bývají zapojené i do trojúhelníka. A třífázové SSR pro motory - polovodičové stykače - to nejsou tři propojená jednofázová SSR. Ten mikroprocesor na vstupu SSR se při přidělování zapalovacích impulzů do jednotlivých fází zase tak moc nefláká.
Nakonec to potvrzuje i zkušenost pana Renzy
Já osobně jsem se s tímto zapojením nesetkal. A nemám problém, že by SSR relé odcházela bez zapojení vodiče N do uzlu.
Nevím, nechci být škarohlíd, ale nejde o tři obyčejná SSR relé 250V s propojenými vstupy, nebo o tři SSR spínající v nule? Pak bych se zničení relé vůbec nedivil. To by pak bylo překročení napěťového namáhání obdobně jako by bylo překročení proudového namáhání tří 16A relé Enika, kterými by se nahrazoval 16A stykač. A výrobce zařízení by tvrdil, že připojení motoru 5,5kW musí být maximálně kabelem 0.75, aby se relé při rozběhu motoru nespékala a nejlepší technická podpora od dodavatele by potvrdila, že fakt ta relé sepnou 16A odporovou zátěž a výrobce stroje by tvrdil, že 5.5kW motor bere jen 12A, takže ta relé jsou s rezervou.
Já jsem například od výrobců pohonů vrat a od výrobců pásů pro pokladny v supermarketech například viděl mnoho "zajímavých" "ekonomických" řešení.   Ta odvážná řešení mne překvapila, stejně jako mne napoprvé zarazily natvrdo připojené LED diody k tomu paralelně řazené v baterkách blikačkách a čelovkách jisté hromadné provenience a jiná do konce záruky nebo do vybití baterií zhusta fungující řešení. To víte, zkušenosti mne naučily nezdravé skepsi.
Ne rozhodně netvrdím, že to je váš případ. Ale Vaše řešení je tak unikátní a slyším o něm poprvé, že mne opravdu zajímá. Radši se zeptám podrobně, člověk se pořád učí, snad je to opravdu pohonářsky zajímavá problematika. Představuji si problém s brzdnými energiemi a tím přechodem motoru do generátorickéh o režimu či letmý start apod.
Když Vaše zkušenosti ukázaly nutnost na N připojeného uzlu, měli jste pro to jistě dobrý důvod.  V tom případě, máte asi nějaké oscilogramy z reálného provozu jak to vypadá s napětím na SSR bez napojením uzlu a jak po napojení napojením.  Nemohl byste je prosím poskytnout? Okolik vzroste napěťová a proudová rezerva a symetrie zatížení po napojení uzlu? Tohle vám nejlepší technická podpora od dodavatele musela přece zpracovat, nebo dodat v dokumentaci, jestli ji tak chválíte.



Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jaroslav Hasala
OSVČ
*
Offline Offline


Znojmo (JM)


WWW
« Odpověď #8 kdy: 28.01.2010, 19:43 »

Vezmu to trochu oklikou :
Konkrétně u tepelných spotřebičů typu velký boiler bývají běžně používané topné tělesa třeba 3x 4 kW, v zapojení do Y, tedy 3x 230V. Originál od výrobce bývají připojené pouze na tři fáze, bez připojeného vodiče N ke středu hvězdu. Při výměnách těchto těles je podle mých zkušeností vhodné připojit je i na N. Odstraní se tím drobné nelinearity, díky kterým je potom na jednotlivých tělesech různé napětí (fáze proti středu hvězdy), což má zcela určitě vliv na životnost těchto těles.
Navíc se tyto tělesa dají potom nouzově používat i při přerušení jedné topné spirály - výkon sice klesne na 2/3, ale v případě připojení bez N vodiče klese výkon natolik, že je to nepoužitelné .

