{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Montáže, instalace které mohou provádět neodborníci
| | |-+  Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?  (Přečteno 20585 krát)
vladimir italy
« kdy: 01.03.2009, 09:49 »

Jedná sa o záhradné čerpadlo značky LOWARA s 3-fázovým asyn.motorom 2,2kW,

Je vzorec na výpočet kondenzátora C=68*P správny?
Našiel som aj software na výpočet kondenzátora, ale výsledok sa značne odlišuje s hore uvedeným vzorcom, je kondenzátor aktívny, len pri rozbehu motora?
Alebo sa musí po štarte v nejakom okamihu odpojiť,
vznikajú pri takomto zapojení veľké výkonové straty?




#105#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
vladimir beres
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 01.03.2009, 10:41 »

Jedná sa o záhradné čerpadlo značky LOWARA s 3-fázovým asyn.motorom 2,2kW,380V

Je vzorec na výpočet kondenzátora C=68*P správny?
Našiel som aj software na výpočet kondenzátora, ale výsledok sa značne odlišuje s hore uvedeným vzorcom, je kondenzátor aktívny, len pri rozbehu motora?
Alebo sa musí po štarte v nejakom okamihu odpojiť,
vznikajú pri takomto zapojení veľké výkonové straty?,je vhodné tento elektr.motor zapojiť do jednofázovej sieťe 220V?




#105#
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 01.03.2009, 11:15 »

3fázový asynchronní?? to má uhlíky??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
kajmanovec
« Odpověď #3 kdy: 01.03.2009, 11:35 »

Pro: Pavel Plhal

Proč uhlíky?!
Očividně se jedná o obyčejný 3f asn motor s kotvou nakrátko a uživatel jej chce provozovat na jednofázové síti 230V s kondenzátorem mezi fázemi. O tomto způsobu zapojení se tu už   psalo mnohokrát. Nejlepší bude použít vyhledávání.

Tipuji to na nějakou zahrádkářskou kolonii.... Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 01.03.2009, 20:24 »

Tak mám nedostatky, jsem myslel, že s kotvou nakrátko je synchronní a asynchronní má uhlíky a nemá odvozeny otáčky od sítě. Tak jsem asi napsal volovinu, já jen že třeba vrtačka a dálnopis mají asynchronní motory. TAk pardon...
P.S. jakej je teda synchronní motor?? Za objasnění děkuji.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #5 kdy: 01.03.2009, 22:03 »

Tak mám nedostatky, jsem myslel, že s kotvou nakrátko je synchronní a asynchronní má uhlíky a nemá odvozeny otáčky od sítě. Tak jsem asi napsal volovinu, já jen že třeba vrtačka a dálnopis mají asynchronní motory. TAk pardon...
P.S. jakej je teda synchronní motor?? Za objasnění děkuji.

Synchronní motor, jak z jeho názvu plyne, se točí synchronně s kmitočtem napájecího napětí. Ani o trochu pomaleji, ani o trochu rychleji, ale přesně synchronně.
Postavíte ho tak, že rotor bude mít např. permanentní magnety (nebo stejnosměrně buzený elektromagnet - odtud uhlíky, ale nikoli komutátor) a v točivém magnetickém poli se bude točit synchronně s otáčkami toho mag. pole statoru.

Naproti tomu asynchronní motor se točí rychlostí odlišnou od rychlosti otáčení magnetického pole statoru. Bez zatížení se točí téměř stejně rychle, ale při zátěži otáčky klesají. U motoru s kotvou nakrátko je točivý moment na hřídeli úměrný rozdílu rychlostí otáčení rotoru a mag. pole statoru.

P.S. o synchronních/asynchronních motorech mluvíme u motorů založených na točivém magnetickém poli, což není případ univerzálního komutátorového motoru, jaký najdete v běžné vrtačce. Tomuto motoru je kmitočet napájecího napětí celkem lhostejný, běží i na ss (ale kdybyste trval na použití tohoto termínu, tak je tedy také asynchronní).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
kajmanovec
« Odpověď #6 kdy: 02.03.2009, 08:18 »

Pro: Pavel Plhal

Pan Fuk to už vysvětlil, ale jenom doplním že u asynchronního motoru je ono "zpožďování" rychlosti otáčení rotoru za točivým magnetickým polem statoru vyjádřeno tzv. skluzem, který se udává v procentech.
Otáčky točivého pole statoru jsou stejné jako synchronní otáčky rotoru a vypočtou se jako

 ns = (60*f)/p

f.....frekvenc e (Hz)
p... počet pólových dvojic statorového vinutí (tzv. pólpáry)

Skutečné otáčky u asynchronního motoru jsou pak nižší v závislosti na velikosti skluzu.
Takže např. dvoupólový stroj má při 50Hz synchronní otáčky 3000 min-1, ale jeho skutečné otáčky uvedené na štítku jsou např. 2952 min-1.
Velikost skluzu se mění podle zatížení stroje.

Z toho vzorečku je pěkně patrné, že při pořád stejné a neměnné konstrukci stroje (nepřepínatelné jednorychlostn í vinutí) je možná jednoduchá změna rychlosti otáček motoru  změnou frekvence (např. s použitím frekvenčního měniče). Otáčky reagují přímo úměrně na změnu frekvence.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 02.03.2009, 09:02 »

Tak vám pánové děkuji, za objasnění, jak s tím jeden dlouho nedělá, je v hlavě díra.
Takže synchronní má vpodstatě prmanentní magnety, nebo buzené magnety,
kdežto asynchronní má kotvu na krátko a je ve skluzu třeba u čerpadla.

Takže synchronní motor pro svoji práci potřebuje i usměrňovač pro napájení rotoru ss proudem přes kroužky.

Já měl za to, že motor s kotvou na krátko je synchronní motor ve skuzu. Jak vidím je to jinak. NJ, nejsem silař ale slaboproudař..
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 02.03.2009, 10:27 »

V dobách,než se u nás na venkově rozmohlo 3f připojení byl rozběhový kondenzátor hojně používán.
Na asynchronním motoru 3 svorky (šrouby),značené R,S,T nebo U,V,W,nebo L,L2,L3,podle stáří a země původu.Na jednu svorku se připojil nulák,na další fáze (z 1f zásuvky) a na třetí svorku kondenzátor,jedním vývodem na tu fázi,druhým vývodem na svorku motoru,přes spínací tlačítko,nebo zvláštní vypínač,který měl za polohou zapnuto ještě jednu nearetovanou polohu,suplující tlačítko.Ten kondenzátor supluje posuv mezi fázemi,po rozběhu běží motor dále na "dvě fáze".Matně si vzpomínám,že se dávala přednost zapojení motoru do trojúhelníka.J estli si pamatuju,tak praxe byla:jednou rukou zapnout vypínač,současně druhou zmačknout tlačítko a napočítat do pěti.Pustit tlačítko.Výkon motoru se pohyboval někde mezi 30-50% štítkového.Tla čítko s kondenzátorem bylo umístěno většinou ve zvláštní krabici,jeden kabel s 1f vidlicí 220v,druhý kabel připojen do motoru.Při zapojení dávat pozor na barvy žil kabelů a vzít na vědomí,že na motoru je ochraná svorka.Některé konstrukce byly spíše vyrobeny za účelem vyvraždění uživatelů.Zvlá ště ten kabel mezi krabicí s kondenzátorem byl zapeklitý.Jedn a žíla nulák,druhá fáze,třetí fáze přes kondenzátor,a zde mistr tvůrce skončil,protože více žil v použitém kablíku nebylo.
Pokud se to chystáte vyrobit,neberte na lehkou váhu z/ž vodič a svorky označené zn.uzemnění.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
kajmanovec
« Odpověď #9 kdy: 02.03.2009, 11:05 »

pro: Pavel Plhal

Protože točivý moment vzniká působením INDUKOVANÉHO proudu nazývají se tyto motory INDUKČNÍ.
Principielně si představte transformátor (stator - primár, rotor - sekundár). Vždyť třeba indukční regulátory (boostery) jsou vlastně indukční motory se zabrzděným rotorem a jeho natáčením vůči statoru se mění velikost a smysl indukovaného napětí.

Asn motor nemusí mít jenom kotvu nakrátko odstříklou např. hliníkem, ale klidně i vinutou kroužkovou (umožní zařadit např. odpor při spouštění).
Složení rotorové klece ovlivňuje vlastnosti jako záběrový moment apod.

Ten skluz a pokles otáček u asn motoru je proto, že když se motor  mechanicky zatíží musí "zpomalit", aby indukční čáry protínaly jeho vodiče (tyče) a indukoval se v nich proud potřebný pro vznik tažné síly.

Zjednodušeně řečeno:
S rostoucím zatížením se otáčky asynchronního motoru zmenšují (narůstá skluz). Čím víc se motor zatíží, tím větší musí být rotorový proud a tím pomaleji se musí otáčet rotor.

P.S.
U dvojpolového stroje se vám naprázdno roztočí klidně i rotor ve kterém není vinutí. Rotorový svazek přitom nemá vliv na rozběh, protože je složený z plechů, které jsou izolované ve směru rovnoběžně s hřídelí.


Pro: Hugo K.

K původní otázce mám tak nějak v hlavě hodně zjednodušeně, že kapacita kondenzátoru se volí někde mezi 67 - 72 mikroF na kW výkonu. Samozřejmě kondenzátor motorový.
Ale proč ho nechat běžet na 2 fáze?! Ten kondenzátor většinou zůstává i jako běhový. Na rozběh se někdy připojuje ještě jeden.
Pokud chce tazatel přesnou odpověď, lze klidně kontaktovat techniky zastupující fy LOWARA.

Ideálním řešením bude určitě 3f napájení nebo jiné čerpadlo...... .. Úsměv

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hugo K.
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 02.03.2009, 12:12 »

Pro Kajmanovec
-Popsal jsem řešení z dob mého mládí.
-Proč se neužíval kondenzátor po celou  dobu běhu motoru?Nevím.Nejspíše nebylo vhodný typ kde ukrást!
-Byly doby,kdy vycházela Elektrotechnic ká ročenka.Knížka formátu A5,červené barvy.Součástí byla tabulka rozběhových kondenzátorů.B ohužel,ročenku nemám momentálně po ruce.
-Vaše hodnoty C  se mi zdají být veliké.Kondenz átor 4 mikroF, provedení MP na 400V býval docela velká flaška.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Plhal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 02.03.2009, 18:01 »

Pro KAjmanovec:
To je jasný s tou kotvou, jsem nějakej rok spouštěl 6kW Křižíka Y / D , s rotorovým spouštěčem.
Jedno jsem nekoukl jak je kotva, a zapnul. Samozřejmě, jednou se nepodívám v dobré víře, že kolega při uvedení do klidu postupoval standardně a po odpojení motoru přepnul zpět  na Y , a on zapoměl, a já jsem myslel, že se motor vydal na cestu a vezme mne s sebou. Takže ten transformátoro vej efekt funguje.

Takže to je mi jasný jak to je jen si  musím poopravit názvosloví.

krokovej s permanentním magnetem...by tedy patřil k synchronním..
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
L. Vaněk
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 02.03.2009, 20:56 »

Běhový kondezátor, tj. takový, který je připojen trvale, pro motor 2,2 kW by měl být kolem 200 - 220  mikrofaradů, počítá se 100 mikro na kW  štítkového výkonu.
Výkon motoru pak by byl o stupeň nižší, tj. cca 1,5 kW při trvalém zatížení.

Toto píši na základě obsáhlého pojednání o této problematice, zveřejněného v časopise Elektrotechnik č. 11 / 1979, jehož autorem je Jaroslav Kostka z MEZu Mohelnice, kde v té době prováděli řadu pokusů a měření na 3fázových motorech napájených  jednofázově přes běhový kondenzátor. Výsledky popírají platnost veškerých vzorců, na výpočet tohoto kondenzátoru, tedy alespoň těch, které jsem kdy viděl.

Ale je tu jeden háček, rozběhový moment motoru je  sice vždy menší, než u motoru napájeného třífázově, ale ještě zde hraje velkou roli počet drážek statoru a zejména počet drážek kotvy, takže při určitém počtu drážek nelze dosáhnout uspokojivého výsledku, co se týče rozběhu.
Protože byly tyto pokusy dělány s motory výroby MEZ, nelze zaručit, že váš motor se bude spolehlivě rozbíhat.  Proto by bylo možné pro rozběh použít další kondenzátor, paralelně připojený k běhovému přes řádně dimenzované (silnoproudé) tlačítko. Jeho kapacita by měla být asi trojnásobek kapacity kondenzátoru běhového, ne větší, což by bylo dost nákladné (velmi zhruba 800 - 1000 Kč) a prostorově náročné, nehledě na potíže se spouštěním a s volbou tlačítka, které by muselo by snést veliký nabíjecí proud kondenzátoru.
Bližší popis a zapojení např. zde

http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,11501.msg79310.html#msg79310.     

   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 02.03.2009, 22:36 »

krokovej s permanentním magnetem...by tedy patřil k synchronním..

Dá se to tak říci, i když přesnější formulace by byla, že je ze synchronních motorů odvozený.
(mag. pole statoru se zde spíše přepíná mezi jednotlivými polohami, než že by se plynule točilo)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Antonín Pažout
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 03.03.2009, 09:06 »

Tak dříve jsme používali pravidlo 8 mikroF na 100 W výkonu motoru.Obvykle se motor točil i pracoval.Tato volba byla pro trvalý chod kondenzátoru.P roud ve fázi s C by se měl přiblížit jmenovitému fázovému(odpovídajícímu použité síti).Ale stejně,už je možné koupit jednofázové motory hotové(viz Siemens-mototy),nebo použít frekvenční měnič.Jo C pochopitelně na střídavý proud.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Josef Drda
OSVČ RT-E2A
*
Offline Offline



TNS


« Odpověď #15 kdy: 03.03.2009, 10:13 »

To: vladimir italy 

  Pro 230V 50 Hz     C= 70 x kW   


* motor_kondenzator.JPG (56.87 KB, 429x451 - prohlédnuto 914 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Revize, kontroly a servis strojů, přístrojů, elektrických i elektronických zařízení a elektroinstala cí. 
Specializace na servis vstřikovacích lisů a vytlačovací strojů na plasty včetně jejich periferií.
Neočekávej , že budeš osvícen , vstoupí-li do tebe elektřina ...
kajmanovec
« Odpověď #16 kdy: 03.03.2009, 19:39 »

V jedné letité, ale chytré knížce jsem narazil na výklad této problematiky a udělal jsem si pár poznámek, které bych mohl potřebovat (dělám na zkušebně elektrických strojů točivých).

V příloze je kopie z mého debilníčku, který mám pořád někde v kapse. Hodnoty kondenzátoru C1 jsou pro motory lehce zatížené (malé brusky, ventilátory apod.) hodnoty C2 jsou pro těžší chod a proměnlivé zatížení (kompresory, pračky, pily apod.). Těmi HP jsou myšleny koně.

Ta tabulka byla do knihy převzata z německého časopisu Elektro und Radiotechnik a je datována do 70-ých let, ale ty hodnoty celkem sedí dodnes.

Pan Vaněk to tam střelil plně v souladu s uvedenými hodnotami..... ...... Palec vzhůru,  osobně si myslím že konečná hodnota kondenzátoru po chvilce laborování by byla skutečně kolem těch 200mikroF.
Tu uvedenou rovnici je potřeba brát jako hodně empirickou, ale pro takové malé odpíchnutí k výsledku stačí. Konečnou hodnotu kondenzátoru je stejně potřeba vyladit podle změřených hodnot. Ta uváděná účinnost až 90% - no nevím. Běžně jsme v podobných případech měřili tak kolem 80%.

Těch způsobů zapojení je hodně, každý má něco pro a proti. Zkoušeli jsme občas na rozběh použít i tlumivku se železným jádrem, ale zapojení s kondenzátorem má lepší záběrový moment a větší účinnost.

Místo motorových kondenzátorů jsme už několikrát viděli s kolegou použité jako rozběhové kondenzátory elektrolyty, zapojené proti sobě (- na - a plusy vyvedené), hlavně u 1f motorů.

P.S.
Přikládám ještě jeden obrázek. Tím mě uvítal kolega na zkušebně a byl to takový jednoduchý vstupní testík znalostí (předtím mi nechal všechny stroje nabité po zkoušce přiloženým napětím  1000+2Un a měl z toho strašnou srandu). Ten horní obrázek je jasný a už tady několikrát je, ale na tom dolním chybí zapojení pro opačný směr otáčení. Za kvalitu se omlouvám a polepším se.
Tak si zopakujte vědomosti a domalujte si tu chybějící část ............. Mrknutí

* IMG.pdf (89.91 KB - staženo 389 krát.)
* IMG_0001.pdf (43.68 KB - staženo 338 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
L. Vaněk
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 03.03.2009, 20:11 »

to: kajmanovec

Měl bych na vás dotaz v souvislosti s 1fázovými motory, neposlal byste mi Vaši mailovou adresu?

V případě zájmu mohu zájemcům poslat mailem zmíněný článek pana Jaroslava Kostky, který pojednává o 3fázových motorech napájených jednofázově, jsou tam, průběhy momentů v závislosti na kapacitě kondenzátorů a mnoho dalších zajímavých věcí., 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Poradíte mi prosím vzoreček k výpočtu kapacity rozběhového kondenzátoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.113 sekund, 22 dotazů.