{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  JAK TO MÁ BÝT? - projekty, návrhy, rozpočty
| | |-+  Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?  (Přečteno 18265 krát)
Michal Zahradník
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 02.01.2006, 22:03 »

Stal jsem se správcem soukromého lyžařského vleku a mám problém s jeho spouštěním.

Protože v místě není přívod el. energie používá se jako generátor Diesel-agregát 3x400V 10/12,5A. Motor na vleku je 5kW, jakýsi německý, prý výtahový. V připojovací skříni má kromě klasických šesti kontaktů ještě vyvedené cosi, asi pomocné vinutí s odporem cca 450 ohmů, které ale není nikam zapojené. Problém je v tom, že při ranním spouštění, kdy je převodovka vleku a vše ostatní zatuhlé, se při připojení motoru asi na 1 vteřinu udrží napětí agregátu a následně spadne na 0.

Proudový odběr v ten okamžik je cca 30A a automatika to logicky vyhodnotí jako zkrat a stáhne buzení na minimum. Doposud se to řešilo tak, že se asi 80x zapínal a vypínal motor a několik dobrovolníků tahalo za lano, až se po asi 10 minutách povedlo soustrojí rozběhnout.

Pak to celý den funguje jak má, po vypnutí naskakuje na první zapnutí, tahá lidi do kopce a vše je OK. Ovšem ráno, zase ta dřina u lana, jak Burlaci na Volze.

Napadají mě tři možnosti.

  • 1.přepínač hvězda-trojúhelník,
  • 2.předřadné odpory cca 10ohmů,
  • 3.přidat na volnou řemenici velkého motoru ještě jeden malý cca 1,5kW, který má tak akorát sílu to soustrojí rozeběhnout a pak zapnout toho macka.

Ještě chci podotknout, že se jedná o chudé uživatele, děti a důchodce, takže rady typu "koupit silnější agregátor" a pod. věc neřeší.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Anonymous User
« Odpověď #1 kdy: 03.01.2006, 11:25 »

Pokud bude zařízení zatuhlé,tak vám nepomůže nic.Ten odpor 450 ohmu se mi nějak nezdá.Na rozběhové odpory je to dost velký odpor.Možná nějaká brzda,ale takhle na dálku se to těžko odhaduje.Jestl i vám ale po rozběhnutí,tedy nějakém zahřátí motor normálně funguje,tak co té převodovce a motoru pustit chvíli před provozem nějaké topení?
Spouštět motor by šlo přes soft startér nebo frekvenční měnič,ale pro 5 kW by to bylo cenově náročnější a nejsem si jist,jestli by to bylo to pravé ořechové.Pozvě te si tam elektrikáře,ať se zjistí co ty vývody jsou zač.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Karel Kosina
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 03.01.2006, 13:09 »

Domnívám se, že ty druhé nezapojené vývody u výtahového motoru slouží pro pomalejší rozjezd a dojezd kabiny do patra. Chtělo by to sehnat zapojení výtahu s tímto motorem, ale obávám se že jeho využití by nepomohlo k rozjezdu ztuhlého vleku.
Možná to někdo, kdo tyto motory zná upřesní, zda má tento motor větší výkon při využití vinutí pro pomalejší rozjezd a dojezd výtahu, ale z uvedeného odporu to nevyplývá.
Nejrychlejší a jisté řešení vidím v pomocném motoru jak uvádíte. Možná by mohl při vhodném převodu cca 1:1 vůči hlavnímu motoru pracovat chvilku současně -tedy pokud to utáhne zdroj- a po plném rozběhu ho přes nastavené ČR odpojit. Pokud bude zpřevodovaný na pomalejší rozběh hlavní řemenice cca 1:3(pro větší sílu), tak pokud by nebyl po rozběhu hlavního motoru mechanicky nějakou spojkou odpojen, nevím zda by a jak dlouho vydržel zpětné 3 násobné otáčky.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 03.01.2006, 13:24 »

Domnivám se, že dva vývody jsou brzda a může mít napájení 230V střídavých ale i stejnosměrných /u nových je usměrnovač přímo ve svokovnici/. Brzda bývá obvykle na straně kde je ventilátor pod víkem a poté následuje víko motoru a stator.
Zahřívá se motor nebo je chladný? Brzda může být už spálená /brzdové obložení/.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 03.01.2006, 18:40 »

Dle vlastnich zkusenosti vychazejicich z podobnych problemu u vleku a slabe trafostanice nekdy pred 12 lety bych radil najit vhodne misto na (nebo v) prevodovce a umistit tam topne teleso tak 3-4 kW spolu s termostatem nebo tepelnim jistenim. Pak se oplati i tepelne zaizolovani prevodovky alespon natazenim PUR peny na izolaci potrubi kolem. Timto telesem pak lze po spusteni dieselgenerato ru za cca. pul hodinku ohrat prevodovku a olej v ni na teplotu nad 15-20 °C a po sepnuti termostatu na tuto teplotu nastaveneho odpojit relatkem teleso a zapojit motor (nejlip pres dalsi stykac a casovac klasickym zpusobem hvezda-trojuhelnik). Dle mych zkusenosti totiz az 75% mechanickych odporu pochazi z prevodovky a ty ostatni maji mensi dopad na rozbeh motoru diky pruznosti lana...  

Pokud mate stejny motor jako tenkrat my (vleky svepomoci se za socializmu delali hromadne z nadnormativnic h zasob podle casopisu "udelej si sam"), tak to pomocne vinuti je asi na 90% brzda, pokud ano je u ventilatoru jak uz napsal pan  Hejčl a ve vasem pripade asi nikdo nepotreboval elektromagnet, takze nebyl vyrvan spolu s pruzinou a brzdicim segmentem, jak byvalo tenkrat zvykem...

Co se tyce toho napadu s motorem 1,5kW, obavam se, ze pri uvedenych zaberovych proudech a zpusobech rozbehu vleku by nemel tento motor s prevodem 1:1 zadnou sanci s vlekem pohnout a s prevodem ktery by pomohl (tak 5 - 10:1) by ho zase musela nejaka spojka odpojit pred startem hlavniho motoru, jinak by nevydrzel otacky...

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Michal Zahradník
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 03.01.2006, 23:37 »

Děkuji všem za příspěvky. Chtěl bych od vás vědět, proč nikdo neřeší problém pomocí bodu 1 a 2. Tedy hvězda-trojúhelník a předřadné odpory? Považujete to za nesmysl? Co se týče těch předřadných odporů, uvažoval jsem asi následovně: Při běžícím motoru, bez lyžařů, jsem naměřil proud 9A na fázi. Budu-li chtít snížit proudový náraz do stojícího motoru a použiju-li jako předřadný odpory tři Halogenové reflektory každý o příkonu 1kW, tak jestli dobře počítám, stojícím motorem po zapnutí bude protékat proud 1000/220=4,5A. Otázka ale zní:
1.bude stačit 50% příkon k roztočení motoru?
2.a když ano, jaká proudová charakteristik a bude při jeho otáčení?
Samozřejmně po patřičném zahřátí se reflektoy přemostí a motor pojede naplno.
Je moje úvaha správná a nebo ne?

A ještě k tomu 5kW motoru. Na jeho špatně čitelném štítku jsem našel údaj o 960/360 (těch 360 neni moc čitelných)otáček za minutu. Takže chtěl-li bych realizovat myšlenku s pomocným motorem cca 0,75kW 2800ot/min. a převodem 1:3 tak jsem +- na pracovních otáčkách. A teď jaký je váš názor na to, že zapnu proud do rozběhového motoru, a po nějaké době, aniž budu malý motor vypínat, připojím ten velký a následně budou pracovat OBA. Celkový příkon tedy bude 5,75kW a proud cca 11,5A. Budou-li se lišit otáčky obou motorů o cca 80ot/min je to velký problém a nebo se rychleji otáčející motor stane generátorem a pomalejší brzdou?

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ivan Ševc
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 04.01.2006, 07:47 »

Přepínač Y/D lze použít pouze v případě, že štítkové hodnoty napětí motoru jsou Un 660/400V. Proto to nikdo neřeší. Neuvedl jste Un motoru.

Pokud je na svorkovnici 6 klasických kontaktů, ještě neznamená, že to jsou začátky a konce cívek, zvláště u výtahového motoru. Může se jednat o dvouotáčkový motor a potom jsou tam vyvedeny pouze začátky vinutí jedněch a druhých otáček.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 04.01.2006, 07:57 »

Potom se přepínání otáček řeší pomocí stykačů./přepojením vývodů motoru/

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 04.01.2006, 08:26 »

Tim zhratim prevodovky se zbavite jednim prostym vyhrevnym telesem  vic jak 80% mechanickych odporu. Obavam se, ze pokud pouzijete predradni "odpory" z halogenek, nebude uz mit motor dostatecny zaberovy moment na to, aby se vubec pohnul...

K tomu druhemu reseni: V prvnim prispevku jste popsal nekolik  dobrovolniku tahnoucich stylem "Burlaci na Volge" lano vleku. Opravdu si myslite, ze motor 0,75 kW vam (byt po sprevodovani) da porovnatelny vykon ??

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Michal Zahradník
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 04.01.2006, 10:03 »

On to lano utáhne v podstatě jeden člověk, ale pouze nějakých cca půl metru a pak musí přehmátnout, proto se zapojuje lidí víc, aby byl pohyb bez zastavení.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Karvánek
ČESKÝ ELEKTRIKÁŘ
*
Offline Offline



WWW
« Odpověď #10 kdy: 04.01.2006, 22:34 »

Já bych se zeptal po tom štítku motoru. Je to základ opsat vše, včetně typu, pak se dá dohledat třeba ve starých katalozích, nebo u pamětníků výtahářů. Držel bych se postupu 1. ohřát převodovku, 2. rozběh motoru Y/D, pokud to motor umožňuje. Nebo , a to zase záleží na typu motoru, skusit ty druhé otáčky. Jistě na štítku jsou i nějaké proudy? Ještě k rozběhu Y/D " při rozběhu do Y nemá motor plnou sílu, bude-li převodovka zatuhlá, možná to stejně nebude stačit.To je spíš ale otázka pro "pohonáře - strojaře", než pro silnoproudaře. Tohle umí u nových věcí snadno spočítat, u starých by potřebovali znát poměr převodovky, zatížení a bůh ví jaké další věci.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Milos Chroust
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 05.01.2006, 02:11 »

Rozběh YD bych ani neuvažoval. Ve Vámi popsaném případě by vám mělo jít především o co největší kroutící moment, u motoru tedy záběrný moment. Potíž je v tom, že využíváte-li k napájení elektromotoru "elektrocentrál u (EC)" s výkonem blízkým výkonu poháněného motoru, tak při "ranním rozběhu" je zátěž připojená na hřídeli motoru tak značná, že připojením motoru k "EC" dojde vlivem přetížení k poklesu napětí, čímž je kroutící (záběrný) moment podstatně snížen - vlastně zkrat (pokud se hřídel nepohybuje) a potom správně ochrany odpojí zdroj. Myslím, že pomocný motor menšího výkonu by bylo možné použít za předpokladů: A/ značné zpřevodování např. šnekovým převodem tak, aby se lano vleku pohybovalo ať už jakkoliv rychle, B/ využít již dříve zmíněný předehřev převodovky, C/ tímto pomocným pohonem roztáčet např. přímo hřídel hlavního motoru, znamená to však mít možnost pomocný pohon mechanicky připojit a po třeba 10-20 min. protáčení  odpojit a spustit hlavní motor. Znamená to však technicky vyřešit pevné a bezpečné dočasné spojení obou hřídelí, následné odpojení a zajištění rotujících částí. Záleží na tom, zda-li je to konstrukčně možné.
V případě, že by byl motor opravdu dvourychlostní (viz. úvaha v jedné z reakcí) a nevyužívané zapojení by umožňovalo chod s nižšími otáčkami, lze očekávat v tomto zapojení větší záběrný moment. Potom by váš problém možná paradoxně pomohl vyřešit vhodný přepinač ve spojení s předehřevem převodovky (lze třeba i PB hořákem, je to sice kách, ale jednou za den...).

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Melichar
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 06.01.2006, 16:56 »

- Ve Vašem dotazu je několik problémů:
1. výkon elektrocentrál y (EC) je srovnatelný s výkonem hlavního motoru
2. Ve studeném stavu je moment lanovky srovnatelný se záběrným momentem motoru, není dostatečný akcelerační moment
3. spouštění se uskutečňuje při plném zatížení, tedy záběrný proud trvá dlouhou dobu a EC vypne.

- Vámi uváděné způsoby nápravy: přepínač Y/D, či odpory nejsou ve vašem případě akceptovatelné, neboť oba způsoby jsou spouštění se sníženým napětím na svorkách motoru, a tedy dojde i k poklesu záběrného momentu a jste opět v rozporu s bodem 2.Použití pomocného motoru malého výkonu a při pevném spojení s hlavním motorem a pohonem vleku je nevhodné v tom, že malý motor má i malý záběrný moment a zase rozpor s bodem 2.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Melichar
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 06.01.2006, 17:01 »

- Možnosti jak problém řešit jsou velmi omezené, ale možná jsou schůdné.
1. snížení momentu odporu lanovky = nahřátí oleje v převodovkce (bylo diskutováno výše)
2.provést regulaci na EC, ale k tomuto problému nevím co máte za typ EC.

- Možná se dalo něco vymyslet i s motorem, pokud by jste zjistil více údajů ze štítku.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 06.01.2006, 17:57 »

Pane Zahradník, dejte si říct. Tenkrát léta paně 1992 jsme řešili stejný problém a jistič 16A  nám na trafostanici lítal každý ráno. Pak jsme tam dokonce dali 25A (a to jsme měli motor podobný Vašemu -  tuším 8 kW) a lítalo nám to pokaždý když bylo pod -20°C. Pak jsme tam na radu jednoho starýho fotra - vlekaře dali spirálu s termostatem a převodovku před spuštěním zahřáli na 18°C a startovalo to bez nejmenších problémů i když nás energetici donutili dát tam zpátky jistič 16A. Pak jsme ještě udělali izolaci kolem převodovky kvůli úspoře času e energie a vlek se dal spustit za 20 minut po zapnutí ohřevu...

Fzyika nepustí, pokud znížíte jakýmkoli spůsobem záběrový proud, znížíte i točivý moment a prostě se vám to nerozběhne...

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Zdenek Hejčl
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 06.01.2006, 18:11 »

Tak jsem vzpoměl na rozbíhání dieselmotoru s kompresorem pomocí malého elektromotoru pro nouzové spouštění hlavního motoru dieselagregátu . Pomocí řemenice elektromotoru přes klínové řemeny ve vhodném poměru připojeno přímo na hřídel dieselmotor kompresoru. Po zapnutí elektromoru byl roztočen dieselmotor kompresoru, po naskočení tohoto motoru byl elektromotor vypnut, nafoukal nádrž na stlačený vzduch a hurá mohu startovat hlavní motor.
Takže bych zkusil toto řešení. Řemenici na motor vleku, malý motor vedle přenos síly pomocí klínových řemenů ve vhodném poměru. Přidat vypínač pro malý motor a po roztočení motoru vleku jej vypnout /bude se jen otáčet, mechnický odpor motoru je zanedbatelný/.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektromontér EZ-M, O-E2/A. Východní Čechy
Výroba, montáž a servis vah. EU
Josef Brdlík
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 06.01.2006, 18:36 »

Pane Zahradník,nejdříve si vyměňte olejové náplně v převodovce a použíjte nějaký kvalitnější olej který nebude náchylný tolik na tuhnutí.Rozdíl v olejích tenkrát a dnes se nedá vůbec srovnat. Pokud toto nepomůže začněte pracovat na ohřevu . Je to cesta pro vás nejschůdnější.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jaroslav Hasala
« Odpověď #17 kdy: 06.01.2006, 19:05 »

Pokud nepomůže výměna oleje v převodovce nebo její předehřátí, možná by stála za úvahu rozběhová spojka.
Jistým řešením by možná také bylo použití frekvenčního měniče, motor má slušný záběr i při těžkém rozběhu. Zvýšil by se i uživatelský komfort, dala by se regulovat rychlost vleku.  Bohužel toto řešení nepatří mezi levné :-(

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Poradíte mi prosím vzoreček k výpočtu kapacity rozběhového kondenzátoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
 Nevíte o výrobci motoru cca 250W, 4-pól pro 250-300°C?
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaký bude výkon na hřídeli, pokud budu provozovat 3f motor na jedné fázi?
 Je spotřeba závislá na zatěžování motoru nebo je úměrná výkonu?
 Kde by som mohol najst nieco o linearnych synchronnych motoroch?
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Jak vypočtu parametry rotoru synchr. generátoru, pro jeho amatérskou výrobu?
 Proč po odpojení budicího vinutí dojde k přetočení derivačního motoru?
 Mohl by mi někdo objasnit pracovní teploty motorů a kde ji správně změřit?
 Je údaj na štítku motoru YD 460/230V správný?
 Existují elektromotory s poměrem 1kW/1kg?
 Čím se liší elektromagnetický a hnací moment u asynchronních motorů?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak poznám správný počet závitů na transformátoru?
 Co se děje v 3f motoru po výpadku jedné fáze?
 Vadí třífázovému asynchronímu motoru nucený běh naprázdno?
 ENIKA: Senzor hladiny s krokovým motorem
 Podle kterých parametrů vybrat motor čerpadla?
 Jak spočítat brzdící moment asynchronního stroje?
 Setkali ste se už s reluktančním motorem?
 Existuje 3 fázový asynchronní generátor?
 Koho dnes mohou zajímá informace o asynchronních motorech?
 Pomůže někdo s identifikací motoru?
 Jak se rozbiha jednofazovy motor?
 Na jakých parametrech závisí záběrný moment asynchronního motoru?
 Otáčel by se asychronní motor s nemagnetickým obvodem?
 Nieje nejaký vzorec ako vypočítať silu alebo krútiaci moment motorov?
 Jak určit otáčky motoru bez výrobního štítku?
 Jak pracuje asynchronní motor myčky nádobí?
 Jak se napájí elektrický motor vlaku?
 Opravdu jsou různé tvrdosti sběracích kartáčků("uhlíků) u komut. motorů?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 K čemu slouží tento typ příruby u motoru?
 Trojfázový derivační komutátorový motor napájený do rotoru
 Co v mixéru udává směr otáčení rotoru?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Ako pracuje reluktančný motor?
 Může DC motor fungovat bez komutátoru?
 Jaký je rozdíl mezi elektromotorem a dynamem?
 Aké mám možnosti pri náhrade EC motorov rekuperačnej jednotky za iný typ?
 Co je to za motor MEZ Brno ESS 564 E P1?
 Je pro ohýbačku 6mm drátu vhodný krokový motor?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.367 sekund, 24 dotazů.