Přeneseně se toto dá aplikovat i na motory zapojené do Y. Zkuste si někdy u běžného asynchronního motoru s kotvou nakrátko změřit napětí na jednotlivých fázích proti středu hvězdy a také odebíraný proud na jednotlivých fázích. Zejména u odebíraného proudu v jednotlivých fázích jsou někdy poměrně značné rozdíly, i v řádu desítek procent.
Připojením středu hvězdy na N se určitě nezkazí, poměry se trochu srovnají a zejména u často spínaných motorů to podle mého názoru může mít dost zásadní vliv na životnost těchto motorů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontážn í firma, revizní technik E2/A
specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody.
tel. : 603 355 919
email : jarda@hasala.cz
Zdenek Rajmont
*
Offline Offline



Na vedení je nejdůležitější nemít je dlouhé.


WWW
« Odpověď #9 kdy: 28.01.2010, 20:52 »

Citace
Připojením středu hvězdy na N se určitě nezkazí, poměry se trochu srovnají a zejména u často spínaných motorů to podle mého názoru může mít dost zásadní vliv na životnost těchto motorů.
Od toho je plovoucí nula. Zláště u solid state relé, kde má mikroprocesor k určení zapalovacích pulsů k dispozici jen své tři fáze. Připojení uzlu na N je slušně řečeno pěkná pitomost .
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Pokud je problém neřešitelný, tak to nikomu neříkejte. Vždy se totiž někde najde blbec který to neví a vyřeší to.
Kdo dře jako kůň, je osel.
www.rajmont.cz
Jaroslav Hasala
OSVČ
*
Offline Offline


Znojmo (JM)


WWW
« Odpověď #10 kdy: 29.01.2010, 10:33 »

Je zcela jisté, že připojování středu hvězdy k vodiči N nebude ve všech případech účelné.
Nicméně, podle mého soudu je toto téma, které by si zasloužilo další diskuzi.
Osobně mám s tímto celkem pozitivní zkušenosti u často spínaných malých motorů (cca do 0,55 kW), konkrétně u motorů, které slouží např. pro posuv apod.
Celkem lehce prokazatelným jevem je to, že u běžného motoru jsou někdy značné rozdíly v odebíraném proudu v jednotlivých fázích a po připojení středu hvězdy k N se to trochu srovná.
Nicméně nemohu se opřít o nějaké dlouhodobé zkušenosti a rád se nechám v tomto poučit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontážn í firma, revizní technik E2/A
specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody.
tel. : 603 355 919
email : jarda@hasala.cz
Rozmahel Vladimír
OSVČ
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 29.01.2010, 10:55 »

Téma je zajímavé, pokud se měří vnitřní impedace sítě, tak se stává, že rozdíly mezi jednotlivými fázemi jsou někdy i více než 0,1 Ohmu.  / podle stavu, délky instalace... / Při smyčce 0,5 Ohmu to může být 20%. To přeci ovlivní i fázové proudy. Plovoucí nula to jistě srovná, ale co se bude dít v případě, že by se mohly vyskytnout harmonické?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Renza
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 29.01.2010, 16:43 »

Celkem lehce prokazatelným jevem je to, že u běžného motoru jsou někdy značné rozdíly v odebíraném proudu v jednotlivých fázích a po připojení středu hvězdy k N se to trochu srovná.
Nicméně nemohu se opřít o nějaké dlouhodobé zkušenosti a rád se nechám v tomto poučit.

Dle mého názoru, ani tato skutečnost, by neměla být důvod na odejití SSR relé. A pokud jsou rozdíly proudu "značné" v jednotlivých fázích, mohlo by to značit vadný motor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
dolac
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 29.01.2010, 21:26 »

Téma je zajímavé, pokud se měří vnitřní impedace sítě, tak se stává, že rozdíly mezi jednotlivými fázemi jsou někdy i více než 0,1 Ohmu.  / podle stavu, délky instalace... / Při smyčce 0,5 Ohmu to může být 20%. To přeci ovlivní i fázové proudy. Plovoucí nula to jistě srovná, ale co se bude dít v případě, že by se mohly vyskytnout harmonické?
Pane Rozmahel, rozdiel vnútornej impedancie siete v jednotlivých fázach je normálne vec a nemusí súvisieť iba so stavom siete. U vedení s holými vodičmi je logicky vyššia najmä induktancia u krajných vodičov. Rozdiel impedancii má vplyv najmä na rozdielne skratové prúdy v jednotl. fázových vodičoch. Vplyv na prúdy do 3-fázovej záťaž bude minimálny. Napr. pri 3fáz. motore o výkone 1kW spôsobí rozdiel vnútorných impedancii 0,1ohmu rozdiel prúdov asi 0,1% teda skoro nič.
S tými harmonickými ste sa však asi trafil do čierneho, nakoľko prúdy triple harmonics tečú iba nulovým resp. stredným vodičom.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 29.01.2010, 22:24 »

...nakoľko prúdy triple harmonics tečú iba nulovým resp. stredným vodičom.

To snad ne. Chtěl jste spíše říci, že (fázové) proudy 3. harmonické se ve středním vodiči sčítají, ne?

V proudu 3. harmonické v průběhu spínacího pochodu bych ten důvod nehledal. Ostatně slušná SSR mají slušnou krátkodobou přetižitelnost . Např. 11-ampérové Omron G3J-211BL snese 1 periodu proudu 350A.
Spíš bych ho hledal v tom, že pokud nejsou ty 3 fáze spínány a rozpínány koordinovaně v příhodných okamžicích, jsou při plovoucím středu jednotlivé spínače namáhány vyšším napětím, než je napětí fázové, což se připojením středu hvězdy na N eliminuje.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
dolac
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 30.01.2010, 10:05 »

To snad ne. Chtěl jste spíše říci, že (fázové) proudy 3. harmonické se ve středním vodiči sčítají, ne?
Samozrejme, mate pravdu, možno som sa iba zle vyjadril. V štvorvodičovej sústave harmonické prúdy násobkov 3, ktoré tečú vo fázových vodičoch sa vracajú do zdroja iba stredným vodičom, nie fázovými vodičmi. Čo v prípade trojvodičovej sústavy? V podstate by tam tieto prúdy ani nemali tiecť, alebo sa mýlim? Ako sa to rieši u motorov napájaných meničom?     

V proudu 3. harmonické v průběhu spínacího pochodu bych ten důvod nehledal. Ostatně slušná SSR mají slušnou krátkodobou přetižitelnost . Např. 11-ampérové Omron G3J-211BL snese 1 periodu proudu 350A.
Spíš bych ho hledal v tom, že pokud nejsou ty 3 fáze spínány a rozpínány koordinovaně v příhodných okamžicích, jsou při plovoucím středu jednotlivé spínače namáhány vyšším napětím, než je napětí fázové, což se připojením středu hvězdy na N eliminuje.
V prípade triple harmonics, ktoré som uviedol, som vôbec nehovoril o prechodných dejoch pri spínaní prostredníctvo m SSR, ale som hovoril iba o ustálenom stave.   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Karlos99
« Odpověď #16 kdy: 30.01.2010, 16:54 »

Zajímavé téma. Když jsem ještě před čtyřmi lety pracoval v oboru balicí techniky také jsme to používaly i u 3f. SSR.
Před  lety, když se začala objevovat SSR a 3f. nebyla nebo byla přílíš drahá přesně nevím proč byla použita na šnekové dávkovače tři jednofázová jako náhrada starých spínačů z výroby Selier a Bellot a tam byla nutnost N připojit protože odešla díky velkému napětí. Pamatuji se že se používala na co největší napětí jaké bylo  možné na trhu sehnat hodnotu si již nepamatuji. To už je ale historie.
 U šnekáče je motor bez převodovky avšak malinko zpřevodován do síly pomocí řemenic. Počet taktů byl 60-70 za min. motor je trvale zatížen a musí se točit dost rychle aby stíhal nadávkovat požadovanou gramáž.
Možná že teď  to není potřeba podle toho co zde píšete  ale konstruktér byl a určitě ještě je  pán a on nese zodpovědnost za případné časté poruchy na zařízení třeba se tímto jen jistí. Ono je to těžké. Zařízení musí pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu bez závady nejméně po dobu jednoho roku. Prostě musí přežít záruku. Nezapomínejte že stroje se prodávají do celého světa.  Zákazník chtěl vždy nejnižší cenu a výkon proudového letadla a to nešlo dohromady.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Poradíte mi prosím vzoreček k výpočtu kapacity rozběhového kondenzátoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.115 sekund, 22 dotazů